ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در امارات

رشته ریاضی در امارات

باتوجه به نزدیکی به کشور ایران، تحصیل در امارات توجه بسیاری را به خود در سال های اخیر جلب کرده است. رشته ریاضی در امارات بعنوان یکی از رشته های علوم پایه از اهمیت زیادی برخوردار است و سالانه جمعیت زیادی برای تحصیل در این کشور داوطلب می شوند. با توجه به سطح علمی دانشگاه های کشور امارات، می توان گفت که اخذ پذیرش تحصیل در این کشور چندان دشوار نیست اما هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی قابل مقایسه نبوده و بسیار سنگین تر است.

یکی از معایب تحصیل در کشور امارات آن است که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، باید امارات را ترک کنند یا در صورت یافتن شغل صرفا در این کشور به کار بپردازند. قوانین امارات در رابطه با نیروی کار بدین صورت است که نمی توان از این طریق اقامت دائمی آن را بدست آورد و همین مسئله بسیاری را از تحصیل در این کشور دلسرد می کند. در این مقاله که به کوشش مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، در رابطه با شرایط تحصیل در کشور امارات توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

  • بهترین موسسات آموزشی در کشور امارات جهت تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • هزینه های تحصیل در رشته های علوم پایه در کشور امارات چگونه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در امارات در این کشور کار کرد؟
  • آیا متخصصین ریاضی در کشور امارات از درآمد بالایی برخوردار هستند؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در امارات

زمینه های پیشرفت در کشور امارات در زمینه های مختلف در سال های گذشته فراهم شده است اما دانشگاه های این کشور نوپا هستند. در نتیجه نمی توان انتظار داشت که در رشته های مختلف تحصیلی در این کشور گزینه های متعددی را پیش روی خود داشته باشید. در رشته ریاضی نیز چنین شرایطی وجود دارد و شما به عنوان یک متقاضی تحصیل در این رشته تنها یک گزینه را برای انتخاب در دسترس خود خواهید داشت.

دانشگاه آمریکایی شارجه که در سال 1997 فعالیت خود را توسط دکتر شیخ سلطان بن محمد القاسمی آغاز کرد تنها دانشگاه امارات است که امکان تحصیل در رشته ریاضی را برای دانشجویان فراهم می کند. دانشجویان در علاقمند به این رشته تحصیلی صرفا می توانند در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه به تحصیل بپردازند و امکان تحصیل دکتری در این رشته هنوز برای دانشجویان فراهم نشده است.

شاید یکی دیگر از دلایلی که نمی توان تحصیل در امارات را به بسیاری از افراد توصیه کرد همین مسئله محدودیت انتخاب و عدم امکان تکمیل تحصیلات تا مقطع دکتری باشد. در صورتی که قصد تحصیل در حوزه خلیج فارس را دارید، شاید تحصیل در عمان یا قطر گزینه های بسیار بهتری برای شما باشد.

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در امارات

هزینه تحصیل رشته ریاضی در امارات

در بخش قبل اشاره کردیم که دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته ریاضی در کشور امارات را دارند، تنها می توانند دانشگاه آمریکایی شارجه را انتخاب کنند. شهریه در این دانشگاه به نسبت بسیاری از دانشگاه های مطرح اروپایی بسیار بیش تر است. بر اساس آخرین بروزرسانی صورت گرفته، شهریه تحصیل رشته ریاضی در مقطع کارشناسی در دانشگاه آمریکایی شارجه 30000$ (دلار) در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که شما برای تحصیل در کشوری همچون رومانی با شهریه ای کمتر از 2000€ (یورو) در سال امکان تحصیل در این کشور را خواهید داشت. همچنین شما این فرصت را دارید که با کمتر از 5000$ (دلار) در سال در کشورهایی همچون چین، روسیه، اوکراین، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و بسیاری از کشورهای بلوک شرق اروپا به ادامه تحصیل بپردازید. حتی در صورتی که تمایل به تحصیل در کشوری نزدیک به ایران را دارید، تحصیل در ترکیه نیز می تواند برای شما بسیار مقرون به صرفه تر باشد.

علاوه بر شهریه دانشگاهی شما باید هزینه های زندگی خود در شهر شارجه را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان یک دانشجو در صورتی که بتوانید هزینه های زندگی خود را کنترل کنید، می توانید با 1000$ (دلار) در ماه در این شهر زندگی کنید. با توجه به محدودیت های کار دانشجویی در این کشور، در نظر داشته باشید که این مبلغ را باید در کشور خود تامین کنید.

به طور کلی شما به عنوان یک دانشجوی رشته ریاضی در کشور امارات به سالیانه 42000$ (دلار) نیاز خواهید داشت که در بسیاری از مواقع این مبلغ برای تحصیل در کشوری همچون کانادا نیز کفایت می کند. در نتیجه برای تحصیل در امارات باید پیش تر ارزش علمی و مالی آن را مورد بررسی قرار دهید.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور امارات

پیش تر اشاره کردیم که به عنوان یک شهروند خارجی در کشور امارات نمی توانید اقامت دائمی این کشور را به دست آورید و اقامت شما در این کشور همواره موقتی خواهد بود. با این حال در صورتی که کار مناسبی در این کشور به دست آورید می توانید برای کار در این کشور بمانید و از درآمد نسبتا مناسبی که در اختیار خواهید داشت بهره ببرید.

سطح درآمد در کشور امارات از بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بیش تر است و به همین دلیل بسیاری از ایرانیان تمایل دارند که برای مدتی هرچند کوتاه در این کشور به کار مشغول شوند. در نمودار زیر توضیحات بیشتری در رابطه با درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در کشور امارات ارائه کرده ایم که می تواند برای شما نیز به عنوان یک علاقمند به تحصیل در این کشور جذاب باشد.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور امارات

با توجه به اینکه با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 2500$ (دلار) در ماه به راحتی می توانید هزینه های زندگی خود در امارات را تامین کنید، دسترسی به چنین درآمدی می تواند به معنای در اختیار داشتن رفاه اجتماعی بسیار بالا باشد. با همه این تفاسیر هزینه های تحصیل در کشور امارات چندان مقرون به صرفه نیست و همین مسئله می تواند از جذابیت تحصیل در این کشور در بسیاری از رشته ها بکاهد. اگر به دنبال راهی برای رسیدن به یک مدرک معتبر تحصیلی با هزینه های عادلانه هستید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *