ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در اوکراین

رشته رادیولوژی در اوکراین

تحصیل در رشته رادیولوژی در اوکراین تنها از آن جهت می تواند حائز اهمیت باشد که دریچه ای برای ورود به بهترین کشورهای اروپایی به حساب می آید. دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار ندارند و از همین رو دانشجویانی که اوکراین را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که ممکن است نتوانند برای کار و ادامه تحصیل به ایران بازگردند و این می تواند یک چالش جدی برای آن ها باشد. افرادی که برنامه ریزی بلند مدت برای زندگی در خارج از کشور دارند باید توجه داشته باشند که اوکراین می تواند دروازه ورود آن ها به کشورهای تراز اول اروپایی باشد.

در رشته رادیولوژی دانشگاه های چندان زیادی در کشور اوکراین وجود ندارد و دانشجویان باید در نظر داشته باشند که ورود به پروسه دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور می توان چالش هایی را به همراه داشته باشد چراکه محدودیت ظرفیت پذیرش نیز می تواند به نوبه خود برای ورود به دانشگاه سختی هایی را ایجاد کند. با این حال افرادی که رزومه تحصیلی مناسب در اختیار داشته باشند، می توانند به راحتی پذیرش تحصیلی خود از دانشگاه های اوکراین را به دست آورده و تحصیلات خود را در این کشور به پایان برسانند. در چنین شرایطی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارند تا در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور اوکراین بپردازند.

  • دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در اوکراین کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در کشور اوکراین چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، سایر نقاط جهان را برای زندگی انتخاب کرد؟
  • متوسط درآمد یک رادیولوژیست در کشور اوکراین چقدر است؟

معرفی شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین

زمانی که فردی رشته رادیولوژی یا سایر رشته های تحصیلی در کشور اوکراین را برای تحصیل خود انتخاب می کند، باید در نظر داشته باشد که بدون توجه به دوره تحصیلی خود باید در دوره های پادفک در اوکراین شرکت کنند. دوره پادفک در این کشور به مانند یک دوره تکمیلی برای معادلسازی دروس ارائه شده در مقاطع قبلی است. دانشجویان در این دوره زبان روسی، اوکراینی یا انگلیسی را نیز می آموزند و به این صورت می توان گفت که برای ورود به کشور اوکراین به عنوان دانشجو، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهد بود.

دانشگاه های اوکراین در جمع 1000 دانشگاه برتر جهان جایگاهی را به دست نیاورده اند اما همچنان می توان از آن ها به عنوان یک پل مناسب برای ورود به کشورهای دیگر اروپایی استفاده کرد. دانشگاه های اوکراین از نظر کیفی مورد تایید بسیاری از دانشگاه های اروپایی قرار دارند و دانشجویانی که در اوکراین مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشند، می توانند پس از تحصیل در این کشور، وارد بهترین دانشگاه های خارجی شوند. برخی از دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در اوکراین عبارتند از:

برخی از دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در اوکراین

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین

یکی از مزایای تحصیل در کشور اوکراین آن است که فرد می تواند در این کشور به ادامه تحصیل با هزینه های کم بپردازد و نیازی به بودجه های سنگین برای ادامه تحصیل خود در این کشور نخواهد داشت. دانشگاه های دولتی اوکراین هزینه های بسیار مناسبی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند به طوری که می توان گفت که هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در این کشور در حدود 3500$ تا 4800$ (دلار) در سال است ولی امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور به شدت محدود است.

دانشجویان همچنین برای تامین هزینه های زندگی در این کشور به طور متوسط در حدود 250$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت و این مسئله می تواند نشان از مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در این کشور باشد. با توجه به قوانین جدید مصوب شده در کشور اوکراین، دانشجویان خارجی در این کشور این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت در اوکراین مشغول به کار شوند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. فعالیت های خدماتی که در اوکراین به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند، یکی از عمده ترین مشاغل در دسترس برای دانشجویان خارجی است.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در اوکراین

شرایط کار پس از تحصیل رادیولوژیست ها در اوکراین

زمانی که دانشجوی خارجی در اوکراین، دوره آموزشی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد، این فرصت را خواهد داشت که به عنوان یک نیروی کار در این کشور به جستجوی کار مشغول شده و در صورت موفقیت در امضای قرارداد، می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد. اگرچه شرایط کار در اوکراین چندان مناسب نیست اما در بسیاری از شاخه های علوم پزشکی از جمله رادیولوژی، اوکراین به نیروی کار نیاز دارد و این مسئله می تواند به آن ها کمک کند که هرچه سریع تر پس از تحصیل خود به کار دست پیدا کنند.

به طور متوسط می توان گفت که یک رادیولوژیست در این کشور درآمدی در حدود 74300 UAH (هریونیا) را به دست می آورد و این مبلغ برای تامین هزینه های زندگی 4 نفره در این کشور نیز کفایت می کند و از همین رو است که می توان گفت رادیولوژیست ها در اوکراین از شرایط اقتصادی مناسبی برای زندگی برخوردار هستند.

اوکراین را می توان به عنوان یک دروازه برای ورود به اروپا در نظر داشت نه این که فردی بخواهد از آن به عنوان مقصد زندگی بلند مدت خود یاد کند. در صورتی که شما نیز به دنبال هموار ساختن مسیر مهاجرت خود به کشورهای تراز اول جهان هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از تجربیات ایشان در زمینه اعزام دانشجو، اعزام نیروی کار، سرمایه گذاری و کارآفرینی بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *