ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در ایرلند

رشته رادیولوژی در ایرلند

رشته رادیولوژی در ایرلند طرفداران خاص خود را دارد، چون هم به زبان انگلیسی ارائه می شود هم نسبت به انگلیس ارزان تر است. البته توجه شود که در مجموع کشورهایی مثل ایرلند، استرالیا، اسکاتلند، آمریکا و غیره، همگی جزو کشورهای پرهزینه به حساب می آیند. مثلا در ایرلند تحصیل علاوه بر این که مشمول هزینه است، بر دانشجویانی که عضو یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا نیستند، هزینه های بیشتری را نیز تحمیل می نماید. با این حال از جنبه های بسیاری انتخاب تحصیل در ایرلند انتخاب شایسته است؛ مثلا به لحاظ پایین بودن نرخ بیکاری، کمی نرخ ارتکاب جرم، سطح بالای توسعه یافتگی، درآمد خوب، قدرت خرید بالا و غیره. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند از همان ابتدا یا در ادامه تحصیلات خود ایرلند را به عنوان مقصد تحصیلی برگزینند.

جذابیت های ایرلند باعث شده چنین بتوان بیان داشت که در سال 2022 ایرلند یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور در اروپا است. تمامی دانشگاه های این کشور توسعه یافته و امن، تحصیلات درجه یک را در یک محیط سنتی و در عین حال مدرن ارائه می دهند. در اسل جاری نیز هزاران برنامه تحصیلی در بیش از 10 دانشگاه ایرلند دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب می کنند. در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ایرلند به سوالات ذیل پاسخ داده می می شود:

  • تحصیل رادیولوژی در ایرلند شامل چه هزینه های عمده ای می باشد؟
  • درآمد رادیولوژیست ها در ایرلند چقدر است؟

درباره هزینه های تحصیل در ایرلند

در سال 2022 ایرلند خانه برخی از بهترین دانشگاه های جهان است. در سال جاری برخی از رشته‌های کلیدی که دانشگاه‌های ایرلند در آن تخصص دارند شامل علوم طبیعی، فناوری، اقتصاد و علوم انسانی است. در سراسر ایرلند، 22 دانشگاه و موسسه فناوری وجود دارد که می توانید برای آنها درخواست دهید؛ چرا که گرفتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در ایرلند یک تجربه عالی برای پیشرفت حرفه ای شما است، اما تحصیل در ایرلند گرانتر از سایر نقاط اروپا است.

البته میزان پرداختی شما در نهایت به عوامل زیادی بستگی دارد؛ مثلا الان شهریه های معمولی در ایرلند بین 9000€ تا 45000€ (یورو) در سال در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متغیر است. ولی برخلاف ایرانی ها، اروپایی هایی که در ایرلند تحصیل می کنند از امتیاز دریافت شهریه رایگان در مقطع کارشناسی برخوردارند. هزینه زندگی در ایرلند نیز بستگی به شهری دارد که در آن اقامت دارید، اما باید انتظار داشته باشید که سالانه بین 7000€ تا 12000€ (یورو) برای اقامت، غذا و موارد دیگر در این کشور پرداخت نمایید.

هزینه رشته رادیولوژی در ایرلند

میزان دقیق شهریه دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی، مقطع و قوانین مالی هر دانشگاه برای غیر اروپایی ها در ایرلند متفاوت خواهد بود. در ادامه حدود شهریه رشته رادیولوژی در تعدادی از دانشگاه های ایرلند بیان شده که میزان دقیق آن ممکن است مطابق مقطع و هر ترم تحصیلی کمی متفاوت باشد:

  • در دانشگاه شهر دوبلین: سالی حدودا 13000€ (یورو)
  • در دانشگاه ملی ایرلند (Galway): سالی حدودا 14750€ (یورو)
  • در دانشگاه کورک: سالی حدودا 36000€ (یورو)

البته رشته های دیگری مثل رشته های علوم انسانی در همین دانشگاه های گفته شده، به مراتب ارزان تر از رادیولوژی هستند. مثلا متوسط شهریه سایر رشته ها از جمله جامعه شناسی و غیره در دانشگاه ملی ایرلند سالانه 6000€ (یورو) است. همان طور که در بخش قبلی هم به آن اشاره شد، یکی دیگر از هزینه های مهم در ایرلند هزینه زندگی در این کشور است. منتهی با کار در ایرلند حین تحصیل که تا سقف 20 ساعت در هفته مجاز دانسته شده است، می توان بخشی از هزینه های زندگی در کشور مزبور را تامین نمود. پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های این کشور نیز افراد می توانند در صورت پیدا کردن کار تمام وقت مرتبط با رشته، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری ایرلند نمایند و اقامتشان را تمدید کنند.

هزینه رشته رادیولوژی در ایرلند

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در ایرلند

ایرلند حدودا 10 دانشگاه دارد که در سطح جهانی حرفی برای گفتن دارند و فارغ التحصیل شدن از آن ها امتیاز بزرگی است. البته در قیاس با انگلیس، دانشگاه های ایرلند در سطح پایین تری قرار می گیرد. بهترین دانشگاه های ایرلند در سال 2022 برای تحصیل در رشته رادیولوژی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل در رشته رادیولوژیTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
Trinity College Dublin146101
University College Dublin201173
University College Cork251298
National University of Ireland, Galway351258
Dublin City University501490
Maynooth University501751

کار رادیولوژیست ها در ایرلند

کار در ایرلند برای رادیولوژیست ها دارای شرایط خوبی است که از آن جمله می توان به درآمد آن ها و تعداد بالای موقعیت های شغلی اشاره نمود. در نمودار ذیل حداقل و حداکثر درآمد اخذ شده توسط رادیولوژیست ها در ایرلند در سال 2022 بررسی شده است:

حداقل و حداکثر درآمد اخذ شده توسط رادیولوژیست ها در ایرلند

علاوه بر این نمودار توجه شود که در ایرلند رادیولوژیست هایی که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 150000€ (یورو) در سال دریافت می کنند که 18% بیشتر از فردی با 5 تا 10 سال تجربه است. همچنین اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در بسیاری کشورها از جمله ایرلند در واقع تأثیری دارد. رادیولوژیست های مرد به طور متوسط ​​5% بیشتر از همتایان زن خود در کشور ایرلند درآمد دارند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته رادیولوژی در ایرلند، تحصیل در ایرلند و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *