ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در انگلستان

رشته ریاضی در انگلستان

رشته ریاضی در انگلستان از جمله رشته هایی است که توجه متقاضیان و علاقه مندان بسیار زیادی را مخصوصا در سال 2021 به خود جلب کرده است. اگرچه هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بیش تر است اما با توجه به کیفیت آموزش در این کشور و همچنین افزایش شانس کاریابی پس از تحصیل، نمی توان به راحتی از انگلستان به عنوان یکی از گزینه های مناسب تحصیل چشم پوشی کرد. انگلستان یکی از قدرتمند ترین نظام های آموزشی در جهان را داراست و در سال های اخیر توانسته خود را به عنوان برترین مقصد مهاجرت تحصیلی در جهان معرفی کند و بالاتری از کشورهای کانادا و آمریکا قرار بگیرد.

دانشگاه های معتبر این کشور هر ساله میزبان جمعیت قابل توجهی از دانشجویان خارجی هستند و شرایط تحصیل را برای این افراد فراهم می کنند. جذب افراد نخبه در تمامی رشته ها از جمله علوم پایه و ریاضیات در دوره های گذشته سبب شده است تا انگلستان در زمینه های مختلف بتواند پیشرفت را تجربه کند. در این مقاله که به کوشش گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به بررسی شرایط تحصیل رشته ریاضی در کشور انگلستان خواهیم پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته ریاضی در کشور انگلستان چگونه است؟
  • آیا هزینه های تحصیل در انگلستان بالاست؟
  • آیا به عنوان دانشجو می توان در کشور انگلستان تحصیل کرد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور انگلستان چگونه است؟
  • درآمد یک ریاضیدان در کشور انگلستان چقدر خواهد بود؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در انگلستان

دانشگاه های کشور انگلستان از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و از همین روست که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به یک رزومه تحصیلی بسیار قدرتمند نیاز خواهید داشت. رزومه ای که نشان دهد شما یک نخبه هستید و علاوه بر در اختیار داشتن ریز نمرات بسیار بالا در مسابقات علمی نیز جایگاهی بدست آورده اید یا مقالات علمی خاصی را ارائه کرده اید. ثبت اختراع نیز می تواند در اخذ پذیرش تحصیلی شما از انگلستان بسیار موثر باشد.

بدون تردید دو دانشگاه کمبریج و آکسفرد با قرار گرفتن در رده های 5 و 8 در میان دانشگاه های ارائه کننده رشته ریاضی در جهان بهترین دانشگاه های این کشور در این زمینه هستند. امپریال کالج در لندن نیز در جایگاه 14 جهانی در این رشته قرار دارد. دانشگاه وارویک با قرار گرفتن در جایگاه 25 جهان نیز یکی دیگر از مقاصد جذاب انگلستان برای تحصیل رشته ریاضی در انگلستان است. دانشگاه کالج لندن با قرار گرفتن در رتبه 67 و دانشگاه ادینبورگ در رتبه 81 از دیگر دانشگاه هایی هستند که در بین 100 دانشگاه برتر ارائه کننده رشته ریاضی در انگلستان قرار دارند.

برخی دیگر از دانشگاه های بسیار قدرتمند ارائه کننده رشته ریاضی در کشور انگلستان عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در رشته ریاضیرتبه دانشگاه در جهان
دانشگاه منچستر11364
دانشگاه بریستول13686
دانشگاه بث140427

برای تحصیل در انگلستان شما گزینه های بسیار زیادی را در دسترس خواهید داشت اما همه چیز به رزومه تحصیلی شما بستگی دارد. این عامل می تواند دانشگاه هایی که می توانید در آن تحصیل کنید را محدود کند. در نظر داشته باشید که تحصیل در انگلستان گامی بلند برای رسیدن به موفقیت در آینده کاری شما خواهد بود در نتیجه اخذ پذیرش این کشور نمی تواند به سادگی انجام شود.

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در انگلستان

هزینه تحصیل رشته ریاضی در انگلستان

شاید تنها نکته منفی در رابطه با شرایط تحصیل در کشور انگلستان، هزینه های بالای تحصیل و زندگی در این کشور باشد که هرکسی قادر به تامین آن نخواهد بود. تحصیل در رشته ریاضی در کشور انگلستان و در دانشگاه های دولتی این کشور برای دانشجویان بین المللی، شهریه ای معادل 18000£ تا 25000£ (پوند) در سال را دربر خواهد داشت. در نتیجه دانشجویان باید در نظر داشته باشند که آیا قادر خواهند بود هر ساله چنین مبلغی را به حساب دانشگاه واریز کنند یا خیر. دانشجویان نخبه در کشور انگلستان این فرصت را خواهند داشت که از بورسیه های تحصیلی در این کشور نیز استفاده کنند. این بورسیه توسط دانشگاه به دانشجویان پرداخت می شود و ارزش آن از 1000£ (پوند) تا معافیت کامل از شهریه دانشگاهی متغیر است.

دانشجویان بهتر است محاسبات کافی را در این رابطه انجام دهند و پیش از مهاجرت به کشور انگلستان از آن اطمینان حاصل کنند و هرگز به امید دریافت بورسیه تحصیلی مسیر تحصیل در کشور انگلستان را انتخاب نکنند چراکه در صورت عدم پرداخت شهریه، باید دانشگاه را ترک کنند و در نتیجه ویزای تحصیلی آن ها لغو خواهد شد و هزینه های قبلی آن ها بی حاصل از بین خواهد رفت.

دانشجویان علاوه بر شهریه دانشگاهی، باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. به طور متوسط برای گذران یک زندگی دانشجویی در انگلستان، بسته به محل زندگی خود به 750£ تا 1200£ (پوند) در ماه نیاز خواهید داشت که بخشی از آن از طریق انجام کارهای دانشجویی به صورت قانونی قابل تامین است.

میزان درآمد متخصصین ریاضی در کشور انگلستان

بر اساس قوانین جدید کار در کشور انگلستان، دانشجویان خارجی پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، از این فرصت بهره مند خواهند شد که به جستجوی کار بپردازند. در صورتی که شغل مناسب با رشته تحصیلی خود در انگلستان را بدست آورند می توانند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و در نتیجه اقامت این کشور را بدست آورند. مهم ترین مسئله در این رابطه اما درآمد حاصل از کار در انگلستان به عنوان یک فارغ التحصیل در رشته ریاضیات است. در جدول زیر می توانید آگاهی بیش تری در رابطه با متوسط درآمد این افراد در انگلستان بدست آورید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور انگلستان

با توجه به هزینه زندگی در انگلستان می توان چنین بیان کرد که یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در کشور انگلستان از سطح درآمد بسیار مناسبی در این کشور برخوردار است و می تواند به راحتی هزینه های زندگی یک خانواده 3 تا 4 نفره را تامین کند. با همه این تفاسیر اگر تحصیل در کشور انگلستان همچنان برای شما جذاب است یا به دنبال راهی برای تحصیل در خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *