ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در تاجیکستان

رشته رادیولوژی در تاجیکستان

رشته رادیولوژی در تاجیکستان را نمی توان به عنوان یکی از رشته های تخصصی و البته با ارزش در کشور تاجیکستان دانست اما همچنان متقاضیان زیادی دارد. در طول سال های اخیر، دولت تاجیکستان توجه به زبان فارسی را به عنوان یک اولویت برای خود تعیین کرده است و به همین دلیل می توان دید که فارسی زبانانی که توانایی های مختلفی را در اختیار دارند، تلاش می کنند تا خود را به عنوان یک متخصص به این کشور برسانند. به طور کلی اما باید در نظر داشت که شرایط کار و زندگی در تاجیکستان چندان مناسب نیست و به همین دلیل نمی توان از تاجیکستان به عنوان مقصدی مناسب برای مهاجرت های بلند مدت یاد کرد.

دانشگاه های تاجیکستان شباهت های بسیاری به دانشگاه های روسیه دارند و تحت سلطه این کشور قرار داشتن یکی از عواملی است که در افزایش این شباهت ها نقش دارد. با این حال زبان فارسی روز به روز جایگاه بهتری در این کشور پیدا می کند و همین مسئله برای رسیدن به این کشور برای فارسی زبان ها از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. در حال حاضر در بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور، زبان فارسی به عنوان زبان اصلی تحصیل شناخته می شود ولی رسم الخط تحصیل همچنان روسی است. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در تلاش خواهند بود تا اطلاعات دقیقی در رابطه با شرایط تحصیل در این کشور در رشته رادیولوژی را در اختیار علاقمندان قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های تاجیکستان برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، اقامت به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک رادیولوژیست در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در تاجیکستان

یکی از موضوعاتی که باید به دقت در این رابطه به آن توجه داشت، دوره های بسیار زیاد رادیولوژی در کشور تاجیکستان است. این دوره ها در به عنوان یک دوره 4 ساله پزشکی بلکه همچون دوره های فنی در یک بازه زمانی یک تا دوساله برگزار می شوند و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت دانشجویان تمایل به تحصیل در دانشگاه های این کشور را پیدا کنند و این دوره ها خود بهترین فرصت برای آن ها است تا بتوانند از این طریق در یک بازه زمانی کوتاه مدت به خواسته های خود در بازار کار دست پیدا کنند.

دانشگاه های اندکی در تاجیکستان به ارائه رشته رادیولوژی می پردازند و این مسئله دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور را دشوار می سازد. در صورتی که علاقمند به تحصیل در این رشته هستید، انتخاب تاجیکستان به عنوان مقصد تحصیلی می تواند یک انتخاب نه چندان مناسب برای شما شما باشد که معایب آن بیشتر از مزایای آن است.

مزایا و معایب رشته رادیولوژی در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در تاجیکستان

علاقمندان به تحصیل در رشته رادیولوژی باید در نظر داشته باشند با وجود این که کیفیت آموزش در کشور تاجیکستان در رشته رادیولوژی به مراتب کمتر از ایران است، اما دانشجویان باید هزینه های بسیار زیادی را برای دوره تحصیل خود به نسبت دانشگاه های ایران پرداخت کنند. هزنیه تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور تاجیکستان برای دانشجویان خارجی در حدود 4200$ تا 6000$ (دلار) در سال است و این مبلغ گاها از هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های اروپایی نیز بیشتر است.

در سوی دیگر اما دانشجویان می توانند با هزینه های نسبتا مناسبی دوره تحصیل در تاجیکستان را پشت سر بگذارند به طوری که یک دانشجوی خارجی برای گذران زندگی خود در این کشور به حدود 350$ تا 500$ (دلار) در ماه نیاز خواهد داشت. در تاجیکستان به دانشجویان اجازه داده می شود تا به صورت نیمه وقت در حین تحصیل به کار مشغول شوند اما شرط اساسی برای آن ها این است که بتوانند مجوز کار را از دانشگاه دریافت کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که دانشجویان قادر به تامین هزینه های زندگی خود در این کشور خواهند بود.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در تاجیکستان

شرایط کار رادیولوژیست ها در کشور تاجیکستان

در همین ابتدا باید به این نکته اشاره داشت که شرایط زندگی در تاجیکستان به این دلیل که این کشور یکی از کشورهای در حال توسعه است، در بسیاری از شهرهای آن چندان مناسب نیست و به همین دلیل است که بسیاری از شهروندان این کشور در دوره جوانی خاک کشور خود را به مقصد کشورهای پیشرفته تر ترک می کنند تا بتوانند شرایط بهتری را برای زندگی خود ایجاد کنند و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت که دانشجویان خارجی در تاجیکستان تمایل چندانی به زندگی در این کشور داشته باشند. با این حال رادیولوژیست ها می توانند در تاجیکستان شرایط مناسبی برای زندگی خود در این کشور از نظر مالی ایجاد کنند.

یک رادیولوژیست در این کشور 36600TJS (سامانی) در ماه درآمد کسب می کند و این میزان به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از متوسط درآمد در این کشور است. با همه این تفاسیر، نمی توان تاجیکستان را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل در رشته حساسی همچون رادیولوژی معرفی کرد. در صورتی که به فکر تحصیل در بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *