ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در لهستان

رشته رادیولوژی در لهستان

ورشو بهترین شهر برای تحصیل در رشته رادیولوژی در لهستان است که پایتخت و یکی از بزرگ ترین شهرهای لهستان محسوب می شود. اکثر دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته رادیولوژی و پزشکی هسته ای در لهستان نیز در این شهر قرار دارند. ورشو هفتمین پایتخت پرجمعیت اتحادیه اروپا است که نه تنها یک شهر جهانی بلکه یک مرکز فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بزرگ نیز می باشد. شهر قدیمی تاریخی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته رادیولوژی در لهستان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته رادیولوژی در لهستان کدامند؟
  • ویزای لازم برای تحصیل در رشته رادیولوژی در لهستان چیست؟
  • چه مدارکی برای اخذ این ویزا مورد نیاز است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته رادیولوژی در لهستان چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در لهستان

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها در لهستان برای تحصیل در رشته رادیولوژی و پزشکی هسته ای را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد تحقیقاتی خود در زمینه رادیولوژی و پزشکی هسته ای رتبه بندی شده اند.

دانشگاهرتبه در لهستانرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه پزشکی ورشو1132419
دانشگاه یاگیلونیا2161495
دانشگاه پزشکی گدانسک3168526
دانشگاه علوم پزشکی پوزنان4177543
دانشگاه پزشکی لودز5181555
دانشگاه پزشکی لوبلین6189584
دانشگاه پزشکی سیلسیا، کاتوویچ7190586
دانشگاه پزشکی وروسلاو8191587
Pomeranian Medical University of Szczecin9213668
دانشگاه نیکلاس کوپرنیک10255799
دانشگاه پزشکی بیاویستوک11263817
دانشگاه سیلسیا در کاتوویچ12279896
دانشگاه علم و فناوری AGH13288934
دانشگاه فناوری ورشو143111003
دانشگاه وارمیا و مازوری در اولزتین153261050
دانشگاه ژشوف163291079

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته رادیولوژی در لهستان

تنها چیزی که شهروندان اروپایی برای اقامت در لهستان جهت تحصیل نیاز دارند، یک سند مسافرتی معتبر – پاسپورت یا کارت شناسایی کشور مبدا – است. از آن جایی که تحصیل دانشجویان بیش از سه ماه طول می کشد، اتباع اروپا فقط باید اقامت خود در لهستان را به ثبت برسانند. اما شهروندان غیر اروپایی برای ورود و اقامت در لهستان به ویزا نیاز دارند. با این حال، شهروندان کشورهای خاص هنگام ورود به حوزه شنگن از الزامات ویزا معاف هستند. لهستان یکی از اعضای حوزه شنگن است. در نتیجه، دانشجویان واجد شرایط درخواست ویزای دانشجویی لهستان و سفر در داخل اروپا هستند. برای دانشجویان بین المللی دو نوع ویزا در دسترس است:

  • ویزای C: ویزای کوتاه مدت شنگن که به دارنده آن اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز در دوره 180 روز در قلمرو شنگن بماند.
  • ویزای D: ویزای ملی بلند مدت صادر شده برای حداکثر یک سال که امکان سفر در حوزه شنگن را تا 90 روز در یک دوره 180 روزه فراهم می سازد.

اگر برای تحصیل در لهستان دانشجو نیاز دارد بیش تر در این کشور بماند باید برای مجوز / کارت اقامت موقت درخواست ارائه دهد. کارت اقامت موقت به دانشجویان این امکان را می دهد که هر چند بار که بخواهند از مرز لهستان عبور کنند. در ابتدا این کارت برای مدت 15 ماه صادر می شود. می توان آن را برای دوره های حداکثر 3 سال تمدید کرد. باید به خاطر داشت که باید 45 روز قبل از انقضای ویزا برای کارت اقامت موقت درخواست ارائه داد.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته رادیولوژی در لهستان

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی لهستان

برای صدور ویزای دانشجویی لهستان، پس از رزرو وقت، متقاضی باید به سفارت یا کنسولگری لهستان مراجعه کند. اسناد و مدارکی که برای درخواست ویزای دانشجویی لهستان باید جمع آوری کرد عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا که به طور کامل تکمیل و امضا شده است
  • پاسپورت معتبر (باید تا سه ماه پس از خروج برنامه ریزی شده متقاضی از لهستان معتبر باشد)
  • چند قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه لهستانی
  • رزومه و انگیزه نامه متقاضی
  • گواهینامه ها و دیپلم/ دانشنامه های دبیرستانی/ دانشگاهی قبلی
  • مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی یا لهستانی
  • بیمه درمانی که در طول تحصیل متقاضی را پوشش دهد
  • شواهدی مبنی بر بودجه کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل. این را می توان از طریق صورتحساب های رسمی بانکی ثابت کرد
  • مدرک اقامت/ محل اقامت دانشجویی دانشجو در لهستان
  • اسناد حمل و نقل مانند بلیط پرواز به لهستان

هزینه زندگی دانشجویان رشته رادیولوژی در لهستان

نه تنها کیفیت بالای آموزش و امنیت، بلکه هزینه پایین زندگی در لهستان نیز این کشور را برای دانشجویان اروپایی و بین المللی بسیار جذاب کرده است. هزینه زندگی در لهستان، با توجه به روند توسعه اقتصادی مداوم این کشور، به طور قابل توجهی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کم تر است. به طور کلی، دانشجویان به حدود 500$ (دلار آمریکا) در ماه برای هزینه های اقامت، غذا و حمل و نقل خود نیاز دارند. خوردن و آشامیدن در بیرون بسیار ارزان است، در حالی که برای کارت حمل و نقل ماهانه دانشجویان فقط باید 15$ تا 17$ (دلار آمریکا) با تخفیف دانشجویی پرداخت کنند.

در مورد محل اقامت دانشجویی هم خبر خوبی داریم! محل اقامت دانشجویی در لهستان بسیار مناسب برای دانشجویان است و قیمت آن از 70$ تا 90$ (دلار آمریکا) در ماه برای یک اتاق مشترک در خوابگاه های دانشجویی و 120$ تا 180$ (دلار آمریکا) برای یک اتاق یک نفره شروع می شود. در شهرهای بزرگ تر مانند ورشو یا کراکوف هزینه ماهانه اجاره آپارتمان بالاتر است و به 400$ (دلار آمریکا) می رسد. در شهرهای دانشجویی کوچک تر مانند گدانسک، پوزنان یا وروسلاو هزینه کم تر است. یک راه بسیار خوب برای ملاقات با افراد جدید و به حداقل رساندن هزینه های زندگی در لهستان، زندگی مشترک در یک آپارتمان با افراد محلی است. به این ترتیب دانشجویان فقط باید حدود 180$ تا 240$ (دلار آمریکا) در ماه بپردازتد.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته رادیولوژی در لهستان هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *