ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در گرجستان

رشته دامپزشکی در گرجستان

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در گرجستان شباهت های بسیار زیادی با شرایط تحصیل در سایر رشته های پزشکی در این کشور دارد. در حال حاضر رشته دامپزشکی یکی از مهم ترین رشته های گروه پزشکی به حساب می آید و به همین دلیل است که دانشگاه های برتر جهان برای اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی در این رشته سخت گیری های فراوانی را اعمال می کنند تا جایی که اکثر دانشگاه های برتر جهان برای ورود دانشجویان به این رشته آزمون های ورودی در نظر گرفته اند و به راحتی نمی توان پذیرش آن را به دست آورد.

باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه های گرجستان در رشته های پزشکی از کیفیت کافی برخوردار نیستند و به همین دلیل نمی توان به علاقمندان به این رشته یا سایر رشته های گروه پزشکی انتظار داشت که این کشور را به سادگی برای تحصیل خود انتخاب کنند. محدودیت های نسبتا زیادی برای دانشجویان با رزومه های تحصیلی قوی در این کشور وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند آینده کاری دانشجویان را تحت تاثیر خود قرار دهد. به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود که کشورهای مطرح جهان را به جای گرجستان برای خود انتخاب کنند تا با هزینه های مشابه بتوانند مدرک معتبرتری به دست آورند. در راستای تشریح این شرایط است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته دامپزشکی در گرجستان پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در گرجستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های گرجستان از اعتبار کافی در رشته دامپزشکی برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در گرجستان چقدر است؟
  • آیا می توان در این کشور به عنوان دانشجوی خارجی در حین و پس از تحصیل کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در گرجستان

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای اروپایی است که در سال های اخیر در کنار ترکیه و قبرس به شدت مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و دلیل عمده این مسئله نیز شرایط مناسبی است که مهاجرت به این کشورها و روند دریافت ویزا در پی دارد. در حال حاضر تفاوت بسیار زیادی میان ترکیه و این دو کشور از نظر علمی وجود دارد و نمی توان آن ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی را دارند، می توانند به زبان انگلیسی در کشور گرجستان به ادامه تحصیل مشغول شوند و این یکی از معدود مزیت هایی است که مهاجرت به گرجستان به همراه دارد. دانشجویان برای دریافت پذیرش اولیه خود در این رشته باید نمرات خوبی در دروس مرتبط با ریاضی، زبان انگلیسی، شیمی و زیست شناسی در اختیار داشته باشند و همچنین نمره قبولی در آزمون های ورودی را نیز به دست آورده باشند.

باید در نظر داشت که در حال حاضر اثری از نام دانشگاه های گرجستان در بین دانشگاه های برتر جهان در رشته دامپزشکی دیده نمی شود و مدرک دریافتی از دانشگاه های این کشور در ایران نیز مورد قبول واقع نمی شود و در نتیجه دانشجویان نمی توانند پس از تحصیل در این رشته، وارد بازار کار در ایران شده یا تقاضای ادامه تحصیل دهند.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در گرجستان

بسیاری بر این باور هستند که گرجستان یکی از کشورهای ارزان قیمت اروپایی برای تحصیل است اما مقایسه هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور با کیفیت و اعتباری که مدرک تحصیلی در آن دارد نشان می دهد که این کشور از نظر مقرون به صرفگی شرایط مناسبی ندارد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که در گرجستان به دانشجویان اجازه داده شده است تا به کار ضمن تحصیل مشغول شوند ولی باید به این نکته اشاره داشت که کار در این کشور در شرایطی ممکن می شود که فرد به زبان گرجی تسلط داشته باشد. نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا است و به همین دلیل دانشجویان نباید امید داشته باشند که در کوتاه مدت به شغل مورد نظر خود به صورت موقت دست پیدا کنند.

هزینه های زندگی و تحصیل رشته دامپزشکی در گرجستان

شرایط کار یک دامپزشک در گرجستان

افرادی که دوره تحصیلی خود را در گرجستان به پایان ببرند، می توانند در همین کشور به کار مشغول شوند ولی باید در نظر داشت که نرخ بیکاری در این کشور بالای 20% است و به همین دلیل کاریابی در آن برای شهروندان خارجی کار ساده ای نخواهد بود. باید در نظر داشت که در حال حاضر یک دامپزشک در این کشور به طور نقریبی 7220GEL (لاری) در ماه در این کشور درآمد کسب می کند و این محدوده قابل توجهی برای زندگی با کیفیت در این کشور است. دانشجویانی که برنامه بلند مدت برای اقامت در گرجستان دارند، باید در بازه زمانی 5 ساله تحصیل خود در این کشور، به زبان گرجی تسلط کامل پیدا کنند تا بتوانند در کاریابی موفق باشند.

در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و استارت آپ در خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *