ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در بلاروس

رشته ریاضی در بلاروس

بلاروس یکی از مهم ترین مقاصد اخیر ایرانیان برای مهاجرت تحصیلی بوده است و تحصیل رشته ریاضی در بلاروس نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. مسیر ساده تر مهاجرت به این کشور و همچنین هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در آن سبب شده است تا بلاروس به نسبت بسیاری از کشورهای جهان جذابیت بسیار زیادی پیدا کند. برخی از دانشگاه های بلاروس مورد تایید وزارت علوم در ایران هستند و در نتیجه دانشجویانی که در این دانشگاه ها به تحصیل می پردازند پس از فراغت از تحصیل می توانند در این کشور مشغول به کار شوند.

از طرف دیگر مدرک دریافتی در کشور بلاروس در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز قابل تایید است در نتیجه دانشجویان پس از مدرک تحصیلی خود می توانند برای ادامه تحصیل یا کار راهی کشور دیگری شوند و شرایط بهتری را برای زندگی آینده خود رقم بزنند. در این مقاله که به کوشش تیم تحقیقات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات اولیه در خصوص شرایط تحصیل رشته ریاضی در بلاروس را مورد بررسی قرار دهیم و ابهامات شما در این رابطه را برطرف سازیم.

  • شرایط تحصیل در کشور بلاروس در رشته های علوم پایه چیست؟
  • در کدام دانشگاه های بلاروس می توان به ادامه تحصیل در رشته ریاضی پرداخت؟
  • هزینه تحصیل در رشته ریاضی در کشور بلاروس چه مقدار است؟
  • آیا می توان هزینه های زندگی در کشور بلاروس را به راحتی پرداخت کرد؟
  • شرایط کار متخصصین ریاضی در کشور بلاروس چگونه است؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در بلاروس

اگر قصد تحصیل در بلاروس را دارید، پیش از هر چیز بهتر است گزینه های خود برای تحصیل در این کشور را مورد بررسی قرار دهید تا دریابید در کدام دانشگاه های این کشور توان تحصیل را خواهید داشت. در صورتی که برنامه ریزی بلند مدتی برای دوره تحصیلی خود دارید، 4 دانشگاه در کشور بلاروس وجود دارد که به شما امکان تحصیل در رشته ریاضی تا مقطع دکترا را ارائه می کند.

“موسسه آموزش شخصیت های علمی ملی، آکادمی علوم بلاروس” که در شهر مینسک واقع شده است یکی از موسسات آموزشی مناسب برای تحصیل شما در بلاروس خواهد بود. این دانشگاه صرفا برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرای علاقمندان به تحصیل رشته ریاضی است و در مقطع کارشناسی دانشجو نمی پذیرد.

دانشگاه پولوتسک در شهر ناواپولاتسک نیز یکی دیگر از دانشگاه های مناسب برای تحصیل در رشته ریاضی برای علاقمندان است. دو دانشگاه تکنولوژی ایالت بلاروس در شهر مینسک و دانشگاه ایالیتی انفورماتیک و الکترونیک در همین شهر نیز می توانند گزینه های بسیار مناسبی برای شروع تحصیل در کشور بلاروس به حساب بیاید.

اما در صورتی که می خواهید بهترین دانشگاه در کشور بلاروس را برای خود انتخاب کنید، گزینه ای به غیر از دانشگاه دولتی بلاروس نخواهید داشت. این دانشگاه نیز در شهر مینسک واقع شده است و بسیاری از دانشجویان خارجی برای تحصیل در بلاروس تنها به این دانشگاه فکر می کنند.

برخی دیگر از گزینه های در دسترس شما برای تحصیل در بلاروس عبارتند از:

  • دانشگاه خصوصی مدیریت و اقتصاد در مینسک
  • دانشگاه دولتی برست
  • دانشگاه دولتی یانکا کوپالا
  • دانشگاه دولتی گومل

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در بلاروس

هزینه تحصیل رشته ریاضی در بلاروس

یکی از مهم ترین هزینه هایی که شما در کشور بلاروس با آن روبرو خواهید بود، هزینه های تحصیل در این کشور است. در بخش های گذشته اشاره کردیم که هزینه های زندگی و تحصیل در کشور بلاروس بسیار مناسب است و از همین رو دانشجویان زیادی به تحصیل در این کشور علاقه نشان می دهند. در صورتی که می خواهید در رشته ریاضی ثبت نام کنید، باید انتظار شهریه ای معادل 2000$ تا 3500$ (دلار) در سال را در رشته های انگلیسی زبان داشته باشید که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی همتراز و کمتر ارزیابی می شود.

علاوه بر هزینه های تحصیل، پرداخت هزینه های روزانه زندگی در بلاروس نیز بخش دیگری از بودجه مورد نیاز شما را شکل می دهد. هزینه های زندگی در کشور بلاروس بسیار مقرون به صرفه است. در صورتی که بتوانید هزینه های خود را به خوبی مدیریت کنید و یک زندگی دانشجویی را پشت سر بگذارید، می توانید با پرداخت هزینه ای معادل 2800$ تا 4000$ (دلار) در سال هزینه های زندگی خود را به طور کامل تامین کنند.

بنابراین در یک جمع بندی کلی می توان چنین گفت که برای تحصیل در کشور بلاروس، یک دانشجوی خارجی در حد بالا به 7000$ (دلار) نیاز خواهد داشت. این مبلغ در مقایسه با هزینه های زندگی در کشورهای مطرح اروپایی غیرقابل مقایسه است. البته باید در نظر داشت که دانشجویان بین المللی در کشور بلاروس اجازه کار نخواهند داشت و در نتیجه تمامی هزینه های زندگی خود را باید از پس انداز خود هزینه کنند. با توجه به طول دوره تحصیل در بلاروس، هزینه دریافت یک مدرک کارشناسی در این کشور حدود 24000$ (دلار) خواهد بود.

درآمد نیروی کار رشته ریاضی در کشور بلاروس

زمانی که مدرک خود را در کشور بلاروس دریافت کردید، این فرصت را خواهید داشت که در این کشور اقامت داشته باشید در نتیجه می توانید به جستجوی کار بپردازید و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. در بسیاری از موارد فارغ التحصیلان در رشته ریاضی در کشور بلاروس وارد حوزه آموزش می شوند و به حرفه معلمی می پردازند. افرادی که مدارک علمی سطح دکترا را نیز بدست می آورند تدریس در دانشگاه و کار در مراکز علمی را تجربه می کنند. در کشور بلاروس با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی، بدیهی است که درآمد نیز به نسبت همان هزینه ها کمتر باشد. در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد فارغ التحصیلان ریاضی در بلاروس را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور بلاروس

از آنجا که برای گذران یک زندگی در رفاه در کشور بلاروس به بودجه ای در حدود 700$ (دلار) نیاز خواهد بود، به راحتی می توان دریافت که با کار به عنوان یک متخصص علوم ریاضی در بلاروس می توان در رفاه نسبتا خوبی، هزینه های زندگی را تامین کرد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص شرایط تحصیل در کشور بلاروس و همچنین سایر کشورهای برتر جهان دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *