ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در نروژ

رشته رادیولوژی در نروژ

تحصیل در رشته رادیولوژی در نروژ یکی از هوشمندانه ترین انتخاب هایی است که فرد می تواند در پروسه مهاجرت خود به خارج از کشور داشته باشد. علاقمندان به تحصیل در کشوری با کیفیت بالای زندگی در اروپا به سادگی می توانند نروژ را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. البته باید در نظر داشت که در مسیر مهاجرت تحصیلی به این کشور چالش هایی نیز وجود دارد که هر فردی توان روبرو شدن با آن ها را نخواهد داشت. رسیدن به کار در نروژ پس از تحصیل نیز مستلزم انجام مراحلی است که ممکن است خوشایند افراد زیادی به عنوان مهاجر نباشد.

رشته رادیولوژی یکی از جذاب ترین رشته های تحصیلی در گروه پزشکی است که با توجه به افزایش سن جمعیت و احتمال بالای آسیب های بدنی، بیش از گذشته به شغلی مورد نیاز در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است. به همین دلیل است که در بیش از 3000 دانشگاه جهان می توان حضور این رشته تحصیلی را در لیست رشته های در حال ارائه مشاهده کرد. نروژ به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی بیش از گذشته از این مشکل افزایش سن جمعیت رنج می برد و به همین دلیل است که نیاز به نیروی کار در زمینه های مختلف پزشکی در این کشور وجود دارد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در رشته رادیولوژی در نروژ را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های نروژی برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدامند؟
  • آیا تحصیل رایگان در نروژ امکان پذیر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در نروژ، به عنوان پزشک در این کشور کار کرد؟
  • درآمد یک رادیولوژیست در این کشور چقدر است؟

آشنایی با دانشگاه های رشته رادیولوژی در نروژ

نروژ یکی از کشورهای اروپایی است که شرایط نسبتا مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد کرده است و به همین دلیل دانشجویان زیادی قصد ورود به این کشور از طریق تحصیل را پیدا کرده اند. البته باید در نظر داشت که در تمامی دانشگاه های این کشور، تحصیل در مقطع کارشناسی تنها به زبان نروژی امکان پذیر است و به همین دلیل نمی توان به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل پرداخت و این نکته ای ناامید کنند در روند مهاجرت از طریق تحصیل در نروژ است. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور را دارند نیز باید به زبان نروژی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

در حال حاضر دانشگاه اسلوو با قرار گرفتن در رتبه 190 جهان به عنوان بهترین دانشگاه نروژ برای تحصیل شناخته می شود و به همین دلیل است که تمایل به تحصیل در این دانشگاه نیز بیش از سایرین است. دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژی نیز با قرار گرفتن در رتبه 340 جهان به عنوان دومین دانشگاه برتر این کشور در رشته رادیولوژی شناخته می شود و بیش از 42000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. دانشگاه برگن نیز به عنوان سومین دانشگاه تراز اول نروژ در این رشته، رتبه ای بهتر از 445 راه به دست نیاورده است. برای تحصیل در رشته رادیولوژی دانشجویان همچنین می توانند دانشگاه UiT را نیز انتخاب کنند که رتبه ای بهتر از 682 را به دست نیاورده است.

آشنایی با دانشگاه های رشته رادیولوژی در نروژ

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در نروژ

چه بسیارند افرادی که به دنبال تحصیل رایگان در جهان هستند و تحصیل پزشکی در نروژ به صورت کاملا رایگان در اختیار دانشجویان خارجی قرار گرفته است. افرادی که قصد تحصیل در نروژ در کلیه رشته های تحصیلی را دارند، بهتر است دانشگاه های دولتی برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند تا نیازی به پرداخت شهریه نداشته باشند. دانشجویان خارجی تنها باید گواهی تمکن مالی خود را از دانشگاه دریافت کنند. دانشگاه هزینه های یک سال زندگی در نروژ را از دانشجویان دریافت می کند که مبلغی در حدود 12000€ (یورو) است. پس از آن که دانشجو وارد نروژ شد، تمام این مبلغ به کارت بانکی او در نروژ واریز خواهد شد.

از سوی دیگر باید در نظر داشت که نروژ یکی از کشورهای گرانقیمت در قاره اروپا است و حداقل هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در حدود 1100€ (یورو) در ماه است. دانشجویان رشته رادیولوژی در این کشور می توانند مانند سایر دانشجویان خارجی در نروژ به مدت 20 ساعت در هفته کار کرده و درآمد خود را برای گذران زندگی در این کشور بپردازند. حال که اطلاعات دقیق تری در اختیار است، می توان به بررسی مزایا و معایب تحصیل رشته رادیولوژی در نروژ پرداخت.

مزایا و معایب تحصیل رشته رادیولوژی در نروژ

شرایط کار پس از تحصیل رادیولوژیست ها در نروژ

با پایان یافتن دوره آموزش در کشور نروژ، فرد باید در نظر داشته باشد که می تواند به عنوان نیروی کار در این کشور به کار مشغول شود. با توجه به این که امکان تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی وجود ندارد، پس باید انتظار داشت که دانشجویان به زبان نروژی تسلط بیشتری پیدا کرده باشند و مسیر رسیدن آن ها به کار در این کشور هموار شود.

دوره انترنی در بیمارستان های نروژ، بهترین فرصت برای فرد است تا بتواند از این طریق ثابت کند که می تواند در بهترین شرایط ممکن در این حوزه کار کرده و به فعالیت حرفه ای بپردازد. در مسیر تبدیل شدن به یک رادیولوژیست در کشور نروژ مزایای بسیار زیادی وجود دارد که می تواند به فرد کمک کند که اقامت این کشور را به دست اورد. در همین راستا می توان گفت که یک رادیولوژیست در نروژ نیز به درآمد بسیار بالایی دسترسی دارد و به طور متوسط 1900000NOK (کرون نروژ) در ماه درآمد دارد که نشان از رفاه اقتصادی بسیار بالای این افراد در کشور نروژ دارد.

با همه این تفاسیر می توان گفت که اگر امکان تحصیل در کشور نروژ به زبان نروژی را دارید، برنامه ریزی دقیقی برای تحصیل در این کشور داشته باشید. در همین راستا توصیه می شود تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا با توجه به تجربه خود در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور، شما را در این مسیر همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *