ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در دانمارک

رشته رادیولوژی در دانمارک

تحصیل در رشته رادیولوژی در دانمارک یکی از بهترین انتخاب ها برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته در اروپا است. دانمارک یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی بین المللی در اروپا به دلیل هزینه های پایین تحصیل، برنامه های کارشناسی ارشد با کیفیت بالا که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و روش های آموزشی نوآورانه است. دانمارک به دلایل زیادی مکانی فوق العاده خوب و مناسب برای زندگی است. فارغ التحصیلان نیز به چهار دلیل برای ماندن در این کشور تاکید می کنند: تعادل خوب بین کار و زندگی و اوقات فراغت، سطح دستمزدهای دانمارکی، فرصت های برجسته برای توسعه و چالش های حرفه ای و نیز فرصت کسب تجربه بین المللی. با این حال، بلاتکلیفی، شرایط و الزامات سخت اقامت و مشکل در دسترسی به بازار کار چند مورد از دلایلی است که برخی از اتباغ خارجی دانمارک را ترک می کنند.

تحصیل در دانمارک برای دانشجویان دانمارکی و اتحادیه اروپا رایگان است اما برای دانشجویان بین المللی طیف وسیعی از بورسیه ها و کمک های مالی برای کمک به هزینه های تحصیل در دسترس است. البته خبر خوب این که دانشجویان بین المللی حق دارند تا زمانی که در دانمارک زندگی می کنند در آنجا کار کنند؛ همچنین می توانند پس از اتمام تحصیلات خود به دنبال کار تمام وقت باشند. برای شهروندان شمال اروپا، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هیچ محدودیتی در میزان ساعات کار در دانمارک وجود ندارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که درباره رشته رادیولوژی در دانمارک است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته رادیولوژی در دانمارک کدامند؟
  • وضعیت حقوق رادیولوژیست ها در دانمارک چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در رشته رادیولوژی در دانمارک چه رقمی است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان در دانمارک چه مبلغی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در دانمارک

بهترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل در رشته های رادیولوژی، پزشکی هسته ای و تصویربرداری پزشکی عبارتند از:

شمارهدانشگاهامتیاز موضوعی
1دانشگاه کپنهاگ69.7
2دانشگاه آرهوس66.2
3دانشگاه جنوب دانمارک41.0

وضعیت حقوق متخصصان رشته رادیولوژی در دانمارک

شخصی که به عنوان رادیولوژیست در دانمارک کار می کند معمولاً ماهانه حدود 113000DKK (کرون دانمارک) حقوق دریافت می کند. حقوق رادیولوژیست ها در این کشور اروپایی بین 59900DKK (کم ترین) تا 172000DKK (بیش ترین) (کرون دانمارک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه رادیولوژیست ها در دانمارک را نشان می دهد:

وضعیت حقوق سالانه رادیولوژیست ها در دانمارک

مقایسه حقوق رادیولوژیست های مرد و زن در دانمارک نشان می دهد با وجود این که جنسیت نباید اثری بر روی حقوق رادیولوژیست ها داشته باشد اما در واقع حتی در این کشور نوردیک نیز اثر دارد و رادیولوژیست های مرد به طور متوسط چهار درصد بیش تر از رادیولوژیست های زن درآمد دارند.

مقایسه حقوق رادیولوژیست های مرد و زن در دانمارک

در این کشور حقوق رادیولوژیست های مرد 1390000DKK (کرون دانمارک) و رادیولوژیست های زن 1330000DKK (کرون دانمارک) می باشد.

هزینه تحصیل در رشته رادیولوژی در دانمارک

در مورد شهریه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانمارک باید گفت اگر دانشجویان تبعه اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس باشند، مجبور به پرداخت شهریه نیستند – تحصیلات عالی در دانمارک برای آن ها رایگان است. دانشجویانی که در یک برنامه تبادلی (exchange program) شرکت می کنند نیز می توانند به صورت رایگان در دانمارک تحصیل کنند. همچنین، اگر کسی اجازه اقامت دائم دانمارک (بدون توجه به کشور مبدا) را داشته باشد یا اگر والدینی دارد که دارای مجوز اقامت هستند، در دانمارک شهریه پرداخت نمی کند. برای سایر دانشجویان، هزینه ها می تواند از 6000€ تا 16000€ (یورو) در سال بسته به موسسه و برنامه تحصیلی متغیر باشد.

برنامه های ارزان تر مانند علوم اجتماعی از حدود 6000€ (یورو) در سال شروع می شوند، در حالی که برنامه های تخصصی مانند پزشکی می تواند تا 35000€ (یورو) در سال هزینه داشته باشد. میانگین هزینه تحصیل در دانمارک حدود 12000€ تا 15000€ (یورو) در سال است. در مورد شهریه برنامه های دکترا نیز باید گفت بسیاری از برنامه‌های دکتری دانمارکی به صورت مشارکت بین دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های تجاری ایجاد می‌شوند و بنابراین به طور کامل تأمین مالی می‌شوند. هزینه برنامه های دکترا با تامین مالی شخصی معمولا بین 10000€ تا 16000€ (یورو) در سال است.

هزینه تحصیل در رشته رادیولوژی در دانمارک

هزینه زندگی دانشجویان رشته رادیولوژی در دانمارک

هزینه زندگی در دانمارک به طور کلی بالاست. زندگی در کپنهاگ میتواند بین 1280€ تا 1800€ (یورو) در ماه هزینه داشته باشد، در حالیکه بودجه ماهیانه توصیه شده برای شهرهای کوچکتر مانند آلبورگ به طور متوسط حدود 1000€ (یورو) در ماه است. با این حال شایان ذکر است که دانشگاه های دانمارک شهریه ای از دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس دریافت نمیکنند، بنابراین به میزان قابل توجهی در هزینه آن ها صرفه جویی می شود. در زیر در مورد گزینه های مختلف در دسترس در دانمارک جزئیاتی را ارائه می دهیم:

  • خوابگاه های دانشجویی خارج از دانشگاه (kollogier): زندگی در این مکان ها راهی عالی برای اقامت است، به ویژه در سال اول. همچنین ارزان ترین گزینه است – هزینه زندگی در این مکان ها حدود 240€ تا 460€ (یورو) در ماه برآورد می شود.
  • اقامتگاه های دانشجویی متعلق به دانشگاه: بسیاری از دانشگاه ها دارای مسکن هستند که به دانشجویان خود اجاره می دهند.
  • اجاره اتاق یک خانه/ آپارتمان: قیمت اقامتگاه های اجاره ای خصوصی بسته به مکان، اندازه و کیفیت بسیار متغیر است. میانگین اجاره بها در دانمارک بین 270€ تا 600€ (یورو) در ماه است.

در صورتیکه علاقه مند به تحصیل در رشته رادیولوژی در دانمارک هستید، توصیه میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهترین شهرهای دانمارک برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *