ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در امارات

رشته رادیولوژی در امارات

انتخاب رشته رادیولوژی در امارات را نمیتوان به عنوان یک انتخاب هوشمندانه برای علاقمندان در نظر گرفت چراکه هزینه آن بالا و کیفیت آن کم است. امارات متحده عربی در طول سال های اخیر از نظر کیفی پیشرفت های بسیار زیادی را تجربه کرده است و به همین دلیل می توان این کشور را به عنوان یکی از برترین های منطقه خاور میانه معرفی کرد و حتی در بسیاری از رشته های شغلی این کشور در جمع برترین های جهان قرار دارد. با این حال زمانی که صحبت از جایگاه دانشگاه های عربی نیز در میان باشد، امارات یکی از ضعیف ترین کشورهای جهان به حساب می آید.

باید به این نکته اشاره داشت که بیش از نیمی از جمعیت امارات را اتباع مهاجر تشکیل داده اند و بسیاری از شهروندان اماراتی نیز برای تحصیل کشورهای تراز اول جهان از جمله آمریکا، انگلستان، استرالیا و غیره را انتخاب می کنند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دولت امارات هزینه های زیادی را برای گسترش دانشگاه های این کشور انجام دهد. در طول سال های اخیر، برخی از دانشگاه های خارجی به ویژه دانشگاه های انگلستان در این کشور شعبه افتتاح کرده اند ولی کیفیت آموزش در این کشور همچنان با کشورهای تراز اول جهان فاصله بسیاری دارد. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی تحصیل رشته رادیولوژی در امارات به عنوان یکی از کشورهای پرمتقاضی خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در این کشور کدامند؟
  • آیا دانشگاه های امارات هزینه های سنگینی برای تحصیل در خارج از کشور دارند؟
  • متوسط درآمد یک رادیولوژیست در امارات چقدر است؟
  • شرایط کار در امارات به عنوان پزشک چیست؟

معرفی دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در امارات

زمانی که رتبه بندی بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی را مورد بررسی قرار دهیم، در بین 1300 دانشگاه برتر جهان، نامی از دانشگاه های اماراتی دیده نمی شود و این در حالی است که 29 دانشگاه ایرانی و بیش از 400 دانشگاه آسیایی در این رتبه بندی دیده می شوند. در چنین شرایطی می توان گفت که امارات از نظر کیفیت آموزش در سطح مناسبی قرار ندارد و نمی توان به راحتی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرد.

دانشگاه شارجه یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های امارات برای تحصیل در این رشته به حساب می آید که یک دوره 4 ساله برای دریافت مدرک کارشناسی در این رشته به زبان انگلیسی ارائه می کند. دانشجویان در این دانشگاه علاوه بر دروس تخصصی خود، باید واحدهای مرتبط با زبان عربی و فرهنگ اسلامی را در سال اول تحصیل خود به پایان برسانند.

دانشگاه امارات متحده عربی نیز یکی دیگر از دانشگاه های این کشور است که به دانشجویان خارجی فرصت تحصیل در رشته رادیولوژی را ارائه می کند. دانشگاه پزشکی خلیج نیز در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته رادیولوژی می کند و تحصیل در هر دو دانشگاه نیز به زبان عربی انجام می شود.

معرفی دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در امارات

فرآیند پذیرش رشته رادیولوژی در امارات

علاقمندان به تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور امارات باید در نظر داشته باشند که پروسه قانونی مهاجرت به این کشور را به دقت طی کنند. یکی از امتیازاتی که می توان برای دانشجویان خارجی در این کشور در نظر گرفت آن است که ایرانی ها می توانند با استفاده از ویزای توریستی در امارات حضور داشته باشند و در خاک این کشور دوره های زبان انگلیسی را پشت سر بگذارند اما باید در نظر داشت که در این حالت هزینه های آن ها به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

پس از دریافت مدرک زبان دانشجویان باید مدارک تحصیلی خود را ترجمه کرده و آن ها را در اختیار دانشگاه قرار دهند تا بتوانند در رقابت با سایر متقاضیان پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنند. در تصویر زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورد.

فرآیند اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی امارات

با دریافت ویزای تحصیلی دانشجویان می توانند دوره تحصیلی خود در خاک امارات را آغاز کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

بررسی هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در امارات

بر کسی پوشیده نیست که هزینه های تحصیل در امارات بسیار گران قیمت تر از کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه است و دانشجویان در رشته رادیولوژی با این مشکل روبرو خواهند شد. شهریه تحصیل در این رشته در امارات در حدود 22000$ (دلار) در سال است و با توجه به این که دانشگاه های این کشور رتبه بین المللی در اختیار ندارند، می توان گفت که این انتخاب به هیچ عنوان دارای اعتبار مقرون به صرفه بودن نیست.

دانشجویان همچنین باید مبلغی در حدود 15000$ (دلار) در سال را برای زندگی دانشجویی خود در این کشور در اختیار داشته باشند که به مراتب هم اندازه یا بیشتر از هزینه های زندگی در کشوری مانند کانادا است چرا که دانشجویان در کانادا اجازه کار خواهند داشت و در امارات چنین امکانی وجود ندارد. با این حال دانشجویان پس از تحصیل در امارات می توانند در این کشور کار کنند و از این طریق درآمد بالایی داشته باشند. یک رادیولوژیست در امارات به طور متوسط 65700AED (درهم) درآمد خواهند داشت.

با همه این تفاسیر نمی توان گفت که امارات مقصد مناسبی برای تحصیل خواهد بود و دانشجویان متقاضی تحصیل در کشورهای عربی بهتر است به گزینه های در دسترس دیگر خود فکر کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *