ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در ارمنستان

رشته رادیولوژی در ارمنستان

رشته رادیولوژی در ارمنستان علاقمندان کم تری نسبت به کشورهای اطراف از جمله ترکیه و گرجستان دارد و کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این در حالی است که تمام این کشورها نسبتا فقیر و در حال توسعه هستند و اقتصادشان با چالش های زیادی روبرو است. با این حال از آن جایی که دانشگاه هایی که در کشورهای ترکیه و گرجستان، خصوصا ترکیه، قرار دارند به مراتب رنکینگ بهتری نسبت به ارمنستان دارند، افراد آن ها را ترجیح می دهند. در واقع کسانی که تمکن مالی کافی برای انتخاب کشورهایی مثل مجارستان، دانمارک، انگلستان و غیره را ندارند و می خواهند با کم ترین هزینه ها در کشوری خارجی تحصیل کنند، به سراغ کشورهای آسیای غربی می روند. در این میان کشوری مثل ارمنستان به دلیل نرخ بیکاری کم ممکن است مورد توجه علاقمندان به رشته های مختلف از جمله رادیولوژی باشد.

در حالی که نرخ بیکاری در ارمنستان در مقایسه با ترکیه و گرجستان به مراتب کم تر است، توجه شود درآمد در ارمنستان نیز کمی پایین تر است. البته توجه شود در عین حال هزینه های زندگی در ارمنستان نیز پایین است؛ هرچند برای تامین همین هزینه ها نیز باید مشغول به کار شد. کار رشته رادیولوژی در ارمنستان نیز مستلزم تسلط به زبان ارمنی یا روسی، علاوه بر زبان انگلیسی است. این رشته درآمد نسبتا مناسبی در ارمنستان دارد و موقعیت های شغلی مختلفی نیز برای آن خصوصا در شهر ایروان وجود دارد. در واقع خارجی هایی که بخواهند در ارمنستان مشغول به کار پس از فارغ التحصیلی شوند در شهری به جز ایروان عملا شانسی نخواهند داش.

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان رایگان نیست اما در قیاس با بسیاری از کشورهای دنیا، به مراتب ارزان قیمت تر است. منتهی با توجه به این که کشوری فقیر است و موقعیت های کاری کمی در این کشور وجود دارد، حتی اگر شخصی تمکن مالی لازم برای تحصیل رادیولوژی در کشورهایی مثل انگلستان، آمریکا، دانمارک و غیره را نداشته باشد، به سراغ گزینه های بهتری در مقایسه با ارمنستان می رود. از آن جمله می توان به تحصیل در آلمان، نروژ و فرانسه اشاره نمود که تقریبا رایگان هستند و علاقمندان رشته رادیولوژی در صورت اخذ قبولی از دانشگاه های دولتی این کشورها باید تنها شهریه زیر 1500€ (یورو) در ماه بپردازند. البته هزینه های زندگی در کشورهایی مثل آلمان و غیره را نیز باید مدنظر قرار داد که به مراتب بیشتر از ارمنستان است.

هرچند در همسایه ارمنستان، آذربایجان امکان کار ضمن تحصیل وجود ندارد، اما در ارمنستان و غالب کشورهای اروپایی از جمله همین کشورهای یاد شده دانشجویان می توانند با حداکثر 20 ساعت کار در هفته، بخش زیادی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. تحصیل رشته رادیولوژی در ارمنستان در دانشگاه های دولتی معمولا با توجه به مقطع تحصیلی و قوانین هر دانشگاه سالی 1200€ تا 3500€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. اما شهریه این رشته در معدود دانشگاه های خصوصی ارمنستان ممکن است به سالی 7000€ (یورو) هم برسد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، متوسط هزینه های زندگی ماهانه در کشورهای آلمان، نروژ و ارمنستان با هم مقایسه می گردد:

مقایسه هزینه های زندگی ماهانه در آلمان، نروژ و ارمنستان

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رادیولوژی در ارمنستان

ارمنستان کشوری عالی برای تحقیق و آموزش عالی است و دلایل متعددی وجود دارد که چرا ارمنستان یک مکان مناسب برای تحصیل در خارج از کشور است. برخی از آنها بیان شده است:

  • ارمنستان یک انتخاب عالی برای ادامه تحصیلات عالی است زیرا هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه است. این کشور یکی از بهترین کشورها از نظر آموزش ارزان و با کیفیت است.
  • مردم ارمنستان صمیمی و خوش برخورد هستند و مشکلی برای اقامت وجود ندارد زیرا اتاق ها و آپارتمان های اجاره ای به راحتی در دسترس هستند.
  • مدارک ارمنی در سراسر جهان پذیرفته می شود و مطالعات و تحقیقات ارمنی به آرامی در بازار جهانی اهمیت زیادی پیدا می کنند.
  • مراحل اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در ارمنستان نیز آسان و ساده است. و می توانید به صورت آنلاین یا آفلاین با کمک نزدیکترین سفارت اقدام کنید.
  • دانشجویان این شانس را دارند که از سازمان های مختلف بورس تحصیلی دریافت کنند و به راحتی در خارج از کشور تحصیل کنند.
  • برنامه های تحصیلی زیادی در ارمنستان وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین می توانید دوره های روسی و فرانسوی را بیابید که اکثر آنها به زبان ارمنی تدریس می شوند.
  • همچنین دانشجویان بین المللی در ارمنستان در سال 2022 اجازه دارند در طول تحصیل 20 ساعت در هفته کار کنند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته رادیولوژی در ارمنستان

هرچند در سطح بین المللی دانشگاه های این کشور جایگاه خیلی ممتازی ندارند، برخی از دانشگاه های ارمنستان برای رشته رادیولوژی عبارت هستند از:

  • Armenian State University of Economics
  • Russian-Armenian University
  • Yerevan State University

اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان

همان طور که کمی پیش تر به آن اشاره شد، اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان دشوار نیست. این در حالی است که در سال 2022 برخی از کشورهای دنیا مثل اسپانیا به سختی برای ایرانی ها ویزا صادر می نمایند، مهمترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان وجود دارد پاسپورت معتبر، نامه پذیرش دانشگاه و نامه تمکن مالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته رادیولوژی در ارمنستان، تحصیل در آلمان، نروژ، کانادا و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *