ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در بلغارستان

رشته رادیولوژی در بلغارستان

تحصیل در رشته رادیولوژی در بلغارستان را می توان به عنوان یک گام رو به جلو برای رسیدن به اقامت کشورهای برتر اروپایی دانست. باید صادقانه بیان داشت که رتبه علمی دانشگاه های بلغارستان در این رشته چندان مناسب نیست اما موقعیت سیاسی و جغرافیایی این کشور سبب شده است تا بلغارستان به یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شود که افراد بسیار زیادی می توانند با انتخاب آن مسیر مهاجرت خود به کشورهای برتر جهان را فراهم کنند. در حقیقت بلغارستان را می توان به عنوان یکی از دروازه های ورود به اروپا معرفی کرد که شرایط نسبتا مناسبی برای زندگی در این قاره ایجاد می کند.

رشته رادیولوژی یکی از رشته های تحصیلی است که در قاره اروپا به شدت مورد نیاز است و به همین دلیل علاقمندان به این رشته می توانند امیدوار باشند که پس از ورود به این کشور به عنوان دانشجو، شرایط مناسبی برای رسیدن به کار خواهند داشت و تنها دغدغه آن ها باید ایجاد شرایطی مناسب برای با موفقیت به پایان رساندن دروس ارائه شده در دانشگاه باشد. حضور در محیط بیمارستانی در سال آخر آموزش، به دانشجویان این فرصت را می دهد که پس از تحصیل نیز آگاهی کامل از شرایط کار را داشته باشند و سهولت بیشتری برای ورود آن ها به بازار کار وجود داشته باشد. با توجه به چنین شرایطی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که متقاضیان تحصیل رشته رادیولوژی در بلغارستان باید چه شرایطی داشته باشند.

  • بهترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در این کشور چقدر است؟
  • آیا بلغارستان مقصد مناسبی برای کار در رشته رادیولوژی است؟
  • درآمد یک رادیولوژیست در کشور بلغارستان چقدر است؟

معرفی دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در بلغارستان

علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور معمولا با توجه به تحقیقات کلی خود اقدام به انتخاب یک دانشگاه برای تحصیل می کنند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که رتبه یک دانشگاه در یک رشته خاص از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و بهتر است که جایگاه دانشگاه در رشته مورد نظر بیش از هر عامل دیگری مورد ارزیابی قرار گیرد.

برای تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور بلغارستان 4 دانشگاه وجود دارد که می توان به کمک آن ها به مدرک تحصیلی معتبر در این رشته دست پیدا کرد. در تصویر زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورد.

معرفی دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان در رشته رادیولوژی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است و دانشجویان می توانند از این امتیاز برای سهولت پروسه مهاجرت خود استفاده کنند چراکه می توانند پس از تحصیل بار دیگر برای کار در کشوری پیشرفته تر به زبان انگلیسی به کار مشغول شوند یا نیازی به یادگیری زبان سوم نخواهند داشت.

پشتوانه مالی مورد نیاز تحصیل در رشته رادیولوژی در بلغارستان

شرایط تحصیل در رشته رادیولوژی در بلغارستان به گونه ای است که دانشجویان نیازی به پرداخت هزینه های سنگین نخواهند داشت. نکته قابل توجه آن که با توجه به کیفیت آموزش در این کشور می توان گفت که این پدیده یک اتفاق کاملا عادی است و نمی توان از آن به عنوان یک چالش یاد کرد. به طور متوسط هر دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته رادیولوژی در این کشور به بودجه ای در حدود 3000€ تا 5500€ (یورو) برای پرداخت شهریه خود نیاز خواهند داشت.

برای پرداخت هزینه های زندگی در کشور بغارستان به عنوان دانشجو نیز نهایتا 6000€ (یورو) در سال مورد نیاز خواهد بود و دانشجویان از این جنبه نیز نیازی به سرمایه زیاد نخواهند داشت چراکه امکان کار به صورت نیمه وقت در این کشور برای آن ها فراهم شده است و این می تواند خود نوعی کمک مالی به دانشجویان خارجی در این کشور باشد. در صورتی که فردی تنها با دریافت بورسیه تحصیلی توان ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد، بلغارستان نمی تواند گزینه ای مناسب برای او باشد.

پشتوانه مالی مورد نیاز تحصیل در رشته رادیولوژی در بلغارستان

شرایط کار رادیولوژیست ها در بلغارستان

رادیولوژیست ها در کشور بلغارستان نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان فرصت مناسبی برای رسیدن به کار در این کشور خواهند داشت با این حال باید در نظر داشت که شرایط کار در این کشور چندان مناسب نیست و بسیاری از فارغ التحصیلان خارجی پس از تحصیل در این کشور، به سایر کشورهای خارجی مهاجرت می کنند تا بتوانند شرایط بهتری برای زندگی خود ایجاد کنند.

با این حال بر اساس قوانین بلغارستان مانعی برای کار در این کشور برای شهروندان خارجی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده باشند وجود ندارد. یک رادیولوژیست در کشور 10400BGN (لف بلغارستان) در ماه درآمد کسب می کند و این مبلغ برای تامین هزینه های زندگی در این کشور کافی است اما آنچه اهمیت بیشتری دارد، کیفیت زندگی در این کشور و تفاوت آن با سایر کشورهای اروپایی است. در صورتی که به دنبال بهترین روش های مهاجرتی به خارج از کشور هستید، ، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *