ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در اسکاتلند

رشته رادیولوژی در اسکاتلند

رشته رادیولوژی در اسکاتلند علاقمندان زیادی دارد؛ چرا که هم کشوری انگلیسی زبان و توسعه یافته است و هم از انگلستان ارزان تر می باشد. آیا تحصیل رادیولوژی در اسکاتلند رایگان است؟ دانشگاه در اسکاتلند رایگان است، اما فقط در صورتی که دانشجوی دارای ملیت اسکاتلندی یا دانشجوی دارای ملیت اتحادیه اروپا بوده و در سال تحصیلی 2020/21 یا قبل از آن شروع کرده باشید. اگر جزو گروه گفته شده و دارای شرایط مذکور هستید، یک پنی هم برای شهریه دانشگاه های دولتی اسکاتلند پرداخت نخواهید کرد. به علاوه آژانس جوایز دانشجویی اسکاتلند (SAAS) سالانه 1820£ (پوند) را برای شما پوشش می دهد. دانشجویان خارجی که قبلا به این کشور رفته اند، تحصیل در اسکاتلند را توصیه می کنند.

بر اساس یک نظرسنجی توسط دولت اسکاتلند، 94% از دانشجویان بین المللی در اسکاتلند گفتند که این مکان مناسبی برای درس خواندن است و 86% از دانشجویان اسکاتلندی آن را به دیگران توصیه می کنند. در سال 2022 اسکاتلند دارای سیستم آموزشی معتبر جهانی، دانشگاه‌های درجه یک و به تولید متفکران خلاق شهرت دارد. به همین دلیل است که سالانه بیش از 50000 دانشجو از بیش از 180 کشور مختلف در اسکاتلند تحصیل می کنند و شما هم می توانید به آنها بپیوندید.

تحصیل در یک دانشگاه اسکاتلند واقعاً می تواند شما را برای آینده شغلی آماده کند چون هم سطح آموزش بالا است هم تعداد فرصت های شغلی. از این گذشته، بیش از 85% از کارفرمایان اسکاتلندی اظهار داشتند که از آمادگی کاری فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور “بسیار راضی” هستند؛ خصوصا دانشگاه های ممتاز. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به علاقه به این کشور در این مقاله به موارد ذیل می پردازند:

  • هزینه های تحصیل در اسکاتلند برای رشته رادیولوژی چقدر است؟
  • درآمد رشته مذکور در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اسکاتلند کدام اند؟

هزینه تحصیل در رشته رادیولوژی در اسکاتلند در 2022

تحصیل در اسکاتلند برای تمامی رشته ها علاقمندان زیادی دارد؛ چون هم دانشگاه های ممتازی دارد، هم انگلیسی زبان است و هم موقعیت های شغلی آن متعدد است. سوالی که مطرح می شود این است که آیا اسکاتلند برای دانشجویان بین المللی گران است؟ با وجود اینکه دانشگاه های ارزانی در اسکاتلند وجود دارد، تحصیل در اسکاتلند در سال 2022 می تواند گران باشد. هر سال هزینه تحصیل از 15000$ تا 20000$ (دلار آمریکا) متغیر است و اگرچه این بسیار گران است، بسیاری از دانشجویان بین المللی در اسکاتلند قادر به تحصیل رایگان هستند. یعنی اگر کسی نخبه باشد و بتواند رزومه خوبی ارائه دهد می تواند از همان ابتدا یا پس از چند ترم تحصیل، مشمول بورسیه های تحصیلی متعدد موجود در اسکاتلند گردد.

رشته رادیولوژی در اسکاتلند نیز با توجه به قوانین هر دانشگاه و مقطع تحصیلی هزینه های متفاوتی دارد. به طور کلی شهریه رشته رادیولوژی در اسکاتلند را در سال 2022 می توان بین 15000$ تا 17000$ (دلار آمریکا) دانست. البته رقم گفته شده برای دانشجویان بین المللی است، چرا که از دانشجویان اسکاتلندی و اروپایی یا شهریه اخذ نمی شود یا هزینه های آن به مراتب پایین تر است. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های زندگی در اسکاتلند نیز باید مدنظر قرار بگیرد که با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت است. اما به طور کلی هزینه زندگی در اسکاتلند و اجاره بهای ماهانه در این کشور را در سال جاری می توان به شرح ذیل دانست:

هزینه زندگی در ادینبورگ بدون احتساب اجاره بهای مسکن (پوند)اجاره بهای ماهانه در اسکاتلند (پوند)
665£از 835£ تا 1555£

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در اسکاتلند

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در اسکاتلند

در سال 2022 بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل رشته رادیولوژی عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های اسکاتلند برای رشته رادیولوژیشهری که دانشگاه در آن قرار گرفته است
1The University of EdinburghEdinburgh
2University of GlasgowGlasgow
3University of St AndrewsSt Andrews
4University of AberdeenAberdeen
5Heriot-Watt UniversityEdinburgh
6University of StrathclydeGlasgow
7University of DundeeDundee
8University of StirlingStirling
9Edinburgh Napier UniversityEdinburgh
10University of the Highlands and IslandsInverness

اخذ پذیرش رادیولوژی در اسکاتلند

اگر کسی بخواهد در این رشته تحصیل کند با توجه به قوانین دانشگاه و مقطع تحصیلی خود باید مقدماتی را فراهم آورد. مثلا برای تحصیل رشته رادیولوژی در مقطع کارشناسی دانشجویان باید ابتدائا دوره های A-level را گذرانده و بتوانند در آزمون ورودی پذیرفته شود. به طور کلی مهم ترین مدارکی که در سال 2022 برای اخذ پذیرش رشته رادیولوژی از دانشگاه های اسکاتلند مورد نیاز است می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • CV
  • ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی که باید در نهایت صداقت و بدون کپی برداری تهیه شده باشد.

پس از اخذ پذیرش هم نوبت به ویزای تحصیلی اسکاتلند می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیاز دارد:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در اسکاتلند
  • نامه تمکن مالی بانکی مبنی بر توانایی فرد از پرداخت هزینه های زندگی در اسکاتلند
  • رسید پرداخت شهریه سال اول کالج یا دانشگاه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • بلیت هواپیما
  • محل اقامت در اسکاتلند

کار در کشور اسکاتلند

کار در اسکاتلند در سال 2022 پس از تحصیل در این کشور ممکن است:

درآمد سالانه رادیولوژیست ها در اسکاتلند

علاوه بر این، رادیولوژیست هایی که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 271000£ )پوند( در سال دریافت می کنند که 24% بیشتر از فردی با 5 تا 10 سال تجربه است. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 290000£ (پوند) در سال است که 7% بیشتر از فردی با 10 تا 15 سال سابقه است. در نهایت، کارمندانی که بیش از 20 سال سابقه حرفه ای دارند، 309000£ (پوند) در سال حقوق دریافت می کنند که 7% بیشتر از افراد با 15 تا 20 سال سابقه است. یک رادیولوژیست به دلیل مشارکت محدود در ایجاد درآمد مستقیم، البته با استثناء، در سال 2022 شغلی مبتنی بر پاداش بالا در نظر گرفته می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص رشته رادیولوژی در اسکاتلند، تحصیل در اسکاتلند و غیره توضیحاتی ارائه دادند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *