ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در اسکاتلند

رشته ریاضی در اسکاتلند

با توجه به کیفیت بالای آموزش رشته ریاضی در اسکاتلند به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته، امروزه افراد زیادی تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند. علوم ریاضیات در صنایع مختلفی در کشورهای پیشرفته جهان کاربرد دارد و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. یکی از رایج ترین فرصت های شغلی که در اختیار فارغ التحصیلان رشته ریاضی در اسکاتلند قرار می گیرد، تدریس به عنوان استاد دانشگاه است. همچنین بسیاری از موسسات علمی نیز برای دستیابی به نتیجه بهتر در تحقیقات خود به متخصصین علوم ریاضی نیاز پیدا خواهند کرد.

می توان چنین بیان کرد که فارغ التحصیلان علوم ریاضی به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند و از درآمد بسیار مناسبی نیز در کشور اسکاتلند بهره ببرند. ضمن آنکه بسیاری از این افرادی می توانند پس از تحصیل راهی کشورهای دیگر شوند. در صورتی که تمایل به تحصیل در کشور اسکاتلند دارید و می خواهید در علوم پایه بخصوص ریاضیات تحصیل کنید، در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است ما را همراهی کنید.

  • شرایط تحصیل در اسکاتلند در رشته ریاضی چیست؟
  • آیا تحصیل در اسکاتلند نیاز به بودجه زیادی دارد؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور اسکاتلند مشغول به کار شد؟
  • شرایط مالی یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در کشور اسکاتلند چگونه است؟

موسسات علمی ارائه دهنده رشته ریاضی در اسکاتلند

برای اینکه بتوانید در کشور اسکاتلند تحصیل کنید، در ابتدای امر باید یک پذیرش تحصیلی از یک موسسه علمی معتبر از این کشور دریافت کنید. پس از دریافت نامه پذیرش می توانید با دریافت ویزای تحصیلی اسکاتلند، خود را به این کشور برسانید و دوره تحصیلی خود را آغاز کنید. در کشور اسکاتلند دانشگاه های معتبر بسیاری زیادی وجود دارد که تحصیل در هر یک از آن ها می تواند به عنوان پلی برای رسیدن به موفقیت قلمداد شود.

یکی از بهترین دانشگاه هایی که امکان تحصیل در رشته ریاضی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است، دانشگاه آبردین است. این دانشگاه که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور اسکاتلند است در سال 1495 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر در جهان شناخته می شود.

دانشجویان خارجی همچنین می توانند در دانشگاه گلاسکو نیز به تحصیل بپردازند. دانشگاه گلاسکو به عنوان هشتمین دانشگاه برتر در بریتانیا شناخته شده است و جایگاه 86 جهان را در اختیار دارد. از همین رو دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه تراز اول جهانی به رزومه تحصیلی بسیار قدرتمندی نیاز خواهند داشت.

برخی دیگر از دانشگاه های برتر اسکاتلند برای تحصیل رشته ریاضی عبارتند از:

  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه غربی اسکاتلند
  • دانشگاه سنت اندرو
  • دانشگاه استراسلاید
  • دانشگاه استریلنیگ
  • کالج آیدنبورگ

موسسات علمی ارائه دهنده رشته ریاضی در اسکاتلند

هزینه های تحصیل ریاضیات در اسکاتلند

اسکاتلند یکی از کشورهای بریتانیای کبیر است و تعجبی نخواهد داشت که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار بیشتر از بسیاری از کشورهای اروپایی باشد. برای مثال دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه گلاسکو به عنوان یکی از برترین دانشگاه های این کشور باید شهریه ای معادل 23000£ (پوند) در سال را پرداخت کنند که در مقایسه با هزینه های تحصیل در همه کشورهای جنوب اروپا بسیار کمتر است.

شهریه تحصیل در دانشگاه ادینبورگ نیز 22000£ (پوند) در نظر گرفته شده است. به طور کلی می توان گفت که دانشجویان بین المللی برای اینکه در دانشگاه های اسکاتلند تحصیل کنند، باید سالیانه بودجه ای در حدود 19000£ تا 25000£ (پوند) را در اختیار داشته باشند. توجه داشته باشید که دانشجویان مقطع کارشناسی در کشور اسکاتلند شانس بسیار کمی برای دریافت بورسیه تحصیلی خواهند داشت و به همین دلیل باید پیش از مهاجرت به اسکاتلند، هزینه های تحصیل خود را به طور کامل در نظر داشته باشید.

هزینه زندگی در کشور اسکاتلند به عنوان یک دانشجو در حدود 12580£ (پوند) است. در صورتی که همراه همسر خود به این کشور سفر می کنید، برای یک سال زندگی به 20000£ (پوند) نیاز خواهید داشت. شما به عنوان دانشجوی خارجی این فرصت را خواهید داشت که در اسکاتلند به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوید و بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنید. توجه داشته باشید که تامین هزینه های تحصیل به کمک کار دانشجویی در اسکاتلند ممکن نیست.

میزان درآمد متخصصین رشته ریاضی در اسکاتلند

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، شرایط کار پس از تحصیل در کشور اسکاتلند است. زمانی که در این کشور تحصیل می کنید، پس از پایان دوره تحصیل خود می توانید در این کشور اقامت بدست آورید. شما می توانید درآمد بسیار مناسبی در کشور اسکاتلند داشته باشید. متوسط درآمد یک متخصص ریاضی در کشور اسکاتلند در حدود 9600£ (پوند) در ماه است که به نسبت متوسط درآمد در این کشور بسیار بیشتر است و از همین رو می توان گفت که متخصصین ریاضیات در این کشور از رفاه عمومی بسیار بهتری در بریتانیا برخوردارند.

در نمودار زیر می توانید اطلاعات تکمیلی در این خصوص را بدست آورید:

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور اسکاتلند

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که با تحصیل در رشته ریاضیات در کشور اسکاتلند می توانید سطح درآمدی بسیار خوبی داشته باشید و با توجه به هزینه زندگی در این کشور، می توانید پس انداز مناسبی را نیز برای خود در اختیار داشته باشید. در صورتی که می خواهید در کشوری پیشرفته همچون اسکاتلند به تحصیل در رشته ریاضیات بپردازید، می توانید آینده شغلی خود را نیز تضمین کنید.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا در مسیر مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و استارتاپ در اقصی نقاط جهان مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهند و با توجه به تجربه خود در این زمینه شما را در این مسیر همراهی کنند. برای دسترسی به این مشاوره های کافی است با ما تماس بگیرید.

متداول ترین سوالات در خصوص رشته ریاضی در اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته ریاضی در اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل رشته ریاضی در اسکاتلند به مجوز اقامت این کشور نیاز داریم؟ آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته ریاضی در اسکاتلند هستند، باید برای دریافت اقامت این کشور اقدام نمایند.
  • آیا امکان تحصیل رایگان رشته ریاضی در اسکاتلند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ برخی از موسسات آموزشی دولتی در اسکاتلند، تمامی دوره های رشته ریاضی در اسکاتلند را به صورت رایگان به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته ریاضی در اسکاتلند

  1. سیامک گفت:

    سلام. خسته نباشید. من دکترای ریاضی دارم. امکان داره برای کار در اسکاتلند و یا کشورهای مشابه اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در اسکاتلند نیاز به آفر کاری دارید. اینکه شما در چه زمینه ای با چه سابقه ای کار کردید خیلی مهمه در جذب پیشنهاد کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *