ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در کرواسی

رشته رادیولوژی در کرواسی

تحصیل در رشته رادیولوژی در کرواسی یکی از راه های مناسب برای رسیدن به اقامت بسیاری از کشورهای اروپایی در شرایط بسیار مناسب مالی است. رشته رادیولوژی یکی از رشته های وابسته به علوم پزشکی است که از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند از نظر مالی نیز شرایط بسیار مناسبی را برای خود ایجاد کنند. دانشگاه های بسیار زیادی در سراسر جهان این رشته را ارائه می کنند اما باید در نظر داشت که تحصیل در این رشته بدون نیاز به شرکت در آزمون های سراسری ممکن شده است و دانشجویان می توانند بدون انتظار برای دریافت پذیرش پس از آزمون ورودی، وارد رشته مورد نظر خود در دانشگاه شوند.

دانشگاه های کرواسی در طول سال های اخیر پیشرفت های نسبی را تجربه کرده اند و همین مسئله سبب شده است تا توجهات به سمت این کشور نیز جلب شود. نکته قابل توجه در رابطه با این موضوع اما آن است که همچنان مسیر طولانی پیش روی دانشگاه های این کشور برای رسیدن به جایگاه های برتر جهان وجود دارد. افرادی که کرواسی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که برخی از دانشگاه های این کشور هنوز به تایید وزارت بهداشت ایران نرسیده است. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که آیا تحصیل در رشته رادیولوژی می تواند مفید باشد یا خیر.

  • بهترین دانشگاه های کرواسی برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان با دریافت مدرک تحصیلی در کرواسی مشغول به کار شد؟
  • متوسط درآمد یک رادیولوژیست در این کشور چقدر است؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در کرواسی

دانشگاه های کرواسی در طول چند سال اخیر شرایط بسیار بهتری در رتبه بندی های جهانی پیدا کرده اند و این مسئله ای است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. انتظار می رود که در طول دهه پیش رو نیز رشد دانشگاه های کرواسی ادامه دار باشد و این کشور که در تلاش برای پیوستن به حوزه شنگن است، بتواند به یکی از قطب های آموزشی شرق اروپا تبدیل شود.

در حال حاضر در رشته رادیولوژی دانشگاه زاگرب بهترین جایگاه را به خود اختصاص داده است و با توجه به قرار گرفتن در رتبه 116 اروپا، در جایگاه 386 جهانی قرار گرفته است. در کنار این دانشگاه نیز دانشگاه ریه کا قرار دارد که رتبه ای بهتر از 886 جهان را در اختیار ندارد. دانشگاه استروسمایرِ اویک نیز با قرار گرفتن در رتبه 1070 جهان، سومین دانشگاه تراز اول کرواسی برای تحصیل در رشته رادیولوژی شناخته می شود.

در چنین شرایطی است که باید انتظار داشت دانشجویان با نمره های بالا و رزومه عالی، کرواسی را از میان گزینه های در دسترس خود خارج کرده و به سایر کشورهای مطرح جهان بیاندیشند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در کرواسی

هزینه های تحصیل در کشور کرواسی در رشته رادیولوژی

دانشجویان خارجی که در کشور کرواسی تحصیل می کنند، معمولا چالش های مالی زیادی را تجربه نمی کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مقرون به صرفه است و از همین رو باید انتظار داشت که دانشجویان در یک بازه زمانی کوتاه مدت پس از تحصیل خود بتوانند کلیه هزینه های تحصی خود را جبران کنند.

در همین راستا باید اشاره داشت که در رشته رادیولوژی، دانشجویان می توانند تنها با پرداخت 1200€ تا 2300€ (یورو) در سال در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و این مبلغی است که در مقایسه با ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل نیز بسیار متعادل به نظر می رسد.

با توجه به امکان کار ضمن تحصیل در کرواسی برای دانشجویان خارجی، می توان گفت که تامین هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان نمی تواند کار چندان دشواری باشد. یک دانشجو برای گذران زندگی خود در این کشور ماهانه به حدود 400€ تا 600€ (یورو) نیاز خواهد داشت و این نشان از مناسب بودن هزینه های زندگی در این کشور دارد.

شرایط کار رادیولوژیست ها در کرواسی

از جمله موارد مثبتی که در رابطه با تحصیل در کرواسی می توان به آن اشاره داشت آن که دانشجویان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در کشور کرواسی می توانند به جستجوی کار در خاک این کشور بپردازند و در صورتی که موفقیتی در این زمین به دست آوردند، قادر خواهند بود تا اقامت موقت خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و از امتیازات آن بهره ببرند.

رادیولوژیست ها با توجه به شرایط کاری خود از امتیاز بالایی برای رسیدن به کار پس از تحصیل در کرواسی برخوردار هستند و می توانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت در مسیر ورود به بازار کار این کشور قرار بگیرند. یک رادیولوژیست در کشور کرواسی به طور متوسط 26200HRK (کونای کرواسی) درآمد کسب می کند و نکته جالب آن که بسیاری از مشاغل در طول 2 ماه نیز به چنین درآمدی دسترسی نخواهند داشت. در چنین شرایطی می توان گفت که کرواسی از نظر مالی نیز شرایط مناسبی برای کار در این رشته ایجاد کرده است.

شرایط کار رادیولوژیست ها در کرواسی

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که کرواسی هنوز هم کشور چندان مناسبی برای اقامت پس از تحصیل نیست اما می تواند یکی از آخرین گزینه های در دسترس باشد. اگر به فکر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *