ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در ایرلند

رشته ریاضی در ایرلند

تحصیل در رشته ریاضی در ایرلند به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در بریتانیای کبیر برای بسیاری از علاقمندان به تحصیل جذابیت بسیار زیادی دارد. ایرلند در جنوب بریتانیا واقع شده است و تا حدودی مستقل تر از کشوری همچون اسکاتلند عمل می کند اما با این وجود همچنان یکی از کشورهای این امپراتوری است. افرادی که در کشور ایرلند تحصیل می کنند شانس بسیار مناسبی برای کاریابی در انگلستان خواهند داشت و می توانند از این طریق خود را به کشور رویاهای خود برسانند. علاوه بر این با توجه به اعتبار مدارک این کشور، امکان کاریابی در کشورهایی همچون کانادا، استرالیا و سایر کشورهای اروپایی نیز برای این افراد وجود دارد.

بیان چنین مطالبی به این معنا نیست که ایرلند مکان مناسبی برای کار در آینده نیست بلکه به این منظور چنین گفته شد که از اعتبار مدرک تحصیلی دریافتی خود در این کشور اطمینان حاصل کنید. در نظر داشته باشید که هزینه های تحصیل و زندگی در ایرلند به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است و به همین دلیل پیش از مهاجرت به این کشور باید به خوبی از شرایط تحصیل در این کشور اطلاعات به دست آورید. در این مقاله که به کوشش مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته ریاضی در این کشور ارائه خواهیم کرد.

  • بهترین موسسات آموزشی ایرلند برای تحصیل در رشته ریاضی کدامند؟
  • هزینه تحصیل ریاضی در ایرلند چگونه است؟
  • آیا متخصصین علوم پایه در ایرلند به درآمد خوبی در این کشور دسترسی دارند؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور ایرلند اقامت دریافت کرد؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در ایرلند

آیا اطلاع از این مسئله که ایرلند کشوری مناسب برای تحصیل به شمار می رود، برای تحصیل رشته ریاضی در این کشور کفایت می کند؟ بدون تردید پاسخ به این سوال منفی است چراکه شما باید اطلاعات کافی در رابطه با دانشگاه های این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهید. در کشور ایرلند 8 دانشگاه برای تحصیل در رشته ریاضی وجود دارد که می توانند مقصدی مناسب برای تحصیل شما در این کشور قلمداد شوند.

دانشگاه کالج دوبلین تنها دانشگاه کشور ایرلند است که به شما اجازه تحصیل تا سطح دکتری را ارائه می کند. این دانشگاه یکی از بزرگترین و بهترین دانشگاه های ایرلند است و در جایگاه 226 جهان از نظر علمی قرار دارد. دانشگاه کالج ترینیتی در دوبلین نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر در کشور ایرلند است که به دانشجویان خارجی فرصت تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته ریاضی را ارائه می کند. این دانشگاه نیز در جایگاه 244 جهان قرار گرفته است و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر ایرلند شناخته می شود.

سومین دانشگاه برتر کشور ایرلند برای تحصیل در رشته ریاضی دانشگاه کالج کورک است که در شهر کورک واقع شده است. این دانشگاه جایگاه 437 جهان را به خود اختصاص داده است اما همچنان به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور ایرلند برای تحصیل در رشته ریاضی شناخته می شود.

سایر دانشگاه های برگزیده ایرلند جهت تحصیل در رشته ریاضی عبارتند از:

  • دانشگاه ملی ایرلند در گالوی
  • دانشگاه مینوث
  • دانشگاه شهر دوبلین
  • موسسه تکنولوژی دوبلین
  • موسسه تکنولوژی واترفورد

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در ایرلند

هزینه تحصیل رشته ریاضی در ایرلند

در بخش قبل اشاره کردیم که هزینه تحصیل در ایرلند به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بیش تر است و دانشجویان باید پیش از انتخاب ایرلند به عنوان مقصد تحصیلی خود این موضوع را در نظر داشته باشند. هزینه های تحصیل در ایرلند تقریبا مشابه با کشور انگلستان و البته کمی کمتر از آن است. یک دانشجوی بین المللی برای این که بتواند شهریه یک سال تحصیل خود در کشور ایرلند را پرداخت کند، به پس اندازی معادل 16000£ تا 22000£ (پوند) نیاز خواهد داشت. در نظر داشته باشید که این هزینه صرفا برای تحصیل در این کشور هزینه خواهد شد و شما به عنوان یک دانشجو باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشید.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور ایرلند به شدت تحت تاثیر شهر محل زندگی شما قرار دارد. با این وجود با توجه به اینکه اکثر دانشگاه های قدرتمند ایرلند از نظر علمی در شهر دوبلین واقع شده اند، برای زندگی دانشجویی در این شهر شما سالیانه به بودجه تقریبی معادل 12000£ (پوند) نیاز خواهید داشت تا بتوانید هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهید.

در نظر داشته باشید که کشور ایرلند بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است اما دسترسی به آن ها به سادگی میسر نمی شود. در نتیجه هزینه های زندگی خود را پیش از مهاجرت به این کشور در نظر داشته باشید. از طرف دیگر با توجه به امکان کار دانشجویی در کشور ایرلند، شما قادر خواهید بود تا بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را از طریق کار تامین کنید. به طور کلی در نظر داشته باشید که شما قادر به تامین هزینه های تحصیل خود در ایرلند نخواهید بود و باید سرمایه کافی در اختیار داشته باشید.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور ایرلند

با توجه به قوانین جدید در نظر گرفته شده در بریتانیا، دانشجویان خارجی در این کشور فرصت خواهند داشت تا برای مدت مشخصی، بسته به مقطع تحصیلی خود، در ایرلند اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند. در صورت یافتن شغل مناسب فرد این فرصت را خواهد داشت تا اقامت دانشجویی خود را به اقامت کاری تبدیل کند و از این طریق مسیر کسب اقامت دائم ایرلند را برای خود فراهم آورد. اما آیا یک متخصص رشته ریاضی در کشور ایرلند به درآمد خوبی در طول سال دسترسی دارد؟ نمودار زیر صرفا به همین دلیل طراحی شده است تا بتوانید اطلاعات کافی در رابطه با درآمد یک متخصص ریاضی در این کشور را بدست آورید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور ایرلند

نمودار فوق به خوبی از کیفیت زندگی یک متخصص علوم ریاضی در کشور ایرلند خبر می دهد. کسب درآمدی 5400€ (یورویی) به طور متوسط در کشور ایرلند برای گذران هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور نیز بسیار مناسب است. برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص شرایط تحصیل در ایرلند و سایر کشورهای مطرح جهان، می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *