ویزای تحصیلی

رشته روانشناسی در نروژ

رشته روانشناسی در نروژ

در سال 2021 تحصیل رشته روانشناسی در نروژ در مقطع کارشناسی با شرایطی در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور امکان پذیر است. اما اگر کسی به دنبال تحصیل رایگان رشته روانشناسی در نروژ باشد باید به زبان نروژی تسلط کامل داشته و حداقل مدرک B2 زبان نروژی را ارائه نماید. چرا که کارشناسی رشته روانشناسی در دانشگاه های دولتی نروژ که برای تمامی دانشجویان، صرف نظر از کشوری که تابعیت آن را دارند، رایگان است، به زبان نروژی ارائه می گردد. در حال حاضر نروژ یکی از معدود کشورهایی است که برای دانشجویان غیر اروپایی هم امکان تحصیل رایگان را فراهم نموده و کشورهایی مثل فنلاند و سوئد در حال حاضر فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا رایگان هستند.

علاوه بر تسلط به زبان نروژی یکی از اساسی ترین نکاتی که برای تحصیل رشته روانشناسی در نروژ باید به آن توجه داشت، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه است. باید توجه داشت علی رغم دشواری های موجود که مهم ترین آن ها ضرورت تسلط به زبان نروژی است، تحصیل رشته روانشناسی در نروژ و سایر کشورهای اسکاندیناوی (فنلاند، دانمارک و سوئد) آینده درخشانی دارد. در واقع علی رغم این که مردم این کشورها شادترین و سالم ترین مردم دنیا به لحاظ سلامت روان هستند، بیشترین تقاضا را برای روانشناس دارند. از دیگر کشورهایی که تقاضای مردم آن ها برای مراجعه به روانشناس بالا است می توان به شیلی، استرالیا و کانادا اشاره نمود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در نروژ به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در نروژ چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل رشته روانشناسی کدام اند؟
  • چند سال طول می کشد تا فرد بتواند مدرک روانشناسی خود را از دانشگاهی در نروژ اخذ نماید؟

هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در نروژ

دانشگاه های دولتی نروژ برای همه دانشجویان رایگان هستند؛ پس اگر کسی بتواند از یکی از این دانشگاه ها در رشته روانشناسی پذیرش بگیرد، شهریه پرداخت نمی کند. اما دانشگاه های خصوصی نروژ که امکان تحصیل رشته روانشناسی را به زبان انگلیسی هم فراهم نموده اند، معمولا سالانه 11000€ تا 19000€ (یورو) شهریه اخذ می نمایند. مورد دیگری که باید برای تحصیل در نروژ باید به آن توجه ویژه شود، هزینه های زندگی در نروژ است که بالا می باشد. در واقع در کنار سوئیس، برمودا و ایسلند، نروژ را نیز می توان یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی دانست. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود هزینه های زندگی در نروژ طی سال 2021 بیان می شود:

هزینه زندگی ماهانه در نروژ

البته در میزان هزینه های زندگی در نروژ علاوه بر سبک زندگ، شهر محل اقامت هم تاثیرگذار است. در جدول ذیل هزینه های زندگی در شهرهای دانشجویی نروژ طی سال 2021 بیان شده است:

شهرهای دانشجویی نروژحدود هزینه های زندگی به یورو
Osloاز 1200€ تا 2000€
Bergenاز 1100€ تا 1800€
Tromsoاز 1000€ تا 1600€
Trondheimاز 1000€ تا 1600€

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در نروژ

نروژ کشوری فوق العاده توسعه یافته است که دانشگاه های خیلی خوبی هم دارد. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته روانشناسی در سال 2021 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل رشته روانشناسیTimes Higher Education Ranking 2021Shanghai Jiao Tong University Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
University of Oslo1276011391
University of Bergen201301194164
UIT the Arctic University of Norway351501416433
Norwegian University of Science and Technology (NTNU)401101630283
Norwegian University of Life Sciences (NMBU)601601630
University of Stavanger1022

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در نروژ

اخذ ویزای تحصیلی نروژ

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در نروژ، نوبت به اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد که حساسیت های خاص خود را دارد. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در نروژ در رشته روانشناسی
  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی نروژ
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید با پس زمینه سفید
  • رسید پرداخت هزینه یا همان application fee که مبلغ آن NOK4900 (کرن نروژ) یا معادل حدودا 546$ (دلار آمریکا) است

 کار ضمن تحصیل رشته روانشناسی در نروژ

تا سقف 20 ساعت در هفته، دانشجویان در نروژ اجازه مشغول شدن به کار پاره وقت دارند؛ به شرطی که مشغول به تحصیل دوره های تمام وقت باشند. با مشغول شدن به کار دانشجویی در نروژ افراد می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نموده و رزومه خود را نیز تقویت کنند. خصوصا زمانی که فردی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شود، برای کاریابی پس از فارغ التحصیلی در نروژ هم شرایط خیلی خوبی خواهد داشت.

منتهی کار دانشجویی مرتبط با رشته تحصیلی برای دانشجویان رشته روانشناسی امکان ندارد. چرا که برای مشغول شدن به کار به عنوان یک روانشناس افراد باید ابتدائا 6 سال در دانشگاه های نروژ تحصیل کند و فارغ التحصیل شود. در نهایت پس از فارغ التحصیلی باید از سوی دولت نروژ به عنوان یکی از پرسنل درمانی شناخته شود و مجوزهای لازم را بگیرد تا بتواند به عنوان روانشناس مشغول به کار شود.

کار پس از تحصیل رشته روانشناسی در نروژ

پس از فارغ التحصیلی دانشجویان می توانند درخواست دهند و ویزای جستجوی کار نروژ را اخذ کنند و در نهایت با کاریابی ویزای کار این کشور را بگیرند. البته اگرچه موقعیت های شغلی خیلی زیادی برای روانشناسان در نروژ وجود دارد، کسانی که در دانشگاه های خصوصی نروژ به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند، باید توجه داشته باشند جهت کار به عنوان روانشناس در نروژ، تسلط به زبان نروژی ضروری است. در این حالت کاریابی در نروژ به عنوان روانشناس دشوار نیست چرا که نرخ بیکاری این کشور در سال 2021 تنها 3.3% است. درآمد روانشناسان در نروژ هم بالا است و به طور میانگین سالانه NOK1960000 (کرون نروژ) می باشد. علاقمندان به تحصیل رشته روانشناسی در نروژ می توانند جهت بررسی شدن شرایط خود و کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *