ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در آفریقای جنوبی

رشته ریاضی در آفریقای جنوبی

رشته ریاضی در آفریقای جنوبی به عنوان پیشرفته ترین کشور آفریقایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و سطح آموزشی آن نیز بسیار مناسب است. دانشگاه ها و موسسات آموزشی بسیار زیادی در کشور آفریقای جنوبی وجود دارند که تحصیل در رشته ریاضی را برای علاقمندان ممکن می سازند و حقیقت امر آن است که از نظر کیفیت آموزشی توان رقابت با بسیاری از دانشگاه های سطح خوب و متوسط در اروپا و آسیا را نیز خواهند داشت.

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور آفریقای جنوبی بسیار بالاست، بسیاری از افراد از تحصیل در این کشور نیز منصرف می شوند اما به هر ترتیب این کشور یکی از گزینه های دانشجویان خارجی برای تحصیل است. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص شرایط تحصیل رشته ریاضی در کشور آفریقای جنوبی دارید، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را در این مقاله همراهی کنید.

  • شرایط تحصیل رشته ریاضی در آفریقای جنوبی چگونه است؟
  • آیا هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی مقرون به صرفه است؟
  • آیا پس از تحصیل می توان در آفریقای جنوبی مشغول به کار شد؟
  • آیا دانشگاه های آفریقای جنوبی از نظر علمی جایگاه مناسبی دارند؟
  • درآمد یک ریاضی دان در آفریقای جنوبی چه مقدار است؟

موسسات علمی معتبر برای تحصیل رشته ریاضی در آفریقای جنوبی

یکی از مزیت های تحصیل در آفریقای جنوبی آن است که شما به عنوان یک دانشجوی خارجی شانس پذیرش از بهترین دانشگاه های جهان را در اختیار خواهید داشت و این درحالی است که رقابت برای اخذ پذیرش در این دانشگاه ها بسیار محدود تر از دانشگاه های شناخته شده در قاره آمریکا یا اروپا است. یکی ا دانشگاه های مطرح آفریقای جنوبی که به دانشجویان فرصت تحصیل در رشته ریاضی را می دهد، دانشگاه ویتواترسرند است که در شهر یوهانسبورگ واقع شده است. این دانشگاه جایگاه 192 جهان را در اختیار دارد که نشان از قدرت علمی این دانشگاه است.

بهترین دانشگاه آفریقای جنوبی، دانشگاه کیپ تون، با قرار گرفتن در جایگاه 103 جهان نیز دومین دانشگاهی است که دانشجویان برتر از سراسر جهان تلاش می کنند تا امکان تحصیل خود در آن را فراهم آورند. علاوه بر این دانشگاه ها، نام دانشگاه یوهانسبورگ نیز در جمع برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته ریاضی قرار دارد. تحصیل در دانشگاه های فوق الذکر به سادگی ممکن نمی شود و دانشجویانی که می خواهند در این دانشگاه ها تحصیل کنند باید یک رزومه تحصیلی بسیار قوی در اختیار داشته باشند تا بتوانند تاییدیه دانشگاه برای تحصیل را بدست آورند.

در صورتی قصد دارید در رشته ریاضی در آفریقای جنوبی تحصیل کنید، گزینه های بیشتری نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت که عبارتند از:

  • دانشگاه آفریقای جنوبی
  • دانشگاه کیپ غربی
  • دانشگاه لیمپوپو
  • دانشگاه سول پلاتیه
  • دانشگاه والتر سیسولو
  • دانشگاه تلکنولوژی دوربان

و البته بسیاری از دانشگاه های دیگر این کشور که امکان تحصیل در آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی را برای علاقمندان به رشته ریاضی فراهم کرده اند.

موسسات علمی معتبر برای تحصیل رشته ریاضی در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل رشته ریاضی در آفریقای جنوبی

هزینه های تحصیل و زندگی در خارج از کشور برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به یک دغدغه تبدیل خواهد شد. اما در صورتی که پیش از اقدام تمامی جوانب را در نظر بگیرید، قادر خواهید بود تا هزینه های تحصیل و زندگی خود را نیز مدیریت کنید. یکی از مهم ترین هزینه هایی که در کشور آفریقای جنوبی با آن روبرو خواهید شد، هزینه های مستقیم تحصیل در این کشور خواهد بود. به طور کلی می توان گفت که دانشجویان خارجی برای تحصیل رشته ریاضی در کشور آفریقای جنوبی به 1800$ تا 5000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت.

دانشجویان برای تحصیل در رشته ریاضی در کشور آفریقای جنوبی گزینه های زیادی را پیش روی دارند و می توانند با هزینه های نسبتا مناسبی دوره تحصیل خود را به پایان برسانند. درصد قابل توجهی از دانشگاه های آفریقای جنوبی شهریه ای کمتر از 2000$ (دلار) را برای دانشجویان در نظر گرفته اند که این در مقام مقایسه با بسیاری از دانشگاه های برتر جهان بسیار مقرون به صرفه است.

دانشجویانی که قصد تحصیل در آفریقای جنوبی را دارند، باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. یک دانشجو بسته به شهر محل تحصیل خود به 400$ تا 700$ (دلار) در ماه نیاز خواهد داشت که بخشی از آن با توجه به امکان کار ضمن تحصیل در این کشور قابل جبران است.

با توجه به آنچه گفته شد می توان چنین بیان کرد که آفریقای جنوبی یکی از مقاصد ارزان قیمت برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید و افرادی که توانایی مالی بالایی ندارند می توانند این کشور را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

سطح درآمد متخصصین رشته ریاضی در آفریقای جنوبی

نرخ بیکاری در کشور آفریقای جنوبی بسیار بالا است و در سال های اخیر به بیش از 28% رسیده است و همین مسئله یکی از نقاط ضعف سیاست های کشور آفریقای جنوبی است. از همین رو می توان گفت که برخی از دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند نمی توانند وارد بازار کار آفریقای جنوبی شوند. البته با توجه به این که مدرک دریافتی از دانشگاه های آفریقای جنوبی در بسیاری از کشورهای جهان از اعتبار کافی برخوردار است، بسیاری از افراد پس از پایان تحصیل به کشور دیگری مهاجرت می کنند و در آن مکان مشغول به کار می شوند.

متوسط درآمد یک متخصص علوم ریاضی در کشور آفریقای جنوبی در حدود 3820$ (دلار) در ماه است که هم رده با بسیاری از کشورهای اروپایی است. البته میزان تحصیلات و همچنین تجربه کاری نیز می تواند در میزان حقوق ماهانه کار در آفریقای جنوبی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در نمودار زیر، شرایط درآمد در آفریقای جنوبی برای متخصصین ریاضی به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور آفریقای جنوبی

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک متخصص ریاضی در کشور آفریقای جنوبی از سطح درآمدی مناسبی برخوردار است و می تواند هزینه های زندگی خود و خانواده را تامین کند. از همین رو افرادی که بتوانند در این کشور به کار برسند می توانند به آینده خوب خود امید داشته باشند. در صورت تمایل به تحصیل در آفریقای جنوبی یا هر کشور پیشرفته دیگر در جهان می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *