ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در برزیل

رشته رادیولوژی در برزیل

علاقه مندان به تحصیل در آمریکای جنوبی می توانند تحصیل رشته رادیولوژی در برزیل را از نظر کیفی در اولویت خود قرار دهند و رتبه علمی دانشگاه های آن کاملا مشخص است. برزیل را می توان به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته رادیولوژی معرفی کرد و پیشرفت دانشگاه های این کشور در طول سال های اخیر به خوبی نشان دهنده این موضوع است که دولت این کشور توجه بسیار زیادی به علوم آموزشی داشته است و بخشی از درآمد این کشور نیز در طول سال های اخیر به واسطه حضور دانشجویان خارجی در این کشور بوده است.

رشته رادیولوژی به عنوان یکی از رشته های پزشکی که بدون نیاز به آزمون در اکثر نقاط جهان می توان در آن شرکت کرد، یکی از رشته های تحصیلی است که متقاضیان فراوانی پیدا کرده است و دانشگاه های برزیل نیز در این رشته سرآمد آمریکای جنوبی هستند. امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی در طول سال های اخیر سبب شده است تا برزیل بیش از پیش در سطح جهانی مطرح شود اما باید در نظر داشت که هنوز در نزد ایرانیان کشوری دور از امکانات به نظر می رسد و این مسئله فاصله زیادی با حقیقت زندگی در این کشور دارد. در راستای اهمیتی که این موضوع به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در برزیل خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان برای دریافت اقامت در برزیل رشته رادیولوژی را انتخاب کرد؟
  • درآمد یک رادیولوژیست در برزیل چقدر است؟

معرفی بهترین دانشگاه های برزیل در رشته رادیولوژی

زمانی که صحبت از آمریکای جنوبی در میان باشد، در بسیاری از رشته های تحصیلی، دانشگاه های برزیل به عنوان سرآمد شناخته می شوند. در رشته رادیولوژی نیز شرایط مشابهی برقرار است به طوری که دانشگاه سائوپائولو در این رشته به عنوان بهترین دانشگاه کشور برزیل و آمریکای جنوبی، رتبه 60 جهان را به دست آورده است. دانشگاه فدرال سائوپائولو نیز اگرچه دومین دانشگاه برتر در این منطقه است اما رتبه 241 جهان را به خود اختصاص داده است و با اختلافی اندک نسبت به خود دانشگاه دولتی کامپیناس قرار دارد که رتبه 259 جهان در رشته رادیولوژی را به خود اختصاص داده است.

برخی دیگر از دانشگاه های تراز اول برزیل در این رشته عبارتند از:

معرفی بهترین دانشگاه های برزیل در رشته رادیولوژی

متقاضیان تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور برزیل 29 گزینه مختلف برای تحصیل در این رشته را در اختیار دارند و می توانند با توجه به شرایط خود، یکی از بهترین گزینه های در دسترس را برای تحصیل انتخاب کنند.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در برزیل

یکی از امتیازاتی که تحصیل در برزیل می تواند به همراه داشته باشد آن است که دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور نیازی به سرمایه های هنگفت همچون کشورهای آمریکای شمالی ندارند و می توانند با در اختیار داشتن بودجه ای کمتر به ادامه تحصیل در این کشور با کیفیت بالا برسند. هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در برزیل به دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد اما به طور کلی می توان گفت که دانشجویان خارجی برای پرداخت شهریه خود باید بودجه ای در حدود 4950$ تا 11000$ (دلار) را به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند.

در کنار این هزینه ها، باید به هزینه زندگی در کشور برزیل نیز توجه داشت که به طور متوسط در حدود 450$ تا 600$ (دلار) در ماه است و هر فرد بسته به سبک زندگی خود ممکن است به بودجه ای بیشتر یا کمتر برای تامین مایحتاج خود نیاز داشته باشد. دانشجویان خارجی در برزیل به تازگی اجازه کار ضمن تحصیل را نیز پیدا کرده اند و این مسئله می تواند به آن ها کمک کند تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. لازم به ذکر است که کار در برزیل برای دانشجویان خارجی تنها در صورت دریافت مجوزهای لازم امکان پذیر می شود.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در برزیل

صفر تا صد امتیازات تبدیل شدن به رادیولوژیست در برزیل

زمانی که فردی رشته رادیولوژی را برای تحصیل خود انتخاب می کند، باید در مرحله اول پذیرش تحصیلی خود از دانشگاه های برزیل را به دست آورد که نیازمند ارائه مدارک زیر است.

  • مدرک زبان
  • ریز نمرات
  • مدارک تحصیلی
  • پاسپورت

با دریافت پذیرش تحصیلی، متقاضی می تواند ویزای تحصیلی کشور برزیل را به دست آورد و اقدامات اولیه برای ورود به این کشور را انجام دهد. با ورود به برزیل به عنوان دانشجو، فرد باید دوره تحصیلی خود را مطابق با برنامه ریزی انجام شده به پایان برساند. با دریافت مدرک دانشگاهی به فرد فرصت داده می شود تا به عنوان نیروی کار در برزیل اقامت داشته باشد و به کاریابی در این کشور مشغول شود. در صورتی که فرد بتواند به عنوان رادیولوژیست در برزیل کار کند، می تواند ویزای کاری این کشور را نیز به خود اختصاص دهد و دریافت ویزای کاری برزیل به معنی امکان دریافت اقامت دائم این کشور است. از آنجا که یک رادیولوژیست به طور متوسط 26100BRL (رئال برزیل) درآمد ماهانه دارد، می توان گفت که حقوق او برای گذراندن یک زندگی در رفاه کافی است.

علاوه بر برزیل، کشورهای فراوان دیگری نیز وجود دارد که می توانند امکان تحصیل در رشته رادیولوژی را برای علاقمندان فراهم کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *