ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در ارمنستان

رشته ریاضی در ارمنستان

اگر در فکر تحصیل رشته های علوم پایه در کشوری نزدیک به ایران با هزینه های مقرون به صرفه هستید، رشته ریاضی در ارمنستان را در نظر بگیرید. دانشجویان زیادی هر ساله از ایران راهی کشور ارمنستان می شوند تا تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند. این افراد پس از پایان تحصیل خود می توانند برای ادامه تحصیل و همچنین کار در این کشور بمانند و اقامت طولانی تری را تجربه کنند. البته با توجه به اینکه دانشگاه های کشور ارمنستان در بسیاری از کشورهای اروپایی مورد تایید هستند، دانشجویان پس از پایان تحصیل خود می توانند در مسیر مهاجرت به کشورهای مطرح اروپایی گام بردازند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله صرفا به بررسی شرایط تحصیل در رشته ریاضی در کشور ارمنستان خواهند پرداخت تا علاقمند به تحصیل در این کشور بتوانند اطلاعات اولیه را بدست آورند.

  • شرایط تحصیل در کشور ارمنستان چگونه است؟
  • آیا تحصیل ارزان در ارمنستان امکان پذیر است؟
  • آیا می توان تحصیل دکتری در ارمنستان را تجربه کرد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور ارمنستان چگونه است؟
  • آیا ریاضی دانان در کشور ارمنستان از درآمد بالایی برخوردار هستند؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در ارمنستان

اگر می خواهید به تحصیل ریاضی در کشور ارمنستان بپردازید، توصیه اکید بر آن است که در انتخاب دانشگاه خود در این کشور دقت بسیار زیادی داشته باشید. متاسفانه دانشگاه های ارمنستان در رشته ریاضیات نتوانسته اند جایگاهی در میان 1000 دانشگاه برتر جهان در این رشته بدست آورند و از همین رو دسترسی به معتبرترین مراجع علمی در این کشور برای تحصیل علوم پایه بخصوص ریاضیات بسیار محدود است.

با همه این تفاسیر، برای تحصیل در مقطع کارشناسی، 7 دانشگاه در کشور ارمنستان دروس ریاضی را ارائه می دهند. شهر ایروان بهترین گزینه های ممکن را ارائه می کند. یکی از دانشگاه های ارائه کنند رشته ریاضی دانشگاه روسی-ارمنی در شهر ایروان است. دانشگاه ملی ایروان نیز می تواند دانشگاه مناسبی برای شروع تحصیلات در این کشور باشد. دانشگاه ملی موسکو شعبه ایروان نیز یک دانشگاه روسی است که در شهر ایروان واقع شده است و شهریه ای بیشتر از سایر دانشگاه های ارمنستان دارد.

در صورتی که برنامه ای بلند مدت برای تحصیل خود در کشور ارمنستان دارید، بهتر است دانشگاهی را انتخاب کنید که شما را قادر خواهد ساخت تا پس از پایان دوره تحصیل خود در مقطع کارشناسی وارد مقطع کارشناسی ارشد نیز شوید. در زیر لیست برخی از دانشگاه های ارمنستان که رشته ریاضیات را در مقطع کارشناسی ارشد نیز ارائه می دهند آورده شده است:

  • دانشگاه روسی-ارمنی
  • دانشگاه ملی ایروان
  • دانشگاه ملی گوریس در شهر گوریس
  • دانشگاه استانی شیراک
  • دانشگاه موزز خورناتسی
  • دانشگاه استانی وانادزور

از طرف دیگر باید اطلاع داشته باشید که تنها دانشگاه روسی- ارمنی است که در این کشور اجازه تحصیل دکترا را به علاقمندان این رشته می دهد.

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در ارمنستان

هزینه تحصیل در رشته ریاضی در ارمنستان

یکی از مزایای تحصیل در کشور ارمنستان آن است که شما نیاز به بودجه ای بسیار زیاد برای تحصیل در ارمنستان نیازی نخواهید داشت. برای مثال در صورتی که تمایل به تحصیل در رشته ریاضی در کشور ارمنستان در مقطع دکتری دارید، تقریبا 700$ (دلار) در سال برای شما کافی خواهد بود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ارمنستان نیز بسیار مقرون به صرفه است. دانشگاه روسی- ارمنی شهریه 700$ (دلاری) را برای دانشجویان در نظر گرفته است اما تحصیل در سایر دانشگاه های این کشور به مراتب ارزان قیمت تر است. برای مثال شهریه دانشگاه ملی ایراوان تقریبا 280$ (دلار) در سال است. در یک نمای کلی می توان چنین بیان داشت که تحصیل در کشور ارمنستان در رشته ریاضی و در مقطع کارشناسی ارشد 200$ تا 740$ (دلار) در سال هزینه در بر خواهد داشت.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در بسیاری از دانشگاه های کشور ارمنستان به مراتب بیش تر از سایر مقاطع تحصیلی در این کشور است. شهریه ای که دانشجویان در این مقطع تحصیلی باید به دانشگاه پرداخت کنند معادل 300$ تا 1100$ (دلار) برای یک سال تحصیلی است.

علاوه بر شهریه، دانشجویان با هزینه زندگی در ارمنستان نیز روبرو خواهند بود. به طور کلی می توان گفت هر فرد برای زندگی در ارمنستان تقریبا به بودجه ای معادل 590$ (دلار) در ماه نیاز خواهد داشت تا بتواند هزینه های زندگی خود را پوشش دهد. با کمی صرفه جویی بسیاری از افراد در شهرهای ارزان قیمت تر این کشور می توانند با 480$ (دلار) نیز هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند. دانشجویان برای کار در کشور ارمنستان نیازی به دریافت مجوز کار نخواهند داشت اما یافتن یک شغل مناسب برای دانشجویان در این کشور را می تواند دشوار ارزیابی کرد.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور ارمنستان

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم، هزینه های زندگی در کشور ارمنستان بسیار اندک است و باید انتظار داشت که سطح درآمد در این کشور نیز به همین مقدار کم باشد. با این وجود متخصصین ریاضی در این کشور به درآمد بسیار بالایی در طول ماه دسترسی خواهند داشت. متوسط درآمد یک استاد دانشگاه در رشته ریاضی در ارمنستان بیش از 2000$ (دلار) در ماه است. در نمودار زیر متوسط درآمد یک ریاضی دان به تفکیک ارائه شده است.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور ارمنستان

زمانی که در کشور ارمنستان به عنوان یک شهروند عادی زندگی می کنید، هزینه زندگی شما در طول ماه به حدود 800$ (دلار) می رسد. در این حالت شما به عنوان یک متخصص علوم ریاضی قادر خواهید بود تا پس انداز بسیار مناسبی را برای آینده زندگی خود جمع آوری کنید. هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور نیز در حدود 2200$ (دلار) در ماه است به این ترتیب می توان چنین گفت که متخصصین ریاضی در کشور ارمنستان از سطح رفاه بسیار خوبی در جامعه برخوردار هستند و به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

در این مقاله تمام کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آن بوده است تا اطلاعات کاملی را در رابطه شرایط تحصیل رشته ریاضی در کشور ارمنستان را در اختیار شما قرار دهند. با همه این تفاسیر در صورتی که ابهامات شما در این رابطه برطرف نشده است می توانید با ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *