ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در بلژیک

رشته رادیولوژی در بلژیک

انتخاب تحصیل در رشته رادیولوژی در بلژیک یک انتخاب هوشمندانه است چرا که افراد با توجه به رزومه خود می توانند یک دانشگاه را انتخاب کنند. بلژیک یکی از کشورهای با وسعت نه چندان زیاد در قاره اروپا است و به همین دلیل تعداد دانشگاه های موجود در این کشور محدود است و علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور نمی توانند انتظار داشته باشند که در بلژیک گزینه های بیشماری برای پذیرش در اختیار داشته باشند. با این حال یکی از امتیازاتی که تحصیل در بلژیک می تواند به همراه داشته باشد، تنوع کیفیت آموزشی در این کشور است. دانشجویان خارجی می توانند با توجه به رزومه تحصیلی خود از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند.

رشته رادیولوژی به عنوان یکی از رشته های اساسی در علم پزشکی امروزه در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان ارائه می شود و دلیل عمده آن، نیاز بازار کار جهانی به پزشکان در این زمینه است. علاقمندان به رشته رادیولوژی می توانند در مقطع کارشناسی دوره آموزشی خود را شروع کرده و تا مقطع دکترای تخصصی ادامه دهند و این موضوع به شدت بر آینده شغلی آن ها تاثیرگذار باشد. در راستای توجه به این رشته تحصیلی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در تلاش خواهند بود تا اطلاعاتی در خصوص شرایط تحصیل در رشته رادیولوژی در بلژیک را در اختیار علاقمندان به این موضوع قرار دهند.

  • آیا بلژیک مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته رادیولوژی است؟
  • هزینه تحصیل در بلژیک برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • مهم ترین امتیازاتی که تحصیل رشته رادیولوژی در بلژیک به همراه دارد چیست؟
  • آیا یک رادیولوژیست در این کشور به درآمد سطح بالا دسترسی دارد؟

معرفی دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در بلژیک

یکی از موضوعاتی که می تواند برای علاقمندان به تحصیل در یک کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد، تعداد دانشگاه هایی است که به آن ها فرصت تحصیل در یک رشته خاص را می دهد. در بلژیک 8 دانشگاه معتبر برای تحصیل در رشته رادیولوژی وجود دارد و این فرصت مناسبی برای علاقمندان به این رشته است تا بتوانند به دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور امیدوار باشند.

دانشگاه کاتولیک لئوِن را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته رادیولوژی معرفی کرد چراکه رتبه ششم اروپا و 31 حهان در این رشته را به دست آورده است. این دانشگاه بزرگ بیش از 45000 دانشجو را در خود جای داده است و قدمت آن به حدود 6 قرن می رسد. دانشگاه کاتولیک لوین نیز با قرار گرفتن در رتبه 53 اروپا و همچنین 179 جهان، دیگر دانشگاه با کیفیت بلژیک برای تحصیل در رشته رادیولوژی به شمار می رود. در رتبه سوم بهترین دانشگاه های بلژیک نیز دانشگاه لیژ قرار دارد که رتبه 60 اروپا و همچنین 206 جهان را در اختیار دارد. در این راستا دانشگاه های دیگری نیز وجود دارد که می توان در تصویر زیر با آن ها آشنایی بیشتری پیدا کرد.

معرفی دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در بلژیک

باید دقت داشت که همه این دانشگاه ها شرایط خاص مربوط به پذیرش خود را دارند و افرادی که می خواهند این دانشگاه ها را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند، باید از شرایط تحصیل در این دانشگاه ها باخبر شوند.

مراحل ورود به بلژیک به عنوان دانشجوی رشته رادیولوژی

زمانی که فردی پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های بلژیک دریافت می کند، قطعا نمی تواند وارد این کشور شود بلکه می تواند به عنوان یک گزینه برای ورود به این کشور باشد. پذیرفته شدگان در دانشگاه های بلژیک باید مراحل دریافت ویزای تحصیلی بلژیک را پشت سر بگذارد. برای رسیدن به این سند مهاجرتی به مدارک زیر نیاز خواهد بود:

  • گواهی پذیرش در دانشگاه
  • هزینه دریافت ویزا
  • عکس جدید
  • مدارک تحصیلی شامل ریز نمرات
  • مدرک زبان
  • گواهی بیمه درمانی
  • بلیت سفر به بلژیک
  • رزرو هتل برای زمان ورود
  • گواهی تمکن مالی

با دریافت ویزای تحصیلی، که در بازه زمانی اخیر برای ایرانیان دریافت آن دشوار شده است، فرد می تواند به بلژیک سفر کرده و دوره آموزشی خود در این کشور را در رشته رادیولوژی آغاز کند. در این رابطه باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان برای تحصیل در بلژیک در رشته رادیولوژی به بودجه ای در حدود 5500€ تا 11000€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت تا بتوانند شهریه خود را پرداخت کنند. با توجه به این که دانشجویان در بلژیک فرصت کار ضمن تحصیل را خواهند داشت، تامین هزینه های 800€ تا 1100€ (یورو) برای زندگی ماهانه در این کشور چندان جدی نیست.

مراحل ورود به بلژیک به عنوان دانشجوی رشته رادیولوژی

شرایط اقامت رادیولوژیست ها در کشور بلژیک

یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند تحصیل در بلژیک را ارزشمند سازد، شرایطی است که دانشجویان برای اقامت پس از تحصیل در این کشور با آن روبرو هستند. فارغ التحصیلان رشته های مختلف در کشور بلژیک این فرصت را خواهند داشت که در رشته تحصیلی خود به جستجوی کار بپردازند و در صورت موفقیت در این زمینه، قادر به دریافت ویزای کاری این کشور خواهند بود. باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان رشته رادیولوژی در حرفه ای ورود پیدا کرده اند که بازار کار بلژیک به آن نیاز بسیار زیادی دارد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که در یک بازه زمانی کوتاه مدت پس از تحصیل در این کشور، امکان کاریابی برای دانشجویان فراهم آید.

سطح درآمد رادیولوژیست ها در کشور بلژیک نیز بسیار خوب است و این افراد در ماه در حدود 18000€ (یورو) درآمد کسب می کنند که فاصله بسیار معنا داری با متوسط سطح درآمد در این کشور دارد. امکان زندگی در رفاه اقتصادی در کشوری با کیفیت بالای شاخص های زندگی، یکی از دلایل اصلی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است. با همه ای تفاسیر باید در نظر داشت که دریافت ویزای تحصیلی بلژیک در طول سال های اخیر برای ایرانیان بسیار دشوار شده است و این خود یک چالش جدی برای ورود به این کشور است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با روش های مهاجرتی به کشورهای برجسته جهان، ، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از رهنمودهای ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *