ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در هند

رشته رادیولوژی در هند

رشته رادیولوژی در هند به زبان انگلیسی امکان پذیر است و ارزان قیمت تر از کشورهای انگلیسی زبانی مثل کانادا و آمریکا می باشد. اما توجه شود هند کشوری در حال توسعه است که د رآن تضاد طبقاتی زیادی وجود دارد و سطح امنیت اجتماعی نیز پایین است. کشور هند به تمام معنا وسیع است، از جمعیت بیش از یک میلیاردی، تا شهرهای وسیع، تا حومه های باز و به ظاهر بی پایان، هند قطعاً موقعیت شبه قاره خود را به دست آورده است. هند خانه ده ها جامعه، زبان و چندین دین است، همچنین خانه برخی از زیباترین ساختمان های جهان مانند تاج محل و معبد طلایی است. هند در سال 1948 به دلیل قدرت جنبشی که توسط مهاتما گاندی آغاز شد، از بریتانیا مستقل شد، در سال 2024 هند یک قدرت بزرگ در آسیا است و در راه تبدیل شدن به قدرت جهانی مانند چین یا آلمان است.

از نظر سیاسی، هند پلی بین شرق و غرب است، زیرا روابط گرمی با روسیه، چین و ایالات متحده دارد؛ همچنین گذشته استعماری هند است که تضمین می کند زبان انگلیسی گسترده است. زبان انگلیسی در کنار هندی دارای وضعیت رسمی است، پس بیشتر هندی ها به این دو زبان و همچنین یک یا چند زبان منطقه ای و اقلیت در کشور مانند پنجابی، گجراتی و بنگالی صحبت می کنند. چیزی که هند را به مکانی جذاب برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می کند این است که کشوری در حال پیشرفت است. با این حال دانشگاه های هلند برای تحصیل در رشته هایی مثل رادیولوژی بسیار معمولی هستند و رنکینگ بین المللی خیلی قابل توجهی ندارند.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقمندان این کشور به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل در هند چقدر است؟
  • درآمد رشته رادیولوژی در هند چقدر است؟

درباره تحصیل در هند

مهم ترین اطلاعات در خصوص تحصیل در هند در جدول ذیل خلاصه شده است:

نکات در خصوص تحصیل در هندتوضیحات
پایتختدهلی نو
زبانهندی، انگلیسی و تعداد زیادی زبان محلی
جمعیت1.35 میلیارد نفر
سال تحصیلیاز سپتامبر تا ژوئن
تعداد دانشجویان بین المللیبیش از 47 هزار نفر
واحد پولروپیه
پیش شماره91+

پیشرفت‌های تکنولوژیکی بزرگ ظاهراً هر روز در هند انجام می‌شود، با این حال هنوز کشوری در حال توسعه با فقر و مسائل اجتماعی زیادی است. همانطور که هند ثروتمندتر و قدرتمندتر می شود، طبقه متوسط ​​آن در حال رشد است و نرخ فقر، بی سوادی و مرگ و میر زودرس در آن کاهش می یابد، امید به زندگی نیز به سرعت در حال افزایش است. با این حال همان طور که پیش تر اشاره شد، تضاد طبقاتی پررنگ و نرخ جرایم بالا است.

در نمودار ذیل سطح امنیت در هند در سال 2024 بیان شده است:

سطح امنیت در هند

مزایا و معایب تحصیل رشته رادیولوژی در هند

همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، تحصیل رادیولوژی در هند نیز دارای مزایا و معایب متعددی در حوزه های مختلف می باشد. بنابراین تمامی متقاضیان تحصیل رشته رادیولوژی در هند، باید قبل از ورود به این کشور با مزایا و معایب تحصیل این رشته تحصیلی در هند به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول اقامت خود در این کشور مواجه خواهند شد. البته نگران نباشید، زیرا مزیت های تحصیل رشته رادیولوژی در هند خیلی گسترده تر از معایب این کشور برای دانشجویان این رشته تحصیلی می باشد.

برخی از مهمترین مزایا و معایب تحصیل رشته رادیولوژی در هند به شرح زیر می باشد:

مهمترین مزایا و معایب تحصیل رشته رادیولوژی در هند

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در هند

هزینه تحصیل در هند به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

  1. شهریه دانشگاه
  2. هزینه زندگی در هند

شهریه دانشگاه های هند بستگی به رشته تحصیلی و مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد. اما به طور کلی تحصیل در رشته رادیولوژی در این کشور با پرداخت ساالنه بین 4000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) امکان پذیر می باشد. البته رشته هایی مثل مهندسی و پزشکی که نیاز به امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دارند شهریه های بیشتری خواهند داشت که به بیش از 7800$ (دلار آمریکا) در سال هم می رسد. هزینه زندگی در هند نیز بسته به سبک زندگی و شهر محل اقامت هر فرد متفاوت می باشد که حدودا به شرح ذیل می باشد:

متوسط هزینه زندگی 1 نفر در هند بدون احتساب اجاره مسکن (روپیه)متوسط هزینه زندگی 4 نفر در هند بدون احتساب اجاره مسکن (روپیه)
23815₹83125₹

اجاره مسکن در هند نیز باید به رقم بالا افزوده شود که به شرح جدول ذیل می باشد:

نوع آپارتمانحدود اجاره ماهانه در کشور هند (روپیه)
آپارتمان 1 خوابهاز 7315₹ تا 11520₹
آپارتمان 3 خوابهاز 16065₹ تا 25300₹

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در هند

به منظور تحصیل در رشته رادیولوژی در هند دانشگاه های ذیل اگرچه در سطح بین المللی مطرح نیستند، جایگاه ملی خوبی دارند. بهترین این دانشگاه ها در جدول ذیل معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های هند برای رشته رادیولوژیشهری که دانشگاه مزبور در آن قرار گرفته است
University of DelhiNew Delhi
Indian Institute of ScienceBangalore
Jawaharlal Nehru UniversityNew Delhi
Savitribai Phule Pune UniversityPune
Amrita Vishwa VidyapeethamCoimbatore

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در هند

کار با رشته رادیولوژی در هند

لازم به ذکر است کسانی که در دانشگاه های بهتری تحصیل کرده اند درآمد بهتری هم دارند؛ در خصوص رادیولوژیست ها حدود درآمد ماهانه به شرح ذیل می باشد:

درآمد رادیولوژیست ها در هند (روپیه)توضیحات
43500₹حداقل درآمد ماهانه رادیولوژیست ها در هند
135000₹حداکثر درآمد ماهانه رادیولوژیست ها در هند

اخذ ویزای تحصیلی کشور هند

پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در هند نوبت به ویزای تحصیلی هند می رسد که به مدارکی نیازمند است؛ از جمله: نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در هند، پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار، عکس پاسپورتی، کپی پاسپورت، مدرکی نشان دهنده تهیه محل اقامتی در هند، جزییات دانشگاه، کپی از فرم تکمیل شده آنلاین درخواست ویزای تحصیلی و غیره. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص رشته رادیولوژی در هند اطلاعاتی ارائه نمودند. هرچند هند هم گزینه بدی نیست اما با هزینه های کم تر می توان تحصیل در آلمان، ایتالیا و یکسری کشورهای توسعه یافته دیگر را تجربه نمود.

سوالات متداول در خصوص رشته رادیولوژی در هند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته رادیولوژی در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل رشته رادیولوژی در هند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته رادیولوژی در هند برای دوره تمام وقت حدود 3 تا 4 سال طول می کشد.
  • آیا اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل رشته رادیولوژی در هند به مجوز اقامت نیاز دارند؟ تمامی متقاضیان تحصیل رشته رادیولوژی در هند، قبل از اعزام به این کشور باید برای دریافت مجوز اقامت تحصیلی هند اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *