ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در کرواسی

رشته دامپزشکی در کرواسی

تحصیل رشته دامپزشکی در کرواسی برای بسیاری از افراد می تواند به عنوان یک امتیاز فراموش نشدنی و برگ برنده در رزومه تحصیلی باشد. کرواسی یکی از کشورهایی است که در زمینه مهاجرت کمتر مورد توجه قرار می گیرد و به همین دلیل اطلاعات موجود در رابطه با این کشور نیز محدود است. باید در نظر داشت که در حال حاضر این کشور شرایط مناسبی برای تحصیل دارد چراکه در برخی از رشته های تحصیلی، بر خلاف باورهای عمومی، دانشگاه های این کشور رتبه های عالی را در اختیار دارند و از طرفی هزینه های تحصیل در این کشور نیز در حداقل مقدار خود قرار گرفته است. در چنین شرایطی می توان گفت که در رقابت محدودی برای صندلی های دانشگاهی در کرواسی می توان به امتیازهای بسیار بزرگ دست پیدا کرد.

شرایط تحصیل در رشته دامپزشکی با بسیاری از رشته های دیگر تفاوت دارد و بیشتر شبیه به رشته های علوم پزشکی است و دانشجویان در ابتدای مسیر خود باید مسیر نسبتا دشوارتری را به منظور دریافت پذیرش پشت سر بگذارند. در چنین شرایطی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در کرواسی به عنوان یکی از کشورهای اروپای مرکزی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در کرواسی چگونه است؟
  • آیا کرواسی دانشگاه های معتبری برای تحصیل در رشته دامپزشکی دارد؟
  • هزینه های تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کرواسی، این کشور را برای کار خود انتخاب کرد؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در کرواسی

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در کرواسی بسیار مناسب است و دانشجویان زیادی می توانند این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. یکی از عمده ترین دلایلی که می توان به افراد توصیه کرد تا این کشور را برای تحصیل خود در نظر بگیرند آن است که سطح رقابت برای ورود به دانشگاه های این کشور به ویژه در رشته های پزشکی چندان بالا نیست و افراد زیادی تمایل به تحصیل در این کشور نشان نمی دهند.

در حال حاضر در رشته دامپزشکی نیز شرایط مشابهی وجود دارد و دانشجویان کمی هرساله از این طریق وارد کشور کرواسی می شوند. برای تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور می توان به زبان انگلیسی نیز تمامی مراحل را طی کرد ولی به طور کلی باید در نظر داشت که در اختیار داشتن مدرک کروات نیز می تواند شانس دریافت پذیرش در این رشته را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.

برای شرکت در دوره های رشته دامپزشکی در کشور کرواسی، دانشجویان باید یک برنامه ریزی بلند مدت 6 ساله را انجام دهند چراکه در برخی از مواقع حداقل 5.5 سال برای تحصیل در این رشته مورد نیاز است. باید در نظر داشت که در حال حاضر کرواسی یکی از کشورهای مناسب از نظر برنامه ریزی برای تحصیل در این رشته است. باید در نظر داشت که آزمون ورودی یکی از الزامات شرکت در دوره های آموزش دامپزشکی در کرواسی است.

در حال حاضر دو دانشگاه معتبر در کرواسی وجود دارند که امکان تحصیل در رشته دامپزشکی را به دانشجویان می دهند و دارای رتبه های مناسب بین المللی هستند. این دو دانشگاه بهترین شرایط را در اروپای شرقی ایجاد نمی کنند اما از دانشگاه های مناسب برای تحصیل در این رشته به حساب می آیند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته دامپزشکی در کرواسی

بدون تردید مهاجرت به کرواسی برای تحصیل در این دو دانشگاه ارزشمند است.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در کرواسی

یکی از امتیازهایی که تحصیل در کرواسی در تمامی رشته ها از جمله دامپزشکی به همراه دارد آن است که دانشجویان به هزینه های اندکی برای تحصیل خود در این کشور نیاز خواهند داشت و می توانند در همین کشور نیز بخش عمده ای از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. دسترسی به بورسیه های تحصیل در این کشور در حداقل مقدار خود قرار دارد اما باید در نظر داشت که دانشجویان در این کشور می توانند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

در حال حاضر هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در کرواسی برای دانشجویان خارجی در طول یک سال تحصیلی کمتر از 3000€ (یورو) در سال است و دانشجویان برای گذران زندگی خود در این کشور نیز به حدود 450€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در کرواسی

شرایط کار دامپزشکان در کرواسی

باید در نظر داشت که در حال حاضر کرواسی یکی از کشورهایی است که شرایط مناسبی برای زندگی دارد اما عدم عضویت آن در حوزه شنگن تصورات در رابطه با این کشور را چندان مناسب نمی داند. در حال حاضر یک دامپزشک به طور متوسط 17800HRK (کونا) در ماه درآمد کسب می کند و به همین دلیل می توان وی را به عنوان یکی از افرادی قلمداد کرد که در این کشور سطح درآمد بسیار مناسب در اختیار دارند. در صورتی که شما نیز در حال جستجو برای یافتن کشور مقصد خود برای مهاجرت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *