ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در ایسلند

رشته ریاضی در ایسلند

تحصیل رشته ریاضی در ایسلند به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در قاره اروپا توانسته است تا نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. تحصیل در این کشور در دهه گذشته برای همه دانشجویان خارجی رایگان بود اما در حال حاضر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشور ایسلند باید شهریه دانشگاهی خود را پرداخت کنند. رشته ریاضی به عنوان یکی از رشته های علوم پایه در شاخه های مختلف علمی کاربرد بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

ایسلند کشوری با جمعیت اندک اما سرمایه ای بسیار زیاد است و رفاه اجتماعی در این کشور نیز در بالاترین سطح خود قرار دارد. بسیاری از افرادی که در کشورهای اروپایی تحصیل می کنند، ایسلند را برای زندگی آینده خود انتخاب می کنند تا بتوانند از شرایط بسیار مناسب زندگی در این کشور بهره مند شوند. در این مقاله که به کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، تلاش خواهیم کرد تا توضیحات تکمیلی در خصوص شرایط تحصیل در رشته ریاضی در ایسلند را مورد بررسی قرار دهیم تا علاقمندان به تحصیل در این رشته بتوانند با آگاهی کامل در این مسیر گام بردارند.

  • بهترین موسسات علمی جهت تحصیل در رشته ریاضی در ایسلند کدامند؟
  • شرایط تحصیل در ایسلند چیست؟
  • تحصیل در ایسلند چه هزینه هایی را در بر خواهد داشت؟
  • آیا می توان در حین و پس از تحصیل در کشور ایسلند کار کرد؟
  • درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در کشور ایسلند چگونه است؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در ایسلند

در بخش قبلی اشاره کردیم که کشور ایسلند کشوری کوچک در قاره اروپاست و جمعیت این کشور نیز در حدود 360000 نفر است. در نتیجه بدیهی است که دانشگاه های موجود در این کشور نیز به صورت محدود باشند. اگر قصد تحصیل در ایسلند در رشته ریاضی را داشته باشید، دانشگاه ملی ایسلند تنها گزینه ای است که می توانید به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید. در این دانشگاه رشته ریاضی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود و دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی یا ایسلندی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

با توجه به اینکه ایسلند کشوری بسیار مناسب برای زندگی و تحصیل قلمداد می شود و تنها یک دانشگاه در این کشور وجود دارد که به دانشجویان اجازه تحصیل در رشته ریاضی را می دهد، باید در نظر داشته باشید که شما برای تحصیل در این رشته به رقابتی سخت وارد خواهید شد در نتیجه برای دریافت پذیرش از دانشگاه ملی ایسلند باید رزومه ای قدرتمند و درخور تحصیل در این دانشگاه را در اختیار داشته باشید. توجه داشته باشید که در ایسلند دانشگاهی خصوصی برای تحصیل در این رشته نیز وجود ندارد و همه علاقمندان به رشته ریاضی در این کشور باید بتوانند پذیرش دانشگاه ملی ایسلند را دریافت کنند.

دانشگاه ملی ایسلند در شهر ریکیاویک پایتخت این کشور واقع شده است و در آخرین بروزرسانی رده بندی دانشگاه های جهان در سال 2021 موفق به کسب جایگاه 406 در جهان شده است.

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در ایسلند

هزینه تحصیل رشته ریاضی در ایسلند

در صورتی که قصد تحصیل در کشور ایسلند را دارید باید در نظر داشته باشید که شهریه ای از شما برای ثبت نام در دانشگاه دریافت خواهد شد و شهریه تحصیل شما در دانشگاه های دولتی ایسلند همچنان رایگان است. این شهریه در حدود 75000ISK (کرونای ایسلند) است که در یک معادل سازی در حدود 500€ (یورو) برآورد می شود. البته همین مسئله که تحصیل نسبتا رایگان را در ایسلند بوجود آورده است، شرایط اخذ پذیرش در این کشور را نیز بسیار دشوارتر می کند. به همین دلیل دانشگاه ملی ایسلند نیز محدودیت هایی را برای دانشجویان در نظر گرفته است برای مثال در صورتی که می خواهید در این دانشگاه تحصیل کنید باید حداقل نمره 6.5 آزمون آیلتس یا معادل آن را در اختیار داشته باشید.

همه چیز به هزینه های اندک تحصیل در کشور ایسلند ختم نمی شود و شما برای تحصیل در این کشور باید شهریه دانشگاهی خود را نیز پرداخت کنید. هزینه های زندگی دانشجویی در کشور ایسلند به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر گرانقیمت تر است و شما به طور معمول برای گذران زندگی خود در این کشور به 1000€ (یورو) در ماه نیاز خواهید داشت.

با توجه به اینکه دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که به مدت 20 ساعت در هفته در کشور ایسلند به صورت نیمه وقت فعالیت اقتصادی داشته باشند، بخش عمده ای از هزینه های زندگی ایشان در این کشور قابل پوشش است. از همین روست که تحصیل در ایسلند به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های تحصیل در قاره اروپا شناخته می شود.

درآمد متخصص ریاضی در کشور ایسلند

در بخش قبل اشاره کردیم که با پرداخت شهریه ای بسیار کم در کشور ایسلند قادر به ادامه تحصیل خواهید بود اما آیا نیروی کار در این کشور نیز از درآمد مناسبی برخوردار هستند؟ برای پاسخ به این سوال می توان به متوسط درآمد در این کشور مراجعه کرد. ما در نمودار زیر به صورت اختصاری توضیح داده ایم که یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در کشور ایسلند به چه درآمدی در طول یک ماه دسترسی پیدا خواهد کرد.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور ایسلند

متوسط هزینه زندگی یک فرد در کشور ایسلند در حدود 2700€ (یورو) برای زندگی در رفاع کامل است. با توجه به نمودار فوق می توان دریافت که یک فارغ التحصیل در رشته ریاضی می تواند به راحتی هزینه های زندگی یک خانوار 4 نفره را نیز تامین کند بدون آنکه کوچک ترین دغدغه مالی را به همراه داشته باشد.

تحصیل در کشور ایسلند مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد اما با توجه به اینکه برای تحصیل در رشته ریاضی در این کشور تنها یک گزینه در دسترس است، پروسه اخذ پذیرش از این کشور نمی تواند به راحتی بسیاری از کشورهای دیگر باشد. در صورتی که قصد تحصیل در یکی از کشورهای پیشرفته جهان از جمله ایسلند را دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا ایشان با بررسی رزومه شما بهترین گزینه ممکن برای تحصیل را به شما معرفی کرده و در مسیر رسیدن به خواسته هایتان شما را همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *