ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در اسلواکی

رشته رادیولوژی در اسلواکی

رشته رادیولوژی در اسلواکی برای علاقه مندان به آن بازار کار خوبی دارد، هرچند تحصیل این رشته مستلزم تسلط به زبان اسلواکیایی است. البته با داشتن تسلط به زبان انگلیسی هم می توان در این رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل نمود (کارشناسی به زبان اسلواکیایی ارائه می شود)، ولی برای ورود به بازار کار این رشته تنها زبان انگلیسی کافی نیست. اسلواکی خانه مدارس و دانشگاه های بزرگی مانند دانشگاه کامنیوس، دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا و مدرسه بین المللی هنرهای لیبرال براتیسلاوا است که جایگاه بین المللی خوبی دارند. اسلواکی با نام رسمی جمهوری اسلواکی در اروپای مرکزی قرار دارد و از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین، از جنوب با مجارستان و از غرب با اتریش و جمهوری چک همسایه و همر مرز است.

زبان رسمی در این کشور همان طور که اشاره شد اسلواکیایی است و یک زبان اسلاوی، می تواند دروازه ای برای درک زبان های اصلی مانند لهستانی، صربی و روسی باشد. در سال 2022 علاوه بر فرصت های تحصیلی و شغلی فوق العاده در رشته هایی از جمله رادیولوژی، اسلواکی برای دوستداران طبیعت نیز عالی است. معروف ترین منطقه هورهرونیه است که در مرکز کشور قرار دارد و از جاذبه های توریستی است. کشور کوچک اما زیبای اسلواکی، خانه مناظر وسیع، دره‌های عمیق و رودخانه‌های پرپیچ‌وخم است. از آنجایی که اسلواکی کوچک است، از سوی دانشجویان، حتی دانشجویان بین المللی، سفرهای آخر هفته به مکان هایی مانند Horehronie رایج است. حین تحصیل در اسلواکی همچنین می توانید از شهرهای نزدیک در کشورهای دیگر مانند وین و بوداپست دیدن کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همچنین به موارد دیگری هم اشاره می نمایند:

  • هزینه تحصیل در اسلواکی چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور کدامند؟

درباره تحصیل در اسلواکی

از زمان استقلال در سال 1993، اسلواکی سرمایه گذاری زیادی در آموزش عالی انجام داده است و امروز یکی از قطب های مهم تحصیلی دنیا به شمار می رود. این بدان معناست که در 2022 نیز اسلواکی خانه مدارس عالی است، از جمله: دانشگاه Comenius، قدیمی ترین دانشگاه کشور، در براتیسلاوا، دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا و مدرسه بین المللی هنرهای لیبرال براتیسلاوا. اسلواکی همچنین دارای دانشگاه های تخصصی خوب است؛ از جمله: دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا، دانشگاه کنستانتین فیلسوف، همچنین در نیترا و دانشگاه فنی کوزیته. از جمله مهم ترین مواردی که قبل از شروع به تحصیل در اسلواکی باید به آن توجه داشت می توان به جدول ذیل اشاره نمود:

موارد مهمتوضیحات
پایتختبراتیسلاوا
جمعیت5.4
سال تحصیلیسپتامبر تا ژوئن
تعداد دانشجویان بین المللیبیش از 2000 نفر
مساحت49.035 کیلومتر مربع
واحد پولیورو
پیش شماره421+

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در اسلواکی

برای کسب اطلاعات در مورد تحصیل در اسلواکی می توانید به وب سایت SAIA مراجعه کنید. در آنجا خواهید دید که در سال 2022 هزینه تحصیل در هر سال تحصیلی از 1000€ تا 10000€ (یورو) بسته به برنامه تحصیلی است. با این حال، دانش‌آموزان در صورت مطالعه برنامه‌ای که به زبان اسلواکی ارائه می‌شود، شهریه پرداخت نمی‌کنند؛ البته اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های تحصیلی ارائه شده به زبان اسلواکی را می‌توانید در www.portalvs.sk فقط به زبان اسلواکی پیدا کنید.

رشته رادیولوژی هم اگرچه جزو گران ترین رشته های تحصیلی نیست اما هزینه های بیشتری نسبت به رشته های علوم انسانی دارد. میزان دقیق این هزینه ها بستگی به قوانین هر دانشگاه، زبان تحصیل، مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و ملیت افراد دارد. اما به طور کلی شهریه رشته رادیولوژی در سال 2022 در اسلواکی را می توان به 5000€ تا 8000€ (یورو) در سال تخمین زد. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه دیگری که باید مورد توجه دانشجویان باشد، هزینه زندگی در اسلواکی است که به شرح جدول ذیل می باشد:

هزینه زندگی در اسلواکی بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن (یورو)حدود اجاره بهای آپارتمان در اسلواکی (یورو)
540€ برای 1 نفراز 370€ تا 470€ برای آپارتمان 1 خوابه

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در اسلواکی

برای تحصیل در اسلواکی انتخاب دانشگاه مورد نظر اهمیت زیادی دارد. البته باید به رزومه هم توجه شود؛ چرا که اخذ پذیرش از دانشگاه های ممتاز اسلواکی به مراتب دشوارتر از دانشگاه های معمولی این کشور می باشد. از جمله بهترین دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل رشته رادیولوژی در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های اسلواکی برای رشته رادیولوژیQS Ranking 2022
Comenius University in Bratislava651
Pavol Jozef Safárik University in Kosice601
The Technical University of Kosice (TUKE)801
University of Zilina801

کار در کشور اسلواکی

پس از فارغ التحصیلی امکان کار در اسلواکی هم وجود دارد:

حدود درآمد ماهانه رادیولوژیست ها در اسلواکی

در سال 2022 متوسط ​​حقوق 6870€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان رادیولوژیست در اسلواکی کار می کنند کمتر از 6870€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 6870€ (یورو) درآمد دارند؛ پس میانه نشان دهنده ارزش حقوق متوسط ​​است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته رادیولوژی در اسلواکی، هزینه های تحصیل در سال 2022 و غیره اطلاعاتی ارائه گشت که امید است مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *