ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در آذربایجان

رشته ریاضی در آذربایجان

کشور جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از همسایگان شمالی ایران یکی از گزینه های هموطنان ما برای تحصیل در خارج از کشور است. رشته ریاضی در آذربایجان از این نظر برای بسیاری از افراد اهمیت پیدا کرده است که دانشگاه های این کشور بسیار ارزان قیمت و نزدیک ایران هستند. البته باید صادقانه در این رابطه چنین توضیح داد که تحصیل در آذربایجان ممکن است از نظر علمی نسبت به بسیاری از دانشگاه های ایران نیز کم اهمیت تر باشد با این وجود بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا با بر دلایل شخصی در این کشور تحصیل کنند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر تجربه خود در زمینه اعزام دانشجو به کشورهای مختلف جهان در این مقاله در رابطه با شرایط تحصیل و اقامت پس از تحصیل علاقمندان رشته ریاضی در آذربایجان توضیحاتی را ارائه خواهند کرد.

  • آیا دانشگاه های آذربایجان دارای اعتبار کافی هستند؟
  • هزینه تحصیل در رشته ریاضیات در آذربایجان چگونه است؟
  • آیا پس از تحصیل در اینن کشور می توند اقامت آذربایجان را بدست آورد؟
  • یک فارغ التحصیل رشته ریاضی چه درآمدی را در آذربایجان بدست می آورد؟

موسسات علمی ارائه دهنده رشته ریاضی در آذربایجان

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، حتما به این موضوع توجه داشته باشید که اعتبار دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید در آینده شغلی شما نقش بسیار زیادی خواهد داشت. زمانی که در یک دانشگاه معتبر تحصیل می کنید این شانس را خواهید داشت که برای کار به یکی از کشورهای مطرح جهان مهاجرت کنید یا با آسودگی خاطر به کشور خود بازگردید. متاسفانه شرایط تحصیل در آذربایجان به گونه ای دیگر است. دانشگاه های کشور آذربایجان از کیفیت لازم برخوردار نیستند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد با وجود سهولت ادامه تحصیل در این کشور، مقصد دیگری را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

تحصیل رشته ریاضی در کشور آذربایجان در 7 دانشگاه مختلف در این کشور امکان پذیر است. دانشگاه باکو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های شناخته شده در کشور جمهوری آذربایجان از جمله دانشگاه هایی است که به دانشجویان خارجی این فرصت را خواهد داد تا تحصیلات خود را در این دانشگاه ادامه دهند. این دانشگاه نتوانسته است جایگاهی در میان 1000 دانشگاه برتر جهان داشته باشد.

دانشگاه نخجوان نیز یکی از دانشگاه هایی است که به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهد تا تجربه تحصیل در آذربایجان را بدست آورند. از سایر دانشگاه هایی که دانشجویان می توانند به تحصیل علوم ریاضی در آذربایجان بپردازند، می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه استان لانکاران
  • دانشگاه استان نخجوان
  • دانشگاه اوراسیایی باکو
  • دانشگاه آذربایجان
  • دانشگاه ساخت و معماری آذربایجان

شرایط پذیرش در هریک از دانشگاه های فوق متفاوت از دیگری است اما شما می توانید با یک رزومه سطح متوسط نیز به سادگی در این دانشگاه ها پذیرش تحصیلی دریافت کنید.

موسسات علمی ارائه دهنده رشته ریاضی در آذربایجان

هزینه تحصیل رشته ریاضی در آذربایجان

هر زمان که تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور گرفتید، بهتر است در نظر داشته باشید که مهم ترین چالشی که با آن روبرو خواهید شد، هزینه زندگی و تحصیل شما در آن کشور خواهد بود. تحصیل در آذربایجان نیز از این قاعده مستثنی نیست. تحصیل در کشور آذربایجان در رشته ریاضی برای دانشجویان خارجی چندان گران قیمت نیست و متقاضیان زیادی می توانند هزینه های تحصیل در این کشور را تامین کنند.

برای مثال در صورتی که در دانشگاه های استان نخجوان یا نخجوان تحصیل کنید، شهریه ای که باید سالیانه به دانشگاه پرداخت کنید در حدود 500$ (دلار) است. با وجود این شرایط در سایر استان های کشور آذربایجان به این صورت نیست و هزینه های کلی در حدود 3 برابر بیش تر از این دانشگاه ها است.

به عنوان نمونه هزینه تحصیل در دانشگاه استانی باکو در حدود 1880$ (دلار) در طول یک سال تحصیلی است که می توان گفت تقریبا معادل هزینه های تحصیل در کشور اتریش یا بیش تر از کشور آلمان است. تحصیل در دانشگاه اوراسیایی باکو می تواند مقرون به صرفه تر باشد چراکه شهریه این دانشگاه در طول یک سال تحصیلی در حدود 1000$ (دلار) است. بنابراین شما گزینه های بسیار مختلفی را در این رابطه پیش رو خواهید داشت اما به طور کلی می توان گفت که هزینه های مربوط به تحصیل در کشور آذربایجان در رشته ریاضی حدود 1000$ تا 2500$ (دلار) در سال است.

از سوی دیگر شما باید در اندیشه تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نیز باشید. هزینه زندگی ماهانه شما در کشور آذربایجان نیز حدودا 594$ (دلار) در طول یک ماه است. بهتر است پیش از مهاجرت به کشور آذربایجان اطمینان حاصل کنید که می توانید چنین هزینه هایی را پوشش دهید چراکه کار دانشجویی در آذربایجان محدودیت های فراوانی دارد.

میزان درآمد متخصصین ریاضی در آذربایجان

افرادی که به عنوان فارغ التحصیل رشته ریاضی، در کشور آذربایجان کار می کنند از درآمد بسیار مناسبی در این کشور برخوردار هستند. به زبان ساده تر می توان گفت که یک فارغ التحصیل رشته ریاضیات در کشور آذربایجان می تواند درآمدی بالاتر از متوسط درآمد ماهانه در این کشور را بدست آورند. یک متخصص رشته ریاضی در کشور آذربایجان می تواند در طول یک سال 2945AZN (منات آذربایجان) درآمد داشته باشد در حالی که میزان تحصیلات و همچنین تجربه کاری او نیز می تواند باعث افزایش سطح درآمد در کشور آذربایجان شود.

در نمودار زیر، متوسط درآمد ماهیانه در کشور آذربایجان برای یک فارغ التحصیل رشته ریاضیات ارائه شده است:

متوسط درآمد ماهیانه در کشور آذربایجان برای یک فارغ التحصیل رشته ریاضیات

 

رشته ریاضی یکی از رشته های علوم پایه است و بسیاری از افرادی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند به درآمد بسیار مناسبی در طول سال دست پیدا کنند. با همه این تفاسیر تحصیل رشته ریاضی در جمهوری آذربایجان را نمی توان به کسی توصیه کرد چراکه کیفیت آموزش در این کشور در بسیاری از رده بندی های جهانی ضعیف ارزیابی شده است و دانشگاه های این کشور نتوانسته اند جایگاهی در میان دانشگاه های جهان از نظر علمی داشته باشند. اگر قصد دارید تحصیل ارزان قیمت در نزدیکی ایران را تجربه کنید، حتما با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا بهترین گزینه ممکن را به شما ارائه دهند.

سوالات مهم درباره رشته ریاضی در آذربایجان

در بخش موخره مقاله رشته ریاضی در آذربایجان به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیل رشته ریاضی در آذربایجان چگونه است؟ به عنوان نمونه هزینه تحصیل در دانشگاه استانی باکو در حدود 1880$ (دلار) در طول یک سال تحصیلی است که می توان گفت تقریبا معادل هزینه های تحصیل در کشور اتریش یا بیش تر از کشور آلمان است. تحصیل در دانشگاه اوراسیایی باکو می تواند مقرون به صرفه تر باشد چراکه شهریه این دانشگاه در طول یک سال تحصیلی در حدود 1000$ (دلار) است. بنابراین شما گزینه های بسیار مختلفی را در این رابطه پیش رو خواهید داشت اما به طور کلی می توان گفت که هزینه های مربوط به تحصیل در کشور آذربایجان در رشته ریاضی حدود 1000$ تا 2500$ (دلار) در سال است.
  • میزان درآمد متخصصین ریاضی در آذربایجان به چه صورت است؟ افرادی که به عنوان فارغ التحصیل رشته ریاضی، در کشور آذربایجان کار می کنند از درآمد بسیار مناسبی در این کشور برخوردار هستند. به زبان ساده تر می توان گفت که یک فارغ التحصیل رشته ریاضیات در کشور آذربایجان می تواند درآمدی بالاتر از متوسط درآمد ماهانه در این کشور را بدست آورند. یک متخصص رشته ریاضی در کشور آذربایجان می تواند در طول یک سال 2945AZN (منات آذربایجان) درآمد داشته باشد در حالی که میزان تحصیلات و همچنین تجربه کاری او نیز می تواند باعث افزایش سطح درآمد در کشور آذربایجان شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *