ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در یونان

رشته دامپزشکی در یونان

تحصیل رشته دامپزشکی در یونان می تواند روند مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت در این کشور را به بهترین شکل میسر سازد. در حال حاضر یونان یکی از کشورهایی است که جذابیت زیادی برای تحصیل در دید عموم ندارد ولی باید به این نکته اشاره کرد که یونان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در این رشته است. فرایند تحصیل رشته دامپزشکی در کشورهای مختلف به گونه ای است که نمی توان به راحتی این رشته را برای تحصیل خود انتخاب کرد و باید مراحل نسبتا دشواری را سپری کرد تا پذیرش نهایی حاصل شود. باید به این نکته اشاره کرد که به عنوان یکی از رشته های مهم گروه پزشکی، دامپزشکی یکی از جدی ترین گزینه هایی است که می تواند آینده مناسب شغلی را برای فرد به ارمغان آورد.

در حال حاضر رشته دامپزشکی یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های مختلف با آزمون ورودی پذیرش اعطا می کند و به همین دلیل است که دانشجویان برای دریافت پذیرش خود در این رشته مسیر ساده ای را پیش روی خود نخواهند داشت و باید چالش های مختلفی را سپری کنند. باید در نظر داشت که در راستای توجه به همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته دامپزشکی در یونان پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در یونان چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های یونان برای تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشگاه های یونان سطح علمی کافی برای ورود به بازار کار این رشته را دارند؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در یونان

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در یونان

یونان یکی از قطب های آموزش در اروپا از سال های بسیار دور بوده است و به همین دلیل می توان این کشور را مقصد مناسبی برای تحصیل معرفی کرد. در حال حاضر بسیاری از افراد به دلیل شرایط اقتصادی موجود در این کشور، تصمیم می گیرند که یونان را به عنوان مقصد تحصیلی خود استفاده کنند.

باید به این نکته اشاره داشت که محدودیت های بسیار زیادی برای تحصیل در رشته دامپزشکی در یونان وجود ندارد و تعداد دانشگاه های ارائه کننده رشته دامپزشکی در این کشور چندان زیاد نیست. دانشجویان برای تحصیل در رشته دامپزشکی در یونان باید در آزمون های ووردی شرکت کرده و شرایط کافی برای تحصیل در این کشور را به دست آورند.

در یونان زبان هلنی به عنوان زبان اصلی تحصیل شناخته می شود اما باید به این نکته اشاره داشت که در رشته دامپزشکی، به زبان انگلیسی نیز در حال ارائه استو این مسئله می تواند باعث آسودگی خاطر بیشتر دانشجویان در مسیر تحصیل 5 ساله در این کشور شود.

معرفی دانشگاه های برتر رشته دامپزشکی در یونان

در یونان دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد و به همین دلیل است که دانشجویان می توانند در این کشور گزینه های مورد نظر خود برای تحصیل را انتخاب کنند. دانشگاه های این کشور از نظر علمی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند و رتبه های مربوط به دانشگاه های این کشور به خوبی نشان می دهند که یونان می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل در این کشور باشد. برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته دامپزشکی در یونان عبارتند از:

معرفی دانشگاه های برتر رشته دامپزشکی در یونان

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در یونان

یونان یکی از کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل است و به همین دلیل است که افراد زیادی می توانند در این کشور هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند. باید در نظر داشت که دانشجویان در این کشور امکان کار ضمن تحصیل را خواهند داشت ولی دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور دور از دسترس است. باید در نظر داشت که در حال حاضر هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در کشور یونان در حدود 3100€ تا 4000€ (یورو) در سال است.

دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نیز به حدود 450€ تا 600€ (یورو) نیاز خواهند داشت و می توانند با استفاده از فرصت کار ضمن تحصیل، هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. باید در نظر داشت که یونان یکی از کشورهای ارزان قیمت اروپایی برای تحصیل است.

شرایط کار دامپزشکان در یونان

یونان یکی از کشورهایی است که با کمبود نیروی کار در زمینه های مختلف روبرو است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که افراد زیادی بتوانند در این کشور به صورت تمام وقت و پس از تحصیل به کار مشغول شوند. متوسط درآمد یک دامپزشک در این شکور در حال حاضر در حدود 2700€ (یورو) در ماه است و به همین دلیل فرد می تواند زندگی با کیفیتی را در این کشور تجربه کند. باید در نظر داشت که شرایط کار در یونان منجر به اقامت در این کشور خواهد شد و از این طریق می توان آینده زندگی خود را نیز تغییر داد. در صورتی تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *