ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در آفریقای جنوبی

رشته رادیولوژی در آفریقای جنوبی

رشته رادیولوژی در آفریقای جنوبی علاقمندان زیادی دارد، خصوصا با توجه به این که ایرانی ها این امکان را دارند تا ویزای همراه هم درخواست دهند. آیا در سال 2022 می خواهید تحصیل پرماجرا در خارج از کشور را در یک محیط طبیعی زیبا با برنامه های آموزش زبان انگلیسی و شهریه کم تجربه کنید؟ تحصیل در آفریقای جنوبی با هزینه های معقول و امکان تحصیل و کار به زبان انگلیسی گزینه خوبی است. آفریقای جنوبی یا به طور رسمی جمهوری آفریقای جنوبی (RSA) دارای جمعیت چند قومیتی، 11 زبان ملی (از جمله انگلیسی) و مناظر طبیعی بی پایان با حیات وحش منحصر به فرد است. این کشور نه یک، بلکه سه پایتخت دارد: پرتوریا (اجرایی)، بلومفونتین (قضایی) و کیپ تاون (قانونگذاری)، در حالی که بزرگترین شهر ژوهانسبورگ است. این کشور زیبا همچنین با نامیبیا، بوتسوانا، زیمبابوه و موزامبیک و دو کشور مستقل لسوتو و سوازیلند مرز مشترک دارد.

آفریقای جنوبی به عنوان کشور مادر رهبر سیاسی نلسون ماندلا، نویسنده و فعال نادین گوردیمر، رمان‌نویس جان ماکسول کوتزی و کارآفرین ایلان ماسک، کشوری فوق العاده جالب و هیجان‌انگیز است. چه چیزی آفریقای جنوبی را منحصر به فرد می کند؟ دانشجویان زیادی از سراسر جهان تفاوت را ایجاد کردند و آفریقای جنوبی را برای تحصیل خود به لطف مناظر خیره کننده، هزینه های شهریه، دانشگاه های معروف و هزینه زندگی تقریبا مقرون به صرفه انتخاب کردند. ناگفته نماند که آفریقای جنوبی دومین اقتصاد بزرگ آفریقا است و این کشور را به یک نقطه ملاقات تجاری و تجاری بسیار جذاب تبدیل می کند؛ پس اگر به مطالعات تجاری یا بازرگانی علاقه مند هستید، مقصد تحصیلی بعدی خود را پیدا کرده اید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز به این سوالات پاسخ می دهد:

  • هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در آفریقای جنوبی چقدر است؟
  • درآمد رادیولوژیست ها در این کشور چه میزان می باشد؟

درباره تحصیل در آفریقای جنوبی

از آن جایی که یکی از زبان های رسمی این کشور انگلیسی است امکان تحصیل و کار حین یا پس از تحصیل نیز به انگلیسی وجود دارد. تحصیل در آفریقای جنوبی مزایای دیگری هم دارد؛ مثلا اگر تحصیل در آفریقای جنوبی را انتخاب کنید، می‌توانید از معروف‌ترین مناظر این کشور مانند کوه‌های تیبل و دراکنزبرگ، پارک ملی کروگر، مسیر باغ، گهواره بشریت یا جزیره روبن دیدن کنید. به طور خلاصه در خصوص تحصیل در آفریقای جنوبی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

مواردی در خصوص تحصیل در آفریقای جنوبیتوضیحات
جمعیت59.6 میلیون
زبان رسمی11 زبان ملی از جمله آفریقایی و انگلیسی
دانشجویان45000
مساحت1221037 کیلومتر مربع
سال تحصیلیاز فوریه تا نوامبر
پیش شماره تماس27+
واحد پولراند آفریقای جنوبی

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در آفریقای جنوبی

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در آفریقای جنوبی

برخلاف تحصیل در نروژ، فرانسه، آلمان، آرژانتین و غیره، تحصیل در آفریقای جنوبی نه رایگان و نه حتی تقریبا رایگان است. با این حال چه از نظر هزینه زندگی و چه به لحاظ شهریه دانشگاه، این کشور را می توان انتخاب مقرون به صرفه ای دانست. این که میزان دقیق شهریه دانشگاه چقدر باشد بستگی به نوع دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی افراد در این کشور دارد. منتهی به طور کلی برای رشته رادیولوژی می توان شهریه غالب دانشگاه های آفریقای جنوبی را به شرح ذیل دانست:

  • در حدود 21500ZAR (راند) برای آفریقایی ها
  • در حود 75000ZAR (راند) برای دانشجویان بین المللی

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در این کشور نیز باید مد نظر قرار بگیرد که به عوامل ذیل بستگی دارد:

  • سبک زندگی
  • شهر محل اقامت

به طور کلی هزینه زندگی در آفریقای جنوبی برای 1 نفر، بدون احتساب اجاره مسکن، در سال 2022 ماهانه 8920ZAR (راند) یعنی حدود 550$ (دلار آمریکا) می باشد. رقم اجاره نیز باید افزوده شود که حدودا به شرح ذیل است:

  • ماهانه حدود 6875ZAR (راند) برای آپارتمان 1 خوابه
  • ماهانه حدود 14560ZAR (راند) برای آپارتمان 3 خوابه

بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در آفریقای جنوبی

کار در آفریقای جنوبی بعد از تحصیل منوط به این است که فرد از دانشگاه خوبی در این کشور فارغ التحصیل شده باشد. از جمله بهترین دانشگاه های این کشور می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های آفریقای جنوبی برای رشته رادیولوژیرتبه ملیTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
University of Cape Town1183226
Stellenbosch University2251482
University of the Witwatersrand, Johannesburg3251424

چه فارغ التحصیل دانشگاه های خوب و چه معمولی، در نهایت آفریقای جنوبی در قیاس با کشورهای آلمان، دانمارک، کانادا، آمریکا، سوئیس و غیره قدرت خرید پایین تری دارد. لازم به ذکر است رادیولوژیست ها درآمد نسبتا خوبی در آفریقای جنوبی دارند که حدودا به شرح ذیل است:

حدود درآمد رادیولوژِیست ها در آفریقای جنوبی

ویزای آفریقای جنوبی

پس از این که فرد موفق به پذیرش از دانشگاهی در آفریقای جنوبی گردید، لازم است که تلاش کند و ویزای تحصیلی این کشور را نیز اخذ نماید. به این منظور داشتن مدرک زبان الزامی نیست، اما بدون مدرک زبان حتی در صورت موفق شدن به اخذ پذیرش، شانس ویزا تا حد زیادی کاهش می یابد. از جمله مهم ترین مدارکی که می توان برای ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی نام برد عبارت هستند از: نامه پذیرش دانشگاه، پاسپورت معتبر (اعتبار 30 روز بیشتر از روز پایان دوره تحصیلی)، مدرک زبان، فرم تکمیل شده و 2 عکس پاسپورتی. علاقمندان به تحصیل رشته رادیولوژی در آفریقای جنوبی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *