ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در آمریکا

رشته رادیولوژی در آمریکا

تحصیل در رشته رادیولوژی در آمریکا با آموزش با کیفیت بالایی همراه است که شاید نظیر آن را نتوان در کشور دیگری پیدا کرد. برنامه ها و مدارک تحصیلی رادیولوژی دانشگاه های آمریکا (همانند دانشگاه جانز هاپکینز، دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد) از شهرت بین المللی بسیار خوبی برخوردار هستند. بدون شک، با توجه به شهرت و آوازه و کیفیت آموزشی این دانشگاه ها می توان فرصت های شغلی فوق العاده ای را برای فارغ التحصیلان بین المللی که به کشور خود باز می گردند، متصور شد. یکی دیگر از دلایل انتخاب آمریکا به عنوان مقصد تحصیل توسط دانشجویان بین المللی این امر است که دانشگاه های این کشور امکانات و تسهیلات عالی را برای دانشجویان ارائه می دهند. این موسسات پشتیبانی زیادی برای آماده سازی دانشجویان برای کلاس هایشان ارائه می دهند (به عنوان مثال، از طریق کارگاه های مختلف، دوره های تمرینی زبان انگلیسی و غیره).

با قابلیت های پیشرفته و دسترسی به انواع منابع، دانشگاه های آمریکا آموزش را با تمام ابزارها و تجربیات مجازی جذابی که نسل جدید دانشجویان به آن عادت کرده اند، به روز نگه می دارند. دانشجویانی که در آمریکا تحصیل می کنند، بلافاصله با روش های جدید مطالعه، یادگیری، تحقیق و امتحان دادن آشنا می شوند. همچنین دانشگاه های آمریکا یک محیط آکادمیک انعطاف پذیر را ارائه می دهند. تحصیل در این کشور محیطی ایده آل را برای دانشجویان فراهم می کند که با روش های آموزشی انعطاف پذیر و فرآیند توسعه مستمر برای دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی مشخص می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته رادیولوژی در آمریکا تهیه نموده اند.

وضعیت حقوق متخصصان رادیولوژی در آمریکا

فردی که به عنوان رادیولوژیست در کشور بزرگ آمریکا کار می کند معمولاً ماهانه حدود 274000$ (دلار آمریکا) حقوق دریافت می کند. حقوق رادیولوژیست ها در این کشور پیشرفته بین 145000$ (کم ترین) تا 417000$ (بیش ترین) (دلار آمریکا) در ماه متغیر است. مبلغ 22900$ (دلار آمریکا) حقوق ماهانه فوق الذکر شامل مزایایی مانند حق مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق رادیولوژیست ها بر اساس عواملی مانند مهارت و تجربه به شدت متفاوت است.

تصویر زیر مقایسه حقوق رادیولوژیست ها بر اساس تجربه را نشان می دهد:

حقوق سالانه رادیولوژیست ها در آمریکا

سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سال های تجربه بیش تر باشد، حقوق رادیولوژیست نیز بیش تر می باشد.

حقوق رادیولوژیست بر حسب سطح تجربه

شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در آمریکا

رشته رادیولوژی Radiology در آمریکا حدود 5 سال طول می کشد و اغلب دانشگاه های آمریکایی نیز به فارغ التحصیلان این رشته مدرک معتبر پزشکی MD یا DO ارایه می دهند. اولین و اصلی ترین شرط برای اخذ پذیرش در این رشته از دانشگاه های آمریکا نیز اتمام دوره کارشناسی و پاس کردن پیش نیازهای پیش پزشکی شامل دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات و زبان انگلیسی است. سپس متقاضیان بایستی در آزمون کالج های پزشکی آمریکا (MCAT) شرکت کنند. لازم به ذکر است که آزمون MCAT نیز متشکل از 4 بخش به شرح زیر است.

آزمونی کامپیوتری که همه ساله در کشور آمریکا و سایر کشورها برگزار می شود:

  • مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم های بیولوژیکی
  • آنالیز بحرانی و مهارت های استدلالی (CARS)
  • مبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم های زنده
  • مبانی روانشناسی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار

با این شرایط است که شما می توانید در رشته رادیولوژی از یکی از دانشکده های پزشکی آلوپاتیک یا اوسئوپاتیک پذیرش بگیرید.

شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در آمریکا

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در آمریکا

دانشگاه های برتر آمریکا برای تحصیل در رشته رادیولوژی عبارتند از:

  • دانشگاه جانز هاپکینز
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه کالیفرنیا – سان فرانسیسکو
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه پنسیلوانیا (پرلمن)
  • دانشگاه دوک
  • دانشگاه واشینگتن در سنت لوئیس
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه مشیگان – آن آربور
  • دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس (گفن)
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه واشنگتن.

در زیر دانشگاه های برتر دیگری را نیز بر اساس حروف الفبا معرفی می کنیم:

  • کالج پزشکی بیلور
  • دانشگاه کرنل (ویل)
  • دانشگاه اموری
  • دانشکده پزشکی کلینیک مایو (آلیکس)
  • دانشگاه نیویورک (گراسمن)
  • دانشگاه نورث وسترن (فینبرگ)
  • دانشگاه واندربیلت

هزینه تحصیل دانشجویان رشته رادیولوژی در آمریکا

در مورد هزینه تحصیل در آمریکا می توان به سادگی گفت که زیاد است. در این کشور، دانشگاه ها می توانند شهریه های خود را تعیین کنند. شهریه ها یا هزینه های تحصیل می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر بسیار متفاوت باشد، بنابراین قبل از ارائه درخواست دانشجو باید بررسی کند که هزینه برنامه مورد نظر وی چقدر است. هزینه ها همچنین می تواند بین دانشگاه های دولتی و خصوصی بسیار متفاوت باشد. در کل متوسط شهریه دانشجویان رشته رادیولوژی در آمریکا بین 30000 الی $ 48000 (دلار) متغیر است. 

البته وام هایی برای پوشش هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی از طرف دولت آمریکا در دسترس است. دانشجویان معمولا باید شش ماه پس از فارغ التصیلی شروع به بازپرداخت وام کنند. باید توجه داشت که برخی از این وام ها، حتی وام های دولت فدرال، با نرخ بهره ارائه می شوند. با وجود زیاد بودن هزینه های تحصیل در آمریکا، کیفیت آموزش در این کشور به قدری خوب است که تحصیل در آن ارزشمند است. اما ترکیبی از آموزش عالی و شهریه های بالا همچنین به این معنی است که گزینه های بورس تحصیلی زیادی برای کسانی که مایل به تحصیل در آمریکا هستند وجود دارد. در این کشور هزاران بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد!

هزینه تحصیل دانشجویان رشته رادیولوژی در آمریکا

هزینه زندگی دانشجویان رشته رادیولوژی در آمریکا

با توجه به اینکه آمریکا کشوری پهناور و بزرگ است، هزینه زندگی در گستره آن بسیار متفاوت است. مثلا، به طور کلی هزینه زندگی در آیداهو کم تر از همسایه آن واشنگتن است. به همین ترتیب، اگر دانشجو در کانزاس سیتی در میزوری تحصیل کند، هزینه زندگی او کم تر از اوکلند در کالیفرنیا خواهد بود. دانشجویان بین المللی در آمریکا هم در شهرهای بزرگ و هم در شهرهای کوچک زندگی و تحصیل می کنند، به همین دلیل در این بخش بر هزینه های زندگی در شهر بزرگی مانند آتلانتا در جورجیا تمرکز می کنیم تا دانشجویان نگاه واقع بینانه تری در مورد هزینه زندگی در آمریکا داشته باشند. البته باید توجه داشت که شهرهایی مانند نیویورک، سان فرانسیسکو و لس آنجلس می توانند هزینه زندگی بسیار بالاتری نسبت به سایر نقاط آمریکا داشته باشند.

برخی از هزینه های زندگی در آتلانتا بطور متوسط عبارتند از (بر حسب دلار):

  • اجاره ماهانه (آپارتمان یک خوابه): 1000$
  • خدمات رفاهی (متوسط ماهانه): 160$
  • کارت حمل و نقل عمومی ماهانه: 95$
  • وعده غذایی (رستوران ارزان): 14$.

البته به جای اجاره آپارتمان، با انتخاب خوابگاه بعنوان محل زندگی، دانشجویان می توانند هزینه های زندگی خود را کاهش دهند.

میانگین هزینه زندگی برای یک نفر در آتلانتا، بدون احتساب اجاره بها، حدود 1000$ (دلار) در ماه است. در آمریکا، هزینه عمده ای که دانشجویان بین المللی باید در نظر بگیرند، مراقبت های بهداشتی-درمانی است. برخلاف سایر مقاصد تحصیلی محبوب مانند بریتانیا و آلمان، هیچ مراقب بهداشتی-درمانی دولتی در آمریکا وجود ندارد. کل سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی این کشور کاملا خصوصی است و بعنوان یک بازار آزاد اداره می شود. این بدان معناست که دانشجو به بیمه درمانی نیاز خواهد داشت. بهتر است قبل از ورود به آمریکا، دانشجو بیمه درمانی بگیرد تا از لحظه ورود به این کشور تحت پوشش قرار بگیرد.

ویزای لازم برای تحصیل در رشته رادیولوژی در آمریکا

متقاضیان تحصیل در آمریکا بدین منظور به ویزا نیاز دارند. سیستم ویزای آمریکا سختگیرانه است، بنابراین دانشجویان باید مطمئن شوند که ویزای دقیقی را برای نیازهای خود دریافت می کنند. اگر دانشجویان این کار را نکنند، اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. با این حال، شهروندان کانادا و اهالی برمودا می توانند تنها با فرم تکمیل شده I-20 و تاییدیه ثبت نام، برای تحصیل وارد آمریکا شوند.

سه نوع ویزای تحصیلی آمریکایی مختلف وجود دارد: ویزای F، ویزای M و ویزای B. کسانی که می خواهند در خارج از کشور در آمریکا تحصیل کنند، به احتمال زیاد به ویزای F نیاز دارند. ویزای F دوره های بلند مدت و کوتاه مدت، اکثر انواع برنامه ها و برنامه های آموزش زبان را پوشش می دهد. ویزای F معمولاً برای مدت زمان برنامه دانشجو معتبر است. اما، پس از اتمام تحصیل، دانشجو باید ظرف شصت روز آمریکا را ترک کند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته رادیولوژی در آمریکا هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مهاجرت به آمریکا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته رادیولوژی در آمریکا

در بخش موخره مقاله رشته رادیولوژی در آمریکا پاسخ گوی سالات مهم شما خواهیم بود:

  • وضعیت حقوق متخصصان رادیولوژی در آمریکا به چه صورت است؟ فردی که به عنوان رادیولوژیست در کشور بزرگ آمریکا کار می کند معمولاً ماهانه حدود 274000$ (دلار آمریکا) حقوق دریافت می کند. حقوق رادیولوژیست ها در این کشور پیشرفته بین 145000$ (کم ترین) تا 417000$ (بیش ترین) (دلار آمریکا) در ماه متغیر است. مبلغ 22900$ (دلار آمریکا) حقوق ماهانه فوق الذکر شامل مزایایی مانند حق مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق رادیولوژیست ها بر اساس عواملی مانند مهارت و تجربه به شدت متفاوت است.
  • هزینه تحصیل دانشجویان رشته رادیولوژی در آمریکا چه قدر می باشد؟ در مورد هزینه تحصیل در آمریکا می توان به سادگی گفت که زیاد است. در این کشور، دانشگاه ها می توانند شهریه های خود را تعیین کنند. شهریه ها یا هزینه های تحصیل می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر بسیار متفاوت باشد، بنابراین قبل از ارائه درخواست دانشجو باید بررسی کند که هزینه برنامه مورد نظر وی چقدر است. هزینه ها همچنین می تواند بین دانشگاه های دولتی و خصوصی بسیار متفاوت باشد. در کل متوسط شهریه دانشجویان رشته رادیولوژی در آمریکا بین $30000 الی $48000 (دلار) متغیر است.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *