ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در اسلوونی

رشته ریاضی در اسلوونی

تحصیل رشته ریاضی در اسلوونی بعنوان یکی از کشورهای در حال پیشرفت می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که از تمکن مالی کافی برخوردار نیستند. اسلوونی یکی از کشورهای حوزه شنگن است و این بدان معناست که ورود به این کشور به سادگی برای شهروندان خارج از این کشور میسر نمی شود اما در صورتی که فردی بتواند وارد خاک اسلوونی شود دسترسی بسیار مناسبی به خاک سایر کشورهای حوزه شنگن خواهد داشت. فارغ التحصیلان در کشور اسلوونی می توانند پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور به سایر کشورهای این حوزه سفر کنند و به عنوان نیروی کار اقامت پیشرفته ترین کشورهای جهان را در اختیار داشته باشند.

در صورتی که می خواهید چنین فرصتی را در اختیار داشته باشید اسلوونی می تواند یکی از گزینه های شما باشد. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با شرایط تحصیل رشته ریاضی در اسلوونی توضیحات تکمیلی را ارائه خواهند کرد و به برخی از مهم ترین سوالات در این رابطه پاسخ خواهند داد:

  • شرایط تحصیل در کشور اسلوونی چیست؟
  • تحصیل در اسلوونی چه هزینه هایی را در بر خواهد داشت؟
  • آیا دانشگاه های کشور اسلوونی برای تحصیل گزینه های مناسبی هستند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل فارغ التحصیلان رشته ریاضی در اسلوونی چیست؟
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کشور اسلوونی چگونه است؟

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در اسلوونی

اگر قصد تحصیل در کشور اسلوونی در رشته ریاضیات را دارید، نباید در انتخاب دانشگاه لیوبلیانا در کشور اسلواکی تردیدی داشته باشید. این دانشگاه جایگاه 365 را در میان دانشگاه های جهان در اختیار دارد اما در رشته ریاضی توانسته است جایگاه 107 جهان را به دست آورد که نشان از برتری این دانشگاه در این رشته دارد. البته همین مسئله می تواند اخذ پذیرش از این دانشگاه را نیز تحت تاثیر قرار دهد به طوری که بسیاری از دانشجویان به دلیل در اختیار داشتن رزومه های ضعیف، توان تحصیل در این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه اسلوونی را نخواهند داشت.

در کنار این دانشگاه، نام دانشگاه ماریبور نیز دیده می شود. دانشگاه ماریبور با قدمتی کمتر از نیم قرن توانسته است در زمینه تولید علم در رشته های مختلف تحصیلی بسیار قدرتمند عمل کند و توجه بسیاری را به خود جلب کند به طوری که امروزه دانشجویان زیادی از سراسر جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه پریمورسکا نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که امکان تحصیل در رشته ریاضی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. این دانشگاه در شهر کوپر به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور اسلوونی احداث شده است و کیفیت زندگی در این شهر نیز بسیار مناسب است.

همانگونه که مشاهده کردید، برای تحصیل در رشته ریاضی در کشور اسلوونی گزینه های محدودی را پیش رو خواهید داشت و از همین رو پیش از اقدام برای اخذ پذیرش می توانید به خوبی تحقیقات تکمیلی در این خصوص را انجام دهید.

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته ریاضی در اسلوونی

اگر می خواهید تحصیلات خود را در یک کشور خارجی آغاز کنید، حتما هزینه مربوط به تحصیل خود را نیز در نظر داشته باشید. با توجه به اینکه دانشجویان خارجی در کشور اسلوونی اجازه کار نیمه وقت را خواهند داشت پس می توان گفت که تامین هزینه های زندگی در این کشور نمی تواند چندان دشوار باشد اما در صورتی که فردی موفق به کاریابی در این کشور نشود نیاز به تامین مالی خواهد داشت. از طرف دیگر، بسیاری از افراد در روزهای اولیه حضور خود در کشور اسلوونی نمی توانند شغل مناسبی را به عنوان یک دانشجو به دست آورند.

دانشگاه لیوبلیانا به عنوان بهترین دانشگاه کشور اسلوونی، پر هزینه ترین دانشگاه در این کشور نیز هست. دانشجویان برای تحصیل در رشته ریاضی در این دانشگاه با شهریه ای معادل 3360€ (یورو) در سال مواجه خواهند شد که تقریبا هم ردیف با هزینه های تحصیل در ایتالیا، فرانسه و اسپانیا است. از طرف دیگر اما می توان گفت که هزینه تحصیل در اسلوونی در سایر دانشگاه ها نسبتا مقرون به صرفه تر است. دانشجویان خارجی برای اینکه بتوانند در اسلوونی به تحصیل بپردازند باید بودجه ای در حدود 2300€ تا 3000€ (یورو) در سال را در نظر داشته باشند.

علاوه بر هزینه های تحصیل در کشور اسلوونی، هزینه زندگی در این کشور نیز باید مورد توجه دانشجویان قرار داشته باشد. هزینه های زندگی به سبک زندگی و همچنین شهر محل زندگی شما بستگی دارد با این وجود برای اینکه بتوانید به صورت تقریبی با این موضوع آشنایی داشته باشید، می توانید انتظار هزینه ای در حدود 400€ تا 700€ (یورو) در ماه را داشته باشید که بخشی از آن با توجه به امکان کار ضمن تحصیل در این کشور قابل پوشش است.

درآمد متخصصین رشته ریاضی در اسلوونی

افرادی که در کشور اسلوونی مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشند، می توانند برای کار امیدوار باشند که به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. البته شرایط کار در اسلوونی نیز بسیار مناسب است و شهروندان خارجی با کار در این کشور می توانند از مزایای سایر شهروندان حوزه شنگن برخوردار شوند. ضمن آنکه در صورت 5 سال اقامت در این کشور امکان اخذ اقامت دائم و همچنین دریافت پاسپورت آن بسیار وجود دارد.

نیروی کار متخصص در کشور اسلوونی از درآمد مناسبی برخوردار است و فارغ التحصیلان رشته ریاضی در این کشور نیز به طور متوسط 2120€ (یورو) در ماه درآمد خواهند داشت. با توجه به اینکه متوسط هزینه زندگی در کشور اسلوونی در حدود 990€ تا 1250€ (یورو) در طول یک سال برای در اختیار داشتن یک زندگی عادی است، می توان به این نتیجه رسید که متخصصان رشته ریاضی در اسلوونی از سطح رفاه اجتماعی مناسبی برخوردار خواهند بود. در نمودار زیر اطلاعات تکمیلی در خصوص درآمد متخصصان رشته ریاضی در اسلوونی را در اختیار شما قرار داده ایم.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور اسلوونی

کاملا مشخص است که هرچه تجربه کاری شما افزایش پیدا کند یا آنکه مدرک تحصیلی قدرتمندتری را در اختیار داشته باشید، درآمد شما در کشور اسلوونی افزایش پیدا خواهد کرد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص تحصیل در کشور اسلوونی بخصوص در رشته ریاضیات دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *