ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در انگلستان

رشته رادیولوژی در انگلستان

تحصیل در رشته رادیولوژی در انگلستان یکی از انتخابات رایج برای علاقمندان است اما آیا انگلستان در این رشته نیز در جهان برتر است یا خیر. برای پاسخ به این پرسش نیاز به بررسی شرایط تحصیل در کشور انگلستان وجود دارد و علاقمندان باید داده های خود در رابطه با دانشگاه های ارائه کننده این رشته در انگلستان را تقویت کنند تا بتوانند بدون پیش داوری و بر اساس داده های موجود، دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل در رشته رادیولوژی را انتخاب کنند. دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور انگلستان را دارند، باید در مرحله اول پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های این کشور به دست آورند و پس از آن اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی را پیگیری کنند.

رشته رادیولوژی یکی از رشته های وابسته به علوم پزشکی است که خوشبختانه برای ورود به آن نیاز به عبور از آزمون های ورودی سخت نیست و دانشجویان می توانند با توجه به رزومه تحصیلی خود در مقاطع قبلی وارد این رشته شده و تحصیلات خود را در رشته مورد علاقه خود ادامه دهند. کیفیت بالای آموزش در کشور انگلستان سبب شده است تا بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن محدودیت های موجود در این مسیر، انگلستان را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کنند. از همین رو است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بیان اطلاعات دقیق درباره شرایط تحصیل در رشته رادیولوژی در انگلستان پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلستان چقدر است؟
  • آیا انگلستان امکان کار پس از تحصیل را به دانشجویان خارجی می دهد؟
  • متوسط درآمد یک رادیولوژیست در انگلستان چقدر است؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در انگلستان

اگر کسی در اندیشه تحصیل در رشته رادیولوژی در انگلستان باشد، بیش از 50 گزینه مختلف را برای انتخاب پیش روی خود خواهد داشت و این یک امتیاز بزرگ برای تحصیل در این کشور به حساب می آید. دانشگاه کمبریج به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته رادیولوژی شناخته می شود که رتبه 56 جهان و رتبه 11 اروپا در این رشته را به خود اختصاص داده است. نام دانشگاه کالج لندن نیز در رتبه 62 جهان در این رشته دیده می شود. ایمپریال کالج لندن نیز با قرار گرفتن در رتبه 75 جهان همچنان یکی از دانشگاه های تراز اول انگلستان برای تحصیل در رشته رادیولوژی است. حضور تنها 3 دانشگاه تراز اول در جمع 100 دانشگاه برتر جهان در رشته رادیولوژی اتفاقی نادر در کشور انگلستان است.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در انگلستان

در کنار این 3 دانشگاه تراز اول همچنان دانشگاه های برتر دیگری نیز حضور دارند که می توان به آن ها در جدول زیر اشاره کرد.

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در اروپا
دانشگاه ناتینگهام11427
آکسفورد12633
کینگز کالج لندن14539
دانشگاه منچستر18654

در چنین شرایطی می توان گفت، اگرچه تحصیل در انگلستان در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله تحصیل پزشکی در انگلستان از شرایط بسیار خوبی برخوردار است اما در رشته رادیولوژی، انگلستان در جمع کشورهای تراز اول جهان به حساب نمی آید و با توجه به هزینه های سنگین تحصیل در این کشور، نمی توان تحصیل در انگلستان در رشته رادیولوژی را مقرون به صرفه دانست.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در انگلستان

بر کسی پوشیده نیست که هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان بسیار زیاد است و علاقمندان به دریافت ویزای تحصیلی انگلستان باید از تمکن مالی بسیار خوبی برخوردار باشند تا بتوانند خود را به عنوان دانشجوی خارجی در این کشور ببینند. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور انگلستان باید هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را به طور دقیق محاسبه کنند تا بتوانند از نظر مالی با چالشی روبرو نشوند. به طور تقریبی هزینه های تحصیل در رشته رادیولوژی در انگلستان را می توان به شرح زیر تقسیم کرد.

هزینه های تحصیل در رشته رادیولوژی در انگلستان

دانشجویان در کشور انگلستان اجازه خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و با 20 ساعت کار در هفته، شرایط مالی خود در این کشور را بهبود بخشند. از این طریق می توان گفت که دانشجویان خارجی نیازی به در اختیار داشتن هزینه های زندگی در انگلستان نخواهند داشت و خود ضمن تحصیل می توانند این بودجه را تامین کنند. با این حال فشردگی دروس ارائه شده در انگلستان ممکن است به عنوان یک چالش جدی، مانع از کار ضمن تحصیل برای دانشجویان رشته رادیولوژی شود.

متوسط درآمد یک رادیولوژیست در کشور انگلستان

در گذشته ای نه چندان دور، دانشجویان پس از تحصیل در کشور انگلستان ناچار بودند خاک این کشور را ترک کنند و به همین دلیل کار پس از تحصیل در کشور انگلستان بسیار دشوار می شد. همین مسئله سبب شده بود تا انگلستان دومین مقصد تحصیلی محبوب جهان قلمداد شود اما تغییر قوانین کار در انگلستان سبب شده است تا امروزه انگلستان بالاتر از کانادا و آمریکا، محبوب ترین مقصد تحصیلی در جهان باشد.

یک رادیولوژیست در حال حاضر پس از پایان دوره تحصیل خود در انگلستان، تا سقف 2 سال اجازه اقامت موقت در این کشور را خواهد داشت تا بتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و از این طریق اقامت کشور انگلستان را برای خود و سایر اعضای خانواده به دست آورد. این یکی از مهم ترین امتیازاتی است که می تواند شرایط نه چندان مناسب تحصیل در رشته رادیولوژی در انگلستان به نسبت سایر رشته های تحصیلی را پوشش دهد.

یک رادیولوژیست در کشور انگلستان به درآمد بسیار بالایی نیز دسترسی دارد و در طول یک ماه فعالیت خود به طور متوسط می تواند 17700£ (پوند) درآمد داشته باشد. در حقیقت می توان گفت که با یک سال کار کردن در انگلستان به عنوان یک رادیولوژیست می توان علاوه بر پرداخت هزینه های زندگی در این کشور در سطح متوسط، کلیه هزینه های مربوط به تحصیل خود را نیز تامین کرد. در صورتی که ایده تحصیل در انگلستان یا سایر کشورهای تراز اول جهان را در سر دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه همراهی و راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *