ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در اسلواکی

رشته ریاضی در اسلواکی

رشته ریاضی در اسلواکی از جمله رشته هایی است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده و به طور کلی علوم پایه در این کشور از جایگاه بهتری برخوردار است. زمانی که رشته ریاضی را انتخاب می کنید، دامنه وسیعی از مشاغل را در دسترس خود قرار خواهید داد که می توانند از نظر مالی نیز آینده بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار خواهد داد تا حتی در کشوری مانند اسلواکی بتوانید یک زندگی در رفاه در اختیار داشته باشید. در صورتی که تمایل به تحصیل در رشته ریاضی دارید، اسلواکی می تواند یکی از گزینه های مناسب برای شما باشد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اسلواکی در جمع کشورهای برتر جهان برای تحصیل رشته ریاضی قرار ندارد. در این مقاله، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته ریاضیات در این کشور خواهیم پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته ریاضی در اسلواکی چگونه است؟
  • آیا پس از تحصیل در اسلواکی می توان در این کشور مشغول به کار شد؟
  • هزینه های تحصیل در اسلواکی چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های کشور اسلواکی از نظر علمی جایگاه مناسبی دارند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی برای فارغ التحصیلان ریاضیات چگونه است؟

موسسات علمی معتبر تحصیل رشته ریاضی در اسلواکی

برای اینکه در رشته ریاضی در کشور اسلواکی تحصیل کنید، گزینه های محدودی پیش روی شما قرار دارد با این حال کیفیت تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور بسیار مناسب است. یکی از دانشگاه هایی که می توانید تحصیل ریاضی در اسلواکی را در آن تجربه کنید، دانشگاه کونستانتین فیلسوف در نیترا است. افرادی که در این دانشگاه تحصیل می کنند می توانند تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه دهند. به همین دلیل می توان این دانشگاه را گزینه مناسبی دانست.

دانشگاه سنت سیریل در تراناوا نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که می توانید تحصیل رشته ریاضیات تا مقطع دکتری را در آن تجربه کنید. این دانشگاه نیز از جمله دانشگاه های برتر در کشور اسلواکی است و دانشجویان زیادی از خارج از کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند. به همین دلیل می توان گفت که رقابت برای تحصیل در این دانشگاه کمی بیش تر از سایر دانشگاه های اسلواکی است.

در کنار این دو دانشگاه، دانشگاه پاوول جوزف سافاریک نیز در شهر کوشیسه وجود دارد که دانشجویان خارجی می توانند تحصیل ریاضیات را در آن پیگیری کنند. این دانشگاه برای بسیاری از افراد نمی تواند گزینه مناسبی باشد چراکه دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کنند و به همین دلیل جذابیت کمتری برای دانشجویان خارجی دارد. متوسط هزینه های تحصیل در این دانشگاه با هزینه های تحصیل در دانشگاه های متوسط در کشور بریتانیا برابری می کند و از همین رو این دانشگاه گزینه جذابی برای تحصیل در اسلواکی بشمار نمی رود.

موسسات علمی معتبر تحصیل رشته ریاضی در اسلواکی

هزینه های تحصیل ریاضی در اسلواکی

یکی از مواردی که پیش از مهاجرت تحصیلی باید به آن توجه داشت، هزینه های تحصیل و زندگی در کشوری است که به عنوان مقصد نهایی انتخاب می شود. دانشجویان در کشور اسلواکی این فرصت را خواهند داشت تا به عنوان نیروی کار نیمه وقت تا سقف 20 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند. کار دانشجویی به دانشجویان کمک خواهد کرد تا هزینه زندگی خود در این کشور را تامین کنند و همچنین با محیط کار در این کشور نیز آشنا تر شوند. دانشجویان رشته ریاضی می توانند تدریس را به عنوان شغل نیمه وقت خود انتخاب کنند اما به تسلط به زبان رسمی این کشور نیاز خواهند داشت.

یکی از بخش های عمده ای از هزینه های شما برای مهاجرت تحصیلی به اسلواکی، هزینه هایی است که به عنوان شهریه دانشگاهی خود پرداخت می کنید. دانشگاه پاوول جوزف به عنوان یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته ریاضی در کشور اسلواکی شهریه ای معادل 11705$ (دلار) را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است و از همین روست که بسیاری از دانشجویان خارجی که سرمایه کافی را در اختیار ندارند، نمی توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

از طرف دیگر می توان چنین گفت که هزینه های تحصیل در سایر دانشگاه های اسلواکی برای آموختن ریاضی در حدود 450$ تا 2000$ (دلار) در سال است. بنابراین می توان گفت که هزینه های تحصیل در این کشور اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در کشور اسلواکی برای یک فرد حدود 600$ تا 700$ (دلار) در ماه است اما دانشجویان می توانند با 200$ تا 350$ (دلار) در ماه نیز هزینه زندگی خود را نیز تامین کنند. درآمد حاصل از کار دانشجویی بخشی از این هزینه را جبران می کند.

درآمد متخصصین رشته ریاضی در اسلواکی

اگر می خواهید به عنوان یک متخصص ریاضیات در کشور اسلواکی مشغول به کار شوید، یکی از مشاغلی که پیش روی شما قرار دارد، تدریس در محیط های آموزشی است و معمولا این افراد از درآمد بسیار مناسبی در کشور اسلواکی برخوردار هستند. البته باید در نظر داشته باشید که در اختیار داشتن مدرک کارشناسی در رشته ریاضیات نمی تواند تحول چندانی در درآمد شما داشته باشد و برای رسیدن به موفقیت در کشور اسلواکی شما به حداقل یک مدرک کارشناسی ارشد نیاز خواهید داشت.

به طور متوسط درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضیات در کشور اسلواکی می تواند درآمد معادل 3230€ (یورو) در ماه را در اختیار داشته باشد که نسبت به متوسط درآمد در این کشور یک درآمد بسیار مناسب به حساب می آید. در نمودار زیر در رابطه با شرایط درآمدی در کشور اسلواکی اطلاعات کامل تری را ارائه کرده ایم که می تواند موجب آگاهی شما شود.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور اسلواکی

همان گونه که از نمودار فوق بر می آید، متوسط درآمد در کشور اسلواکی بسیار مناسب است. زمانی که فردی مدرک تحصیلی بالاتری را در کشور اسلواکی دریافت می کند، علاوه بر اینکه می تواند در زمینه های بیشتری مشغول به کار شود، کارفرمایان بیش تری نیز به دنبال استخدام وی خواهد بود.

در صورتی که در نظر دارید در کشوری همچون اسلواکی به تحصیل بپردازید، بهتر است تا پیش از هرگونه اقدام با افراد خبره در زمینه مهاجرت در ارتباط باشید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر تجربه خود در زمینه مهاجرت می توانند بهترین گزینه های ممکن را پیش روی شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *