ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در آمریکا

رشته ریاضی در آمریکا

رشته ریاضی در آمریکا همچون سایر رشته های علوم پایه در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در سال 2024 مورد توجه میباشد. کشور آمریکا به عنوان بهترین مرکز آموزشی در جهان امروزه به عنوان سومین مقصد جذاب برای تحصیل توسط دانشجویان بین المللی شناخته می شود و انتظار می رود با تغییر سیاست های این کشور در سال 2024، به زودی جایگاه نخست خود را مجدد از انگلستان بازپس بگیرد. دانشگاه های بسیار زیادی در کشور آمریکا وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند به خودی خود مقصدی جذاب برای تحصیل ریاضی به شمار برود. البته هزینه های تحصیل در این کشور بالاتر از متوسط هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی است و از همین رو همه متقاضیان تحصیل در این کشور قادر به تامین هزینه های خود در این کشور نخواهند بود.

بسیاری از دانشگاه های آمریکا به دلیل دسترسی به بودجه کافی جهت توسعه آموزش، این فرصت را خواهند داشت که از دانشجویان ممتاز و نخبه از سراسر جهان استقبال کنند و با اهدای بورسیه تحصیلی به آن ها شرایط تحصیل آنان را فراهم آورند تا در آینده بتوانند از دانش ایشان در زمینه های مختلف بهره ببرند. در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است در رابطه با شرایط تحصیل رشته ریاضی در آمریکا توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

  • شرایط تحصیل در رشته ریاضی در کشور آمریکا چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های آمریکا شهریه ای بالا از دانشجویان دریافت می کنند؟
  • بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته ریاضی کدامند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا مناسب است؟
  • درآمد یک نیروی کار ریاضیدان در کشور آمریکا چه مقدار خواهد بود؟

شرایط تحصیل رشته ریاضی در آمریکا

رشته ریاضی Mathematics از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آمریکاست. رشته ای که هم از پرستیژ خوب علمی و هم از بازار کاری ایده آلی برخوردار است. در قالب این رشته تحصیلی در آمریکا نیز می توان از مقطع کارشناسی تا دکتری را ادامه تحصیل داد. معمولا دوره کارشناسی این رشته در آمریکا حدود 3 تا 4 سالی طول می کشد و به فارغ التحصیلان از این رشته نیز مدرک لیسانس علوم B.S. در رشته ریاضی اعطاء می شود.

اما برای پذیرش از دانشگاه های آمریکا در رشته ریاضی نیز شما نیازمند تامین شرایط زیر هستید:

شرایط تحصیل رشته ریاضی در آمریکا

از این گذشته متقاضیان برای اپلای از دانشگاه مربوطه در آمریکا در رشته ریاضی بایستی یکسری مدارک به شرح زیر را تهیه و ارسال کنند:

  • گواهی اتمام دوره متوسطه
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • نمونه نوشتاری
  • رکورد کارت های آزمون IELTS و یا TOEFL
  • رزومه
  • مدرک تمکن مالی
  • پاسپورت ملی

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در آمریکا

آیا تا کنون به تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان فکر کرده اید؟ بهترین دانشگاه ارائه کننده رشته ریاضی در جهان دانشگاه سوربن در فرانسه است و پس از آن دانشگاه های آمریکایی قرار گرفته اند. موسسه تکنولوژی ماساچوست دومین دانشگاه برتر جهان در ارائه رشته ریاضی است. دانشگاه استنفورد مشترکا با دانشگاه آکسفورد در جایگاه سوم قرار گرفته است. 2 دانشگاه هاروارد و کالیفورنیا نیز با قرار گرفتن در جایگاه 5- ام و 6- ام باعث شده اند که 50% از 10 دانشگاه برتر جهان در رشته ریاضیات در کشور آمریکا قرار داشته باشند.

دانشگاه های برتر کشور آمریکا 2024 در رشته ریاضیات در جدول زیر معرفی شده اند:

نام دانشگاهرتبه جهانی در رشته ریاضیرتبه جهانی دانشگاه
موسسه فناوری ماساچوست (MIT)11
دانشگاه استنفورد35
دانشگاه هاروارد54
دانشگاه کالیفرنیا برکلی610
دانشگاه پرینستون717

در صورتی که قصد تحصیل در این دانشگاه ها را دارید، تردیدی وجود ندارد که رزومه تحصیلی شما نیز باید چنین قدرتی را داشته باشد. با این وجود اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید جای نگرانی وجود ندارد چراکه با توجه به رزومه خود می توانید دانشگاه های سطح متوسط این کشور را نیز انتخاب کنید. این دانشگاه ها به رزومه تحصیلی ضعیف تری نیاز خواهند داشت و در نتیجه شما می توانید شانس خود برای دریافت پذیرش در این دانشگاه ها را بیش تر ارزیابی کنید.

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در آمریکا

هزینه تحصیل رشته ریاضی در آمریکا

اگر می خواهید در کشور آمریکا به ادامه تحصیل بپردازید، باید هزینه های تحصیل خود را نیز در نظر بگیرید. شهریه تحصیل در کشور آمریکا برای بسیاری از دانشجویان خارجی بسیار سنگین است اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که دانشجویان خارجی نیز این فرصت را خواهند داشت که در صورت در اختیار داشتن رزومه تحصیلی قدرتمند از بورسیه های تحصیلی این دانشگاه ها استفاده کنند. در کشور آمریکا به دانشجویان وام های دانشجویی نیز اهدا می شود و دانشجویان موظف هستند پس از ورود به بازار کار این مبلغ را به دانشگاه بازگردانند.

به طور عمومی هزینه های تحصیل در رشته ریاضی در کشور آمریکا در دامنه بسیار گسترده ای قرار دارد یعنی شما می توانید یک دانشگاه با شهریه 10028$ (دلار) در سال بیابید در حالی که شهریه سالیانه تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور از 31877$ (دلار) در سال نیز بیش تر است. در نتیجه برای اینکه بتوانید هزینه های تحصیل خود در این کشور را به درستی تخمین بزنید بهتر است ابتدا بر اساس جایگاه علمی دانشگاه و تناسب آن با رزومه خود یک دانشگاه را انتخاب کنید و سپس اطلاعاتی دقیق در رابطه با شهریه آن بدست آورید.

در نظر داشته باشید که شما به عنوان یک دانشجو باید هزینه های زندگی خود در کشور آمریکا را نیز تامین کنید. به طور عمومی یک دانشجو در کشور آمریکا به 1000$ تا 1500$ (دلار) در ماه نیاز خواهد داشت تا بتواند هزینه زندگی خود در این کشور را به عنوان یک دانشجو تامین کند. البته جای نگرانی چندانی در این رابطه وجود ندارد چراکه دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی در کشور آمریکا اجازه کار خواهند داشت و در نتیجه می توانند مخارج خود را تامین کنند. تنها دغدغه دانشجویان در آمریکا باید تامین شهریه خود باشد.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور آمریکا

از جمله مزیت های تحصیل در کشور آمریکا آن است که پس از پایان دوره تحصیل، امکان اقامت و کاریابی را به دانشجویان می دهد. در نتیجه این افراد می توانند به درآمد بسیار مناسبی برای ادامه زندگی خود دسترسی داشته باشند. کشور آمریکا به عنوان یکی از قطب های اقتصادی جهان شرایطی را برای نیروی کار در این کشور فراهم کرده است که به راحتی بتوانند از پس تامین هزینه های زندگی خود برآیند با این حال رقابت در این کشور بر سر فراهم کردن رفاه بیشتر از طریق ادامه تحصیل و کسب تجربه کاری است.

در نمودار زیر میزان متوسط درآمد یک نیروی کار فارغ التحصیل در رشته ریاضی در کشور آمریکا به تفکیک مشخص شده است:

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور آمریکا

دسترسی به چنین درآمدی در کشور آمریکا به معنای زندگی در رفاه کامل است و می تواند ضامن کیفیت بالای زندگی فرد در آینده باشد. در صورتی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارید یا می خواهید شرایط تحصیل در این رشته در سایر کشورهای جهان را مورد بررسی قرار دهید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته ریاضی در آمریکا

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر ابتدا به پرسش های زیر در ارتباط با رشته ریاضی در آمریکا توجه فرمائید:

  • شرایط تحصیل رشته ریاضی در آمریکا به چه صورت است؟ رشته ریاضی Mathematics از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آمریکاست. رشته ای که هم از پرستیژ خوب علمی و هم از بازار کاری ایده آلی برخوردار است. در قالب این رشته تحصیلی در آمریکا نیز می توان از مقطع کارشناسی تا دکتری را ادامه تحصیل داد. معمولا دوره کارشناسی این رشته در آمریکا حدود 3 تا 4 سالی طول می کشد و به فارغ التحصیلان از این رشته نیز مدرک لیسانس علوم B.S. در رشته ریاضی اعطاء می شود.
  • هزینه تحصیل رشته ریاضی در آمریکا به چه صورت است؟ به طور عمومی هزینه های تحصیل در رشته ریاضی در کشور آمریکا در دامنه بسیار گسترده ای قرار دارد یعنی شما می توانید یک دانشگاه با شهریه 10028$ (دلار) در سال بیابید در حالی که شهریه سالیانه تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور از 31877$ (دلار) در سال نیز بیش تر است. در نتیجه برای اینکه بتوانید هزینه های تحصیل خود در این کشور را به درستی تخمین بزنید بهتر است ابتدا بر اساس جایگاه علمی دانشگاه و تناسب آن با رزومه خود یک دانشگاه را انتخاب کنید و سپس اطلاعاتی دقیق در رابطه با شهریه آن بدست آورید.
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *