ویزای تحصیلی

رشته روانشناسی در کره جنوبی

رشته روانشناسی در کره جنوبی

تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی با توجه به پرطرفدار بودن فرهنگ و زندگی در کشور کره در ایران بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. اما کسانی که قصدشان از تحصیل در کشوری خارجی، مهاجرت و کسب اقامت است، بهتر است به دنبال کشورهای مهاجرپذیر باشند. چرا که کشورهایی مثل کره جنوبی، ژاپن، چین، مالزی و غیره، شرایط ساده ای برای تمدید ویزا پس از فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی ندارند. همچنین باید توجه داشت اگرچه کره جنوبی یکی از توسعه یافته ترین کشورهای دنیا و دومین اقتصاد قدرتمند آسیا می باشد، معایبی هم برای دانشجویان خارجی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر کسی بخواهد رشته روانشناسی را در دانشگاه های کره جنوبی بخواند علاوه بر این الزامی است به زبان کره ای در سطح حداقل توپیک 4 مسلط باشد، باید در آزمون ورودی دانشگاه ها نیز شرکت نماید.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در کره جنوبی به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در این کشور کدام اند؟
  • مهم ترین مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی کدام اند؟
  • بورسیه رشته روانشناسی در کره جنوبی چیست؟
  • شرایط تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی چیست؟
  • آیا تحصیل روانشناسی در کره جنوبی برای ایرانیان مقدور است؟

رشته هایی مثل روانشناسی، حقوق، پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و غیره از آن دسته رشته هایی هستند که در مقاطع بالاتر نیز به زبان کره ای تدریس می شوند. در ضمن فرد چه بخواهد مشغول به کار دانشجویی شود و چه بخواهد به عنوان روانشناس در کره مشغول به فعالیت شود، باید لزوما به زبان کره ای مسلط باشد. این در حالی است که اگرچه شهریه دانشگاه های کره جنوبی در مقایسه با برخی کشورها از جمله استرالیا، آمریکا، انگلستان، دانمارک و غیره کم تر است اما هزینه های زندگی در این کشور دست کمی از کشورهای گران قیمت دنیا ندارد.

رشته روانشناسی در کره جنوبی

رشته روانشناسی در کره جنوبی یکی از رشته های پرمتقاضی و محبوب در کره جنوبی است. رشته روانشناسی در کره جنوبی رشته ای است که برای دانشجویان علاقمند به شناخت شخصیت افراد و روان و بیماری های روانی و بررسی درمان از طرق مختلف می پردازد. این رشته روانشناسی برای دانشجویان بین المللی در کره جنوبی هم شرایط پذیرش دارد و دانشجویان می توانند با ارسال سوابق تحصیلی خود درخواست تحصیلی جهت تحصیل در رشته روانشناسی در کره جنوبی را به دانشگاه های مشخصی ارسال کنند. نرخ پذیرش رشته روانشناسی در کره جنوبی نرخ بالایی نیست و دانشجویان باید جهت پذیرش باهم رقابت کنند.

هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی

یکی از مهم ترین هزینه هایی که دانشجویان باید در کره جنوبی به آن توجه داشته باشند، هزینه های زندگی است که در نمودار ذیل نشان داده شده است:

هزینه های زندگی در کره جنوبی به صورت ماهانه

از آن جایی که اجاره بهای ماهانه بخش عمده از هزینه زندگی دانشجویی در کره جنوبی، خصوصا در شهر سئول، را تشکیل می دهد، در جدول ذیل به طور مفصل تر بیان شده است:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه در کره جنوبی (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهبین 420$ تا 600$
آپارتمان 3 خوابهبین 1000$ تا 1600$

بخش دیگر از هزینه های مهم در کره جنوبی شهریه دانشگاه است که برای دانشجویان رشته روانشناسی در هر دانشگاهی و هر مقطعی از تحصیل متفاوت خواهد بود. به طور متوسط می توان شهریه دانشگاه های کره جنوبی برای رشته روانشناسی را سالانه رقمی در حدود 9000$ (دلار آمریکا) دانست. لازم به ذکر است برای بالاتر بردن شانس اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی بهتر است دانشجویان شهریه سال اول خود را از قبل کامل پرداخت کرده باشند. ارزان ترین دانشگاه های کره جنوبی برای رشته روانشناسی به ترتیب عبارت هستند از:

  • Handong Global University
  • Soongsil University
  • Korea University
  • Yonsei University
  • Seoul National University
  • Pusan National University
  • University of Seoul

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی

از آن جایی که کاریابی به عنوان فردی خارجی در کره جنوبی ساده نیست، بهتر است افراد تلاش کنند از دانشگاه های مطرح این کشور پذیرش بگیرند. به این ترتیب حتی شانس خوبی وجود دارد مثلا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در نهایت برای تحصیل مقطع دکتری بتوانند از بهترین دانشگاه های دنیا برای این رشته در آمریکا پذیرش و بورسیه تحصیلی بگیرند. دانشگاه های مطرح کره جنوبی در سال 2022 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل رشته روانشناسیTimes Higher Education Ranking 2022Shanghai Jiao Tong University Ranking 2022QS Ranking 2022U.S. News Ranking 2022
Seoul National University6010137128
Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST)9620139252
Sungkyunkwan University10120188195
Pohang University of Science and Technology (Postech)15130177335
Korea University16720169271
Ulsan National Institute of Science and Technology176401358
Yonsei University18720185329
Kyung Hee University251301236553
Sejong University301501651682
Hanyang University351201146434

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

پس از قبولی در رشته روانشناسی و اخذ پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه های این کشور، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی می رسد. به این منظور مدارک متعددی مورد نیاز است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در کره جنوبی
  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی کره جنوبی
  • پاسپورت و کپی برابر اصل شده صفحه اول پاسپورت
  • عکس پاسپورتی که حداقل در 6 ماه گذشته گرفته شده و پس زمینه سفید دارد
  • ارائه مدارکی دال بر تهیه محل اقامتی در کره جنوبی مثلا با ارائه اجاره نامه آپارتمان، هاستل و غیره
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان کره ای یا انگلیسی با توجه به زبان دوره تحصیلی
  • پرداخت هزینه سفارت کره جنوبی

با این که شرایط تحصیل در این کشور مناسب است، اما می توان گفت که فاصله تحصیل پزشکی در آلمان یا تحصیل پزشکی در کانادا فاصله قابل توجهی با کره جنوبی دارد.

کار پس از تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی

کسی بخواهد پس از فارغ التحصیلی همچنان در کره بماند باید شغلی پیدا کند و درخواست اخذ ویزای کاری دهد. منتهی کار در کره جنوبی تقریبا برای تمامی رشته ها مستلزم تسلط به زبان کره ای است و این ضرورت برای رشته ای مثل روانشناسی دو چندان می شود. در صورت داشتن این شرط شانس خوبی برای کاریابی فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در کره وجود دارد چرا که نرخ بیکاری این کشور در سال 2022 تنها حدود 4% است.

علاوه بر وجود موقعیت های کاری زیاد در کره جنوبی برای رشته هایی مثل روانشناسی، پزشکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی عمران، دندانپزشکی و غیره، سطح درآمد گروه های شغلی گفته شده هم در این کشور بالا است. به عنوان مثال روانشناسان در کره جنوبی به طور متوسط سالانه 46820KRW (وون کره جنوبی) حقوق می گیرند.

بورسیه رشته روانشناسی در کره جنوبی

بورسیه رشته روانشناسی در کره جنوبی در چندین دانشگاه برتر کشور ارائه می شود. همچنین یک بورسیه خاص برای دانشجویان ملی در نظر گرفته شده است که شامل حال دانشجویان بین المللی نیست. بورسیه رشته روانشناسی در دانشگاه های معروف کره مانند دانشگاه سئول و دانشگاه کره به صورت ویژه تری پرداخت می شود. هر دانشگاهی الزامات خاصی برای اعطای بورسیه رشته روانشناسی در کره جنوبی دارد. برخی نمرات طول ترم دانشجو را مد نظر قرار می دهند. برخی یک پروژه ویژه و یا یک تحقیق خاص دانشجو را برای اعطای بورسیه مدنظر قرار می دهند. در این میان بورسیه هایی برای دانشجویان بین المللی ممتاز هم وجود دارد.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی طی سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات متداول در باب رشته روانشناسی در کره جنوبی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب رشته روانشناسی در کره جنوبی می باشیم:

  • شهریه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی چقدر است؟ به طور متوسط می توان شهریه دانشگاه های کره جنوبی برای رشته روانشناسی را سالانه رقمی در حدود 9000$ (دلار آمریکا) دانست.
  • کار پس از تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی به چه صورت است؟ کسی بخواهد پس از فارغ التحصیلی همچنان در کره بماند باید شغلی پیدا کند و درخواست اخذ ویزای کاری دهد. منتهی کار در کره جنوبی تقریبا برای تمامی رشته ها مستلزم تسلط به زبان کره ای است و این ضرورت برای رشته ای مثل روانشناسی دو چندان می شود. در صورت داشتن این شرط شانس خوبی برای کاریابی فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در کره وجود دارد چرا که نرخ بیکاری این کشور در سال 2022 تنها حدود 4% است.
5/5 - (1 امتیاز)

52 دیدگاه برای “رشته روانشناسی در کره جنوبی

  1. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید من وضع مالی خوبی ندارم و الان ۱۱انسانی هستم و دوست دارم بورسیه کره جنوبی بگیرم در رشته روانشناسی به طوری که خود دولت هزینه های سفر و دانشگاه را بده و دارم کره ای یاد میگیرم و معدلم بالای ۱۹است آیا همچین چیزی امکان پذیره برای دانشگاه بورسیه بشم به طوری که دولت هزینه های سفر و دانشگاه را بده؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رسیدن به همچین خواسته ای ساده نیست. دولت کره جنوبی هزینه های سفر شما رو نمی ده. نهایت اتفاق می تونه صفر کردن شهریه دانشگاهی شما باشه

  2. Fatima گفت:

    چطور باید با استاد های دانشگاه کره مکاتبه کرد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      وارد سایت دانشگاه های کره بشید، اونجا می تونید گروه های آموزشی مختلف رو پیدا کنید.
      لیست همه اساتید هر گروه در سایت دانشگاه هست و ایمیل اون ها هم ذکر شده

  3. Fatima گفت:

    من رشته ام در دبیرستان تربیت کودک بوده اما کارشناسی می‌خوام بزنم روانشناسی آیا میشه که من کارشناسی دانشگاه کره جنوبی با رشته روانشناسی اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پرونده شما باید به طور دقیقتری بررسی بشه و باید همچنین با دانشگاه برای تایید مدرک شما مکاتبه بشه

  4. Fatima گفت:

    مصاحبه به زبان انگلیسی یا کره ایی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره که شما به چه زبانی قصد تحصیل داشته باشید

      1. Fatima گفت:

        یعنی فارسی هم میشه مصاحبه کرد ولی انگلیسی یا کره ایی خیلی کم بلدم آخه و اینکه از یکی از دوستام شنیدم که میتونین فارسی صحبت کنید خودشون مترجم دارن

        1. امیر جلالی گفت:

          شما اگر زبان بلد نباشید (مدرک رسمی نداشته باشید) اصلا دانشگاه بهتون پذیرش نمی ده. در نتیجه امکان این که برید سفارت رو هم ندارید.
          برای این که بتونید برید کره حتما باید مدرک زبان داشته باشید.

  5. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید لطفا جواب بدین
    ببخشید من الان ۱۱ انسانی هستم دوست دارم تو کره زندگی کنم ولی از یک طرف زبان انگلیسیم خوب نیست و هنوز زبان کره ای بلد نیستم وضع معدلم انچنان خوب نیست(بعد از کرونا ضربه ی بدی به درسام خورد ) میخوام رشته روانشناسی در دانشگاه انتخاب کنم و فعلا میخوام توی ایران درس بخونم و ی مطلب بزنم تا وقتی پول جمع کنم میخواستم بدونم که مثلا من تو ایران مطب زدم میتونم این مطب رو به کره انتقال بدم و ادامه ی شغلمو اونجا انجام بدم و اینکه برای این کار حتما باید زبان انگلیسی بلد باشم ؟ یا فقط کره ای بلد باشم کافیه ؟ لطفا راهنماییم کنین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه اما شما در نهایت باید مدرک تحصیلی خودتون رو معادلسازی کنید. البته می تونید به عنوان دانشجوی مقاطع بالاتر به این کشور مهاجرت کنید.
      در نظر داشته باشید که برای مهاجرت کاری به کره جنوبی، زبان کره ای لازم هست و نیازی به زبان انگلیسی نیست. برای تحصیل اما هر کدوم از دو زبان رو یاد بگیرید کفایت می کنه

  6. GM گفت:

    سلام من هم عاشق پاریس هستم هم عاشق کره جنوبی حالا تو پاریس بهترین دوستم یعنی دختر عمو من و خودم بورسیه گرفتیم تو کره جنوبی هم خونه داداشمه حالا نمیدونم چیکار کنم مجبورم برم به پاریس و به ارزو هام برسم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهترین تصمیم رو خودتون و با توجه به شرایطی که دارید می تونید اخذ کنید

  7. نازی گفت:

    سلام ببخشید رشته جرم شناسی کارآگاهی و
    .. بورسیه دارن برای کره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نباید در کره جنوبی انتظار دریافت بورسیه داشته باشید.
      در شرایط خاص می تونید بورسیه دریافت کنید

  8. ؟> گفت:

    میشه واسه تحصیل برای دانشگاه اقدام کرد؟ الان دبیرستانم برای داشگاه بورسیه میکنن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه اقدام کرد. شانس بورسه در مقطع کارشناسی بسیار کم هست

  9. Army گفت:

    سلام آیا با مدرک لیسانس علوم تربیتی میشه در کره جنوبی ارشد رو روانشناسی بخونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله رو باید در سایت دانشگاه های مد نظرتون بررسی کنید.
      در هر دانشگاه به وضوح توضیح داده شده که برای این که شما رشته روانشناسی رو مطالعه کرده باشید، باید حداقل چه واحدهای درسی رو خونده باشید.

  10. نیکو گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم برای رشته روانشناسی در کره جنوبی بازار کار خوبی داره یا نه؟
    وتا چه مقطعی باشیم درآمدش بالاتر و شانس پیداکردن شغل بهتره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این رشته در تمام کشورهای جهان بازار کار خوبی داره و هرچی تحصیلات شما بالاتر باشه شانس بهتری برای کار خواهید داشت.

  11. لیلی گفت:

    سلام برای رشته روانشناسی در کره جنوبی مدت تحصیل چه قدره؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حدود 4 تا 7 سال که بستگی به مقطع تحصیلی شما داره

  12. :) گفت:

    سلام
    میشه لطفا بگید برای دوره کارشناسی میتونیم بورسیه روانشناسی بگیریم یا نه؟ چون من یجایی شنیدم برای رشته های پزشکی بورسیه نمیدن
    و اینکه بهترین رشته برای دوره کارشناسی توی کره جنوبی چی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ تضمینی برای گرفتن بورسیه تحصیی در کره جنوبی وجود نداره و این مسئله ربطی به رشته های مختلف نداره

  13. BS گفت:

    سلام، ببخشید اگه کسی هم به زبان کره ای هم به زیان انگلیسی مسلط باشه و مدرک داشته باشه و تو دانشگاه هم نمراتش خوب باشه، بخواد برای کارشناسی ارشد روانشناسی بورسیه کزه جنوبی بگیره، بازم کارش سخت میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ تضمینی برای دریافت بورسیه در کره جنوبی وجود نداره و توصیه می شه در صورتی که تمکن مالی کافی برای انتخاب این کشور ندارید، مقصد خودتون رو تغییر بدید

  14. Saina گفت:

    سلام ببخشید معلدمون برای رشته تجربی در کره جنوبی چقدر باید باشه؟ چجوری برای بورسیه در رشته پزشکی قبولت میکنند لطفا شرایطش رو بگید ممنون میشم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هرچی معدلتون بیشتر باشه، شانس دریافت بورسیه هم بیشتر میشه ولی یادتون باشه که هیچ ضمانتی برای دریافت بورسیه توی این کشور وجود نداره

  15. نایون گفت:

    سلام خسته نباشید اگه من مدرک زبان انگلیسی نداشته باشم ولی کره ای داشته باشم و برای کارشناسی ارشد رشته روانشناسی اقدام به بورسیه کنم احتمالش هست که پذیرش بشم درسته لطفا یه امیدی بدید بهم
    و اینکه بورسیه رشته ادبیات زبان کره ای هم هستش؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید پذیرش دریافت کنید ولی مسئله ای که مهم هست اینکه بورسیه گرفتن توی این کشور هیچ ضمانتی برای شما نداره و احتمال بورسیه نشدن شما بیشتر هست

      1. نایون گفت:

        منظورتون از اینکه ضمانتی نداره یعنی چی
        بهترین کشور برای منی که روانشناسی بخوام بخونم چیه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          اگر دنبال این هستید که حتما بورسیه داشته باشید، بهتر هست تحصیل در ایتالیا رو انتخاب کنید

  16. Honey گفت:

    سلام
    برای رشته ی رواشناسی توی کره کدوم دانشگاه ها بورسیه میکنن ؟
    بورسیه از طریق استاد چطوریه ؟
    چطور باید با استاد ارتباط برقرار کرد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که مقطع دکترا هستید از طریق سایت دانشگاه ها می تونید با اساتید کروه ارتباط بگیرید
      برای مقاطع دیگه مثل ارشد و کارشناسی شانس بورسیه به شدت کم هست

  17. سوزان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من تازه دیپلم رشته ی نقاشیم رو گرفتم و قصد ادامه ی رشتم رو ندارم
    من به کار در زمینه مدلینگ و بازیگری علاقه مندم.
    و به تحصیل در رشته های روانشناسی، بازیگری و موسیقی هم علاقه دارم. بنظرتون کدوم یکی از این رشته ها در چه کشوری آسان ترین و سریعترین راه مهاجرت در مقطع ارشد رو داره؟ چون میخوام لیسانسم رو توی ایران بگیرم و برای ارشدم برم خارج ولی نمیدونم کدوم رشته تو کدوم کشور از همه راحت تر میشه مهاجرت کرد با حداقل هزینه کم. ضمنا علاوه بر تحصیل میخوام در زمینه هایی که ذکر کردم بهشون علاقه دارم هم فعالیت کنم. ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام.
      اگر دنبال هزینه های کم هستید، ایتالیا می تونه بهترین گزینه ای باشه که شما پیش روی خودتون دارید. سایر کشورها هزینه های نسبتا زیادی برای تحصیل از شما دریافت می کنن. با توجه به رشته هایی که انتخاب کردید، هزینه تحصیل و کیفیت آموزش هم برای شما همخوانی خواهد داشت.

  18. Zahra گفت:

    سلام وقتتون بخیر میگن که به رشته روانشناسی بورسیه کره جنوبی داده نمیشه و ۰ تا ۱۰۰ هزینه با خود دانشجو هستش درسته؟؟؟
    و میگن برای کار تو این رشته در کره شانس ما که میخوایم بورسیه بگیریم خیلی پایین و اصلا شاید نتونیم اونجا با این رشته کار کنیم درسته؟؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این که بورسیه داده نمیشه اشتباه هست و بهتر این هست که بگیم بسیار بسیار سخت بورسیه داده میشه و 0 تا 100 هزینه ها تقریبا به عهده خودتون هست چون می تونید اونجا به صورت نیمه وقت کار کنید و بخشی از هزینه های زندگی رو تامین کنید.
      بورسیه گرفتن ربطی به آینده کاری شما توی این کشور هم نخواهد داشت

  19. Moby گفت:

    سلام ببخشید در کشور کره میتونیم به عنوان روانشناسی جرم شناسی کار کنیم؟یا به خاطر اینکه خارجی هستیم اجازه کار نمیدن بهمون؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره که مدرک خودتون رو در کره دریافت کرده باشید یا خیر

  20. Ayda گفت:

    برای رشته روانشناسی باید لیسانس رو در ایران بگیریم بعد برای بورسیه کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی بالینی اقدام کنیم ؟
    و اینکه آیا باید آزمون ورودی بدیم یا معدل و مدرک آیلتس کافیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه چیزی نیست که بشه قطعی در موردش صحبت کرد. تنها کشوری که به احتمال بالای 90% بورسیه می ده، کشور ایتالیا هست.
      بله شما مدرک زبان انگلیسی هم داشته باشید کافی هست

  21. p.f گفت:

    سلام لطفا راجب بورس علوم سیاسی هم در کره بزارید. ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه ها در کشور کره جنوبی محدودیت داره. در نتیجه به قطع نمیشه گفت که شما حتی با معدل بالا واجد شرایط خواهید بود یا خیر.

  22. سعیده گفت:

    سلام وقت بخیر ..آزمون هایی که دانشگاه کره جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد برگزار میکند از آزمون های ورود به دانشگاه ایران سخت تره؟
    بر فرض اینکه شخصی به هردو زبان تسلط کامل داشته باشد
    برای افراد با حجاب هم اجازه کار یا تاسیس شرکت در کره جنوبی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دشواری آزمون ها بستگی به جایگاه دانشگاه داره. در رابطه با حجاب هم محدودیتی وجود نداره.

      1. khaksar 모다하레 گفت:

        سلام. اینطور که من فهمیدم مهم ترین شروط دریافت بورسیه دکتری روانشناسی در کره و اشتغال پس از تحصیل توان مالی بالا و تسلط به زبان کره ای با حداقل تاپیک 4 میباشد،درسته؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما برای اینکه بتونید بورسیه بگیرید به توان مالی بالا نیاز ندارید، باید رزومه خوبی داشته باشید

  23. زهرا حسن پور گفت:

    سلام وقت بخیر من 26 ساله امه و در مقطع ارشد روانشناسی در حال تحصیل هستم آیا شرایط تحصیل در مقطع دکترا در کره جنوبی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید برای دکترا در کره اقدام کنید این کشور فاندهای خوبی هم میده اما برای رشته روانشناسی کار سختی رو در پیش دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *