ویزای تحصیلی

رشته روانشناسی در مالتا

رشته روانشناسی در مالتا

تحصیل رشته روانشناسی در مالتا طرفداران خاص خود را دارد؛ هرچند به لحاظ هزینه های زندگی نسبت به سایر کشورها، کشور نسبتا گرانی است. در ضمن اگر کسی موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی مالتا نشود، برای تحصیل روانشناسی در دانشگاه های خصوصی این کشور باید شهریه های کلانی هم بپردازد. همچنین نباید از ذهن دور داشت که مالتا کشوری کوچک است که تنها 316 کیلومتر مربع مساحت دارد و دهمین کشور کوچک دنیا است. جمعیت مالتا نیز کم تر از یک میلیون و به عبارت دقیق تر 515000 نفر است و این 2 مسئله مهم سبب شده مالتا هم تمایل زیادی به جذب مهاجر نداشته باشد و هم تعداد کمی دانشگاه داشته باشد. این در حالی است که علاقمندان به تحصیل در کشورهایی مثل اتریش، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا، مجارستان و غیره، گزینه های زیادی پیش روی خود دارند.

البته مالتا کشوری توسعه یافته است که تحصیل در آن مزایا و نقاط قوتی هم دارد؛ مثلا نظام آموزشی پیشرفته و مدرن. همچنین از آن جایی که زبان رسمی اول مالتا، مالتایی و زبان دوم آن انگلیسی است، بیش از 80% جمعیت مالتا به زبان انگلیسی می توانند صحبت کنند و این نقطه قوت بزرگی برای فارغ التحصیلان رشته روانشناسی از دانشگاهی در مالتا به حساب می آید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل در خصوص مالتا پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در مالتا چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا کدام اند؟
  • آیا امکان کار روانشناسی پس از فارغ التحصیلی در مالتا وجود دارد؟

چگونگی تحصیل رشته روانشناسی در مالتا

رشته روانشناسی در مالتا همانند رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و غیره آزمون ورودی دارد. به علاوه برخلاف برخی رشته های تحصیلی مثل مهندسی برق، مدیریت و غیره که فارغ التحصیلان بلافاصله امکان کار مرتبط با رشته خود را دارند، در مالتا تحصیل روانشناسی و فعالیت به عنوان روانشناس پیچیدگی های زیادی دارد. به منظور روانشناس شدن در مالتا باید مراحل ذیل طی گردد:

  1. اخذ مدرک کارشناسی روانشناسی از یکی از دانشگاه های مالتا
  2. 2 سال تجربه کاری مرتبط با این رشته به عنوان دستیار روانشناس LSE
  3. اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی
  4. کار به عنوان روانشناس اما در ابتدا تحت نظارت

هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در مالتا

تحصیل در مالتا در تعداد معدودی از دانشگاه ها امکان پذیر است که بهترین آن ها برای علاقمندان به روانشناسی University of Malta می باشد. در ضمن از همین تعداد کم دانشگاه ها، برخی از آن ها به رشته های خاصی تعلق دارند و رشته روانشناسی را ارائه نمی دهند که از آن جمله می توان به Institute of Tourism Studies Malta اشاره نمود. در مالتا تحصیل رشته روانشناسی در دانشگاه مالتا (University of Malta) که بهترین دانشگاه این کشور محسوب می شود، برای دانشجویان بین المللی 8500€ (یورو) در هر سال تحصیلی شهریه دربرخواهد داشت. علاوه بر شهریه دانشگاه هم دانشجویان باید هزینه های زندگی در مالتا را پرداخت نمایند که با توجه به این که کشوری توریستی است و بیشتر مقصد ثروتمندان می باشد، هزینه های زندگی در آن کمی بالا است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، هزینه زندگی در مالتا بررسی شده است:

هزینه های ماهانه زندگی دانشجویی در مالتا

مدارک لازم برای تحصیل رشته روانشناسی در مالتا

کسانی که تحصیل در University of Malta را در رشته روانشناسی انتخاب کرده اند، برای اخذ پذیرش از مقطع کارشناسی این رشته باید دیپلم 12 ساله دبیرستان ارائه نمایند. با توجه به سیستم امتیازبندی مالتا نمره متقاضی تحصیل روانشناسی در University of Malta در مقطع دبیرستان در دروس زبان مالتایی، زبان انگلیسی و ریاضیات باید 5 یا بالاتر باشد. همچنین فرد باید زیست را در سطح متوسط و با نمره حداقل C پاس کرده باشد تا بتواند رشته روانشناسی را در دانشگاه مالتا بخواند. به علاوه متقاضیان تحصیل رشته روانشناسی در دانشگاه مالتا ضروری است در آزمونی شرکت کنند که محتویات آن درس زیست شناسی است و در تاریخ مشخصی که معمولا 2 هفته آخر ماه سپتامبر می باشد، برگزار می گردد. نمونه آزمون های زیست شناسی دانشگاه مالتا در وبسایت این دانشگاه موجود و قابل استفاده است.

لازم به ذکر است کسانی که حداقل های لازم را داشته باشند و در نهایت در آزمون مزبور نمره قبولی بگیرند، باید در مصاحبه حضوری از سوی دانشگاه مالتا شرکت کنند. در نهایت افرادی که موفق به اخذ پذیرش رشته روانشناسی در University of Malta شوند، می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا اقدام نمایند. مهم ترین مدارک به منظور اخذ ویزای تحصیلی مالتا عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی University of Malta
  • مدرک زبان انگلیسی که معتبر باشد
  • رسید پرداخت شهریه سال اول
  • گواهی تمکن مالی بانک مبنی بر توانایی مالی دانشجو یا والدین وی در پرداخت هزینه های زندگی در کشور مالتا
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در مالتا مثلا با ارائه اجاره نامه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • نامه ای انگلیسی مبنی بر دلیل انتخاب مالتا برای تحصیل

مدارک لازم برای تحصیل رشته روانشناسی در مالتا

کار پس از تحصیل در مالتا

پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در مالتا همان طور که ابتدائا بیان گردید فرد مستقیم نمی تواند به عنوان یک روانشناس فعالیت کند. اما باید به عنوان دستیار روانشناس شغلی پیدا کند و به این ترتیب ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری مالتا نماید. برای کاریابی پس از فارغ التحصیلی در مالتا، متقاضی یک سال پس از فارغ التحصیلی فرصت دارد که با توجه به موقعیت های شغلی زیاد در این کشور، زمان خوبی است. لازم به ذکر است درآمد روانشناسان در مالتا بالا می باشد و میانگین آن 5120€ (یورو) ماهانه و مبلغ 61400€ (یورو) سالانه می باشد. البته میزان دقیق هر روانشناسی در مالتا به عوامل مختلف از جمله شهرت و مهارت، سابقه کار و غیره وی بستگی دارد. علاقمندان به تحصیل رشته روانشناسی در مالتا می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *