ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در استرالیا

رشته رادیولوژی در استرالیا

رشته رادیولوژی در استرالیا هزینه های زیادی به همراه دارد اما در عوض پس از فارغ التحصیلی درآمد بالایی به دنبال خواهد داشت. وقتی به استرالیا فکر می کنیم، صخره های مرجانی، سواحل شنی زیبا و برخی از حیات وحش ترسناک به ذهنمان خطور می کند، اما چیزهای زیادی برای دانستن در مورد این کشور جزیره ای وجود دارد. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور در استرالیا را دارید، مهم است که در مورد فرهنگ، غذا، تاریخ و هنجارهای اجتماعی تحقیق کنید تا بهتر بتوانید با جامعه این کشور و فرهنگ آموزشی آن آشنا شوید و ارتباط برقرار کنید. در حالی که در 2022 استرالیا کم‌هزینه‌ترین مکان برای تحصیل در خارج از کشور نیست، مسلماً یکی از بهترین‌ها است و به همین دلیل بیش از 645000 دانشجوی خارجی هر سال آنجا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

استرالیا نه تنها خانه سبک زندگی عالی و زیبایی طبیعی در یک آب و هوای راحت است، بلکه فرصت های خوبی نیز دارد و به راحتی می توان ویزای تحصیلی این کشور را تبدیل به ویزای کاری نمود. همچنین توجه شود برای تحصیل بیش از سه ماه در استرالیا به ویزا نیاز دارید؛ البته روند درخواست نسبتاً آسان است. همه این کارها به صورت آنلاین انجام می شود و عملاً به پاسپورت شما مرتبط است؛ یعنی عملا بدون مراجعه به سفارت یا منتظر رسیدن آن از طریق پست. با این حال، هزینه گران است و اگر کمتر از سه ماه درس می خوانید، باید بتوانید با ویزای بازدیدکننده معمولی بروید و مقداری پول نقد برای خود پس انداز کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در استرالیا در سال 2022 چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در استرالیا در 2022

نه تنها تحصیل در استرالیا رایگان نیست، بلکه چه به لحاظ هزینه زندگی در استرالیا چه از نظر شهریه دانشگاه های این کشور، دانشجویان باید هزینه های زیادی پرداخت نمایند. البته امکان اخذ بورسیه های تحصیلی از سوی دانشجویان نخبه و همچنین فراهم بودن شرایط کار دانشجویی در این کشور باعث شده به دلیل وجود دانشگاه های فوق العاده ممتاز در این کشور افراد زیادی همه ساله تلاش کنند تا وارد استرالیا شوند. لازم به ذکر است میزان دقیق هزینه های تحصیل در استرالیا به رشته انتخابی، مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. از جمله گران ترین رشته های تحصیلی در استرالیا می توان به پزشکی و دندانپزشکی اشاره کرد. ولی رادیولوژی نیز در قیاس با کشورهایی مثل فرانسه، ایتالیا، مجارستان، لهستان و غیره، در استرالیا خیلی گران تر خواهد بود. در جدول ذیل حدود این هزینه ها مورد اشاره قرار گرفته است:

حدود شهریه سالانه رشته رادیولوژی در استرالیا (دلار استرالیا)حدود هزینه زندگی ماهانه در استرالیا (دلار استرالیا)
$109300$1500

یکی از بخش های تشکیل دهنده هزینه زندگی در استرالیا نیز بستگی به اجاره مسکن دارد؛ یعنی اگر کسی در خوابگاه اقمت داشته باشد تا حدی می تواند در هزینه های خود صرفه جویی کند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده، حدود اجاره مسکن در استرالیا در سال 2022 بیان شده است:

حدود اجاره مسکن در استرالیا

کار ضمن تحصیل رشته رادیولوژی در استرالیا

لازم به ذکر است دانشجویان بین المللی در یکسری از کشورهای دنیا از جمله آذربایجان، چین و غیره اجازه کار ضمن تحصیل ندارند. اما خوشبختانه کار در استرالیا ضمن تحصیل هم مجاز است و دانشجویان بدین ترتیب می توانند از مزایای زیادی از جمله تامین بخشی از هزینه های زندگی و تقویت رزومه خود بهره مند شوند. وقتی دانشجویی ضمن تحصیل در استرالیا مشغول به کار می شود با بازار کار این کشور آشنایی بیشتری پیدا می کند. پس از فارغ التحصیلی نیز کارفرمایان تمایل بیشتری به استخدام این چنین افرادی دارند، پس اخذ ویزای کاری دیگر دشوار نخواهد بود. لازم به ذکر است نرخ بیکاری در استرالیا 7% است که کمی بیشتر از نیوزلند (4%) می باشد؛ اما موقعیت های شغلی استرالیا نیز زیاد است. خصوصا توجه شود که رشته رادیولوژی جزو مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در استرالیا

تحصیل در دانشگاه هایی که جایگاه علمی خوبی داشته باشند، خصوصا برای دانشجویان بین المللی اهمیت زیادی دارد. در رشته رادیولوژی بهترین دانشگاه های استرالیا در سال 2022 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در رشته رادیولوژیرتبه ملیTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
University of Melbourne13337
Australian National University25427
University of Queensland35447
Monash University45758
University of Sydney55838
University of New South Wales67043
University of Adelaide7111108
The University of Western Australia813293
University of Canberra9170436
Macquarie University10192200

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در استرالیا

بیمه ضمن تحصیل در استرالیا

این را حتما بررسی کنید اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، اگر مستقیماً در دانشگاه تحصیل می کنید، به احتمال زیاد باید در استرالیا بیمه درمانی دریافت کنید .به طور خاص، در سال 2022 دولت استرالیا از همه دانشجویان بین المللی می خواهد که پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) را دریافت کنند. بیمه‌ گران می‌ توانند طیف وسیعی از محصولات مختلف OSHC را ارائه دهند، بنابراین شما باید مطمئن شوید که برای طرحی ثبت‌ نام می‌ کنید که متناسب با پوشش مورد نظر شما باشد و هزینه های آن را بدوا پرداخت نمایید.

پیشنهاد می شود برنامه تحصیل در خارج از کشور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات کاملی در مورد اینکه چه چیزی تحت پوشش است و چه چیزی را پوشش نمی دهد، دارید. پس از اتمام تحصیل، کار در استرالیا برای فارغ التحصیلان رشته رادیولوژی امکان پذیر است. بدین وسیله می توانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری یا حتی از طریق برنامه هایی مثل سابکلس 189 تبدیل به اقامت دائم نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر علاقمندان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند و سوالات خود را مطرح کنند. لازم به ذکر است در سال 2022 از جمله بهترین کشورها برای تحصیل این رشته می توان به آمریکا، استرالیا، انگلیس، کانادا و سوئد اشاره نمود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *