ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در رومانی

رشته رادیولوژی در رومانی

رشته رادیولوژی در رومانی علاقمندان خاص خود را دارد؛ چرا که هرچند کشوری در حال توسعه می باشد اما عضوی از اتحادیه اروپا است. از دیگر مزایای انتخاب رومانی می توان به هزینه های نسبتا پایین تحصیل و زندگی در این کشور و وجود دانشگاه های خوب اشاره نمود. البته توجه شود که هزینه های تحصیل در رومانی بستگی به این دارد که شما در چه رشته ای تحصیل می کنید و اهل کجا هستید؛ اگر اهل رومانی، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، این میزان کمتر از زمانی است که اهل خارج از این حوزه باشید. البته که گفته شد، تفاوت زیادی وجود ندارد و قیمت آن بین 10000RON (لئوی رومانی) یعنی 2400$ (دلار آمریکا) تا 24600RON (لئوی رومانی) یعنی 6040$ (دلار آمریکا) خواهد بود.

البته هزینه های برنامه هایی مانند رادیولوژِ، پزشکی و مهندسی به طور کلی در سطح بالاتری از این محدوده قیمتی گفته شده قرار می گیرند که در ادامه در خصوص رشته رادیولوژی توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد. در سال 2022 همچنین قبل از ورود به رومانی، اکثر مدارس از شما می‌خواهند حداقل هزینه‌های یک ترم را واریز کنید، البته این می تواند از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت باشد. اما واریز شهریه ترم یا سال اول تحصیلی در بیشتر شدن شانس اخذ ویزای رومانی نیز موثر خواهد بود. توجه شود اگر چه صدور ویزای رومانی برای ایرانی ها میسر است اما این کشور برای همسر و فرزندان دانشجوی ایرانی ویزای همراه صادر نمی کند.

با این حال مزایای زیادی وجود دارد که باعث شده تحصیل در رومانی طرفداران زیادی بین دانشجویان بین المللی داشته باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به این سوالات پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در رومانی چقدر است؟
  • درآمد رادیولوژیست ها در رومانی چه میزان است؟

دلایل تحصیل رادیولوژی در رومانی

از جمله مهمترین دلایل تحصیل در رومانی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. شما مدرک دانشگاهی معتبری دارید که در سراسر اروپا و فراتر از آن شناخته شده است؛ اولین دانشگاه های رومانیایی توسط شاهزاده الکساندر یوآن کوزا تاسیس شد: دانشگاه یاسی (1860) و دانشگاه بخارست (1864). رومانی با ارائه امکانات پیشرفته، زندگی دانشجویی هیجان انگیز و فرصت های تحقیقاتی مدرن، این امکان را به شما می دهد که از سنت دانشگاهی مشهور خود به ویژه در زمینه های مهندسی، پزشکی و علوم نیز بهره مند شوید و لازم به ذکر است که چهار تا از دانشگاه های رومانی در برترین دانشگاه های جهان QS رتبه بندی شده اند.
  2. سریعترین اینترنت جهان؛ در سال 2022 رومانی با رتبه سوم در جهان، دارای اتصال اینترنت فوق العاده سریع است که می توانید برای مطالعه، برقراری ارتباط یا لذت بردن از موسیقی در یوتیوب از آن بهره مند شوید.
  3. امکان تحصیل رادیولوژی به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، رومانیایی یا مجارستانی؛ رومانی دارای انتخاب گسترده ای از برنامه های دانشگاهی است. در سال 2022 با بیش از 100 مؤسسه آموزش عالی معتبر دولتی و خصوصی، می توانید از بین برنامه های تحصیلی مختلف در سطح لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا / دکترا انتخاب کنید.
  4. هزینه های پایین تحصیل و هزینه های زندگی؛ دولت رومانی معتقد است در حالی که استانداردهای علمی خود را حفظ می کنیم، برخی از کمترین هزینه های تحصیل و زندگی را در اتحادیه اروپا داریم.
  5. زندگی فرهنگی؛ بخارست دارای بیش از 40 موزه است و در سال جاری رومانی دومین موزه بزرگ در فضای باز در جهان، موزه آسترا در سیبیو را دارد.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در رومانی

برای تحصیل در رومانی انتخاب این که چه رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاهی را انتخاب نمایید در مشخص شدن میزان دقیق هزینه های تحصیل موثر است. مثلا رشته رادیولوژی در اکثر دانشگاه های این کشور برای غیر اروپایی ها با توجه به مقطع تحصیلی بین 6000$ تا 8000$ (دلار آمریکا) هزینه تحصیل به دنبال خواهند داشت. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه مهم دیگری که فرد باید مد نظر داشته باشد نیز هزینه زندگی در رومانی است که در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

  • برای 1 نفر: بین 400$ تا 600$ (دلار آمریکا)
  • برای 2 نفر: بین 750$ تا 1000$ (دلار آمریکا)

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در رومانی

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در رومانی

از آن جایی که در کشوری در حال توسعه مثل رومانی ممکن است فرد پس از اتمام تحصیلات قصد ماندن نداشته باشد، انتخاب دانشگاه اهمیت زیادی دارد. چرا که اگر کسی بتواند از یکی از بهترین دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرد، چه بخواهد به دنبال فرصت های شغلی در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا باشد و چه بخواهد تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر در دانشگاه های کشورهایی که از رومانی بهتر هستند ادامه دهد، کمک کننده است. از جمله بهترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل رشته رادیولوژی در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • University of Bucharest
  • Babes-Bolyai University
  • Alexandru Ioan Cuza University

اخذ ویزای تحصیلی رومانی

به منظور اخذ ویزای تحصیلی رومانی فرد باید مدارک متعددی از جمله موارد ذیل را به سفارت این کشور تقدیم نماید:

  • نامه پذیرش از وزارت آموزش رومانی
  • اثبات پرداخت شهریه به مدت یک سال (پرداخت باید پس از دریافت نامه پذیرش، واریز شهریه به حساب بانکی دانشگاه انجام شود)
  • مدرک حمایت کافی برای کل دوره مشخص شده در ویزا 2500€ (یورو)
  • گواهی سوء پیشینه یا سند دیگری با همان ارزش قانونی
  • بیمه درمانی برای تمام مدت اعتبار ویزا
  • تأیید والدین یا والدین خوانده در ارتباط با اقامت در قلمرو رومانی برای مقاصد تحصیلی، در صورتی که شهروند خارجی خردسال باشد.

کار با رشته رادیولوژی در رومانی

درآمد حاصل از کار رادیولوژی در سال 2022 در رومانی به شرح ذیل می باشد:

درآمد ماهانه رادیولوژیست ها در رومانی

فردی که به عنوان رادیولوژیست در رومانی کار می کند معمولاً حدود 25000RON (لئوی رومانی) در ماه درآمد دارد. اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما متاسفانه در رومانی همانند اکثر کشورهای دنیا، در واقع تأثیری دارد. پس چه کسی حقوق بیشتری دریافت می کند: کارمندان مرد رادیولوژیست در رومانی به طور متوسط ​​8% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند. کار در رومانی با درآمد کم تری نسبت به سوئیس، آلمان، اتریش و یکسری کشورهای دیگر همراه است. علاقمندان به رشته رادیولوژی در رومانی می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *