ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در بلغارستان

رشته ریاضی در بلغارستان

با وجود وسعت سرزمینی نه چندان پهناور، گزینه های زیادی برای تحصیل رشته ریاضی در بلغارستان وجود دارد که هر یک از آن ها جذابیت خاص خود را دارد. بلغارستان به پایتخی صوفیا یکی از شرقی ترین کشورهای اروپایی است و همچون سایر این کشورها هزینه های زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه است. از همین جهت است که بسیاری از علاقمندان به کار و تحصیل در غرب اروپا، بلغارستان را به عنوان پلی برای رسیدن به خواسته های خود انتخاب می کنند.

11 دانشگاه در کشور بلغارستان وجود دارد که به شما این فرصت را می دهد که در رشته ریاضی و در مقاطع مختلف به ادامه تحصیل بپردازند. در نتیجه متقاضیان این فرصت را خواهند داشت که با بررسی گزینه های مختلف، بهترین گزینه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. امکان کار در حین تحصیل و همچنین امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور، بلغارستان را بیش از پیش به مقصدی جذاب تبدیل کرده است. در این مقاله ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات جامعی در خصوص تحصیل رشته ریاضی در بلغارستان را در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت تمایل به تحصیل در این کشور، با آگاهی آن را انتخاب کنید.

  • شرایط تحصیل رشته ریاضی در بلغارستان چگونه است؟
  • آیا موسسات علمی در بلغارستان جهت تحصیل رشته ریاضی معتبر هستند؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی در کشور بلغارستان چگونه است؟
  • آیا می توان در کشور بلغارستان به کار دانشجویی پرداخت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور بلغارستان چگونه است؟
  • آیا متخصصین ریاضی در بلغارستان از درآمد کافی در این کشور برخوردار هستند؟

موسسات معتبر علمی جهت تحصیل رشته ریاضی در بلغارستان

چنانچه پیش تر نیز اشاره کردیم، تحصیل در رشته ریاضی در کشور بلغارستان در 11 دانشگاه و موسسه آموزشی مختلف امکان پذیر است و متقضیان تحصیل در این کشور گزینه های بسیار مناسبی را پیش رو خواهند داشت. اگر فردی به دنبال ادامه تحصیل در بلغارستان تا مقطع دکتری باشد، می تواند در 5 دانشگاه این کشور در شهرهای مختلف به ادامه تحصیل بپردازد. در نتیجه جای نگرانی برای ورود به دانشگاه های کشور بلغارستان وجود ندارد.

دانشگاه روسه در بلغارستان یکی از دانشگاه های مناسب برای تحصیل در این کشور به شمار می رود. این دانشگاه اگرچه در سال 1995 فعالیت خود را آغاز کرده است و در جمع دانشگاه های نوپای جهان قرار دارد، اما همچنان یکی از بهترین دانشگاه های کشور بلغارستان است.

دانشگاه جدید بلغارستان نیز یکی دیگر از دانشگاه های مورد توجه برای دانشجویان جهت تحصیل در رشته ریاضی در بلغارستان است. این دانشگاه در سال 1991 در شهر صوفیا افتتاح شد و اکنون یکی از دانشگاه های قدرتمند این کشور در زمینه تولید علم به حساب می آید.

دانشگاه صوفیا و همچنین دانشگاه فنی صوفیا نیز از جمله دانشگاه های بسیار خوب در کشور بلغارستان هستند که پذیرای دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته های مختلف از جمله ریاضی هستند. برخی دیگر از دانشگاه های بلغارستان جهت تحصیل رشته ریاضی عبارتند از:

  • دانشگاه فنی وارنا
  • دانشگاه آمریکایی بلغارستان
  • دانشگاه اقتصاد سنوف
  • دانشگاه شومن
  • دانشگاه فنی گابروفو
  • دانشگاه ولیکو تارنوو

موسسات معتبر علمی جهت تحصیل رشته ریاضی در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته ریاضی در بلغارستان

زمانی که می خواهید کشور مقصد خود برای تحصیل را انتخاب کنید، هرگز از هزینه های تحصیل در آن کشور به سادگی گذر نکنید چراکه در صورت عدم موفقیت به تامین هزینه های تحصیل خود، ممکن است ناچار شوید آن کشور را ترک کنید در حالی که دوره تحصیلی شما به پایان نرسیده است. کشور بلغارستان یکی از کشورهای بلوک شرق اروپا است و هزینه های تحصیل در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است.

هزینه تحصیل در کشور بلغارستان در دانشگاه های مختلف بسیار متفاوت است و در رشته ریاضی نیز چنین اختلافی به وضوح دیده می شود. اگرچه هزینه های تحصیل در بسیاری از دانشگاه های بلغارستان در حدود 2800€ (یورو) در سال است، در برخی از دانشگاه های بلغارستان، شهریه تعیین شده برای رشته ریاضی در حدود 6000€ (یورو) تعیین شده است. شهریه دانشگاهی در بلغارستان معمولا در ابتدای هر سال تحصیلی به صورت کامل از دانشجویان دریافت می شود.

علاوه بر این شما باید در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی خود در بلغارستان را نیز باید پرداخت کنید. برای تامین هزینه های روزانه زندگی خود در بلغارستان شما به طور متوسط به 400€ (یورو) در ماه نیاز خواهید داشت که نشان از هزینه های بسیار مقرون به صرفه زندگی در این کشور دارد.

دانشجویان اروپایی بدون محدودیت می توانند در کشور بلغارستان مشغول به کار شوند اما دانشجویان سایر کشورها باید با در دست داشتن مدارک خود درخواستی را برای کسب اجازه کار ارسال کنند و تنها در صورت موافقت با درخواست خود است که قادر به انجام کار دانشجویی در این کشور خواهند بود. کار دانشجویی در بلغارستان به دانشجویان کمک می کند تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

درآمد متخصصین ریاضی در بلغارستان

یکی از مزایای تحصیل در بلغارستان آن است که پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور می توانید مشغول به کار شوید و در نهایت اقامت بلند مدت این کشور را بدست آورید. اما سوالی که در این رابطه پیش می آید آن است که آیا یک فارغ التحصیل در رشته ریاضی می تواند هزینه زندگی خود در این کشور را تامین کند یا خیر؟ برای اینکه بتوان به این پرسش پاسخ داد بهتر است نمودار زیر را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور بلغارستان

اگرچه متوسط درآمد متخصصین رشته ریاضی در کشور بلغارستان به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی پیشرفته کمتر است، اما دسترسی به چنین درآمدی در بلغارستان به معنای زندگی در رفاه اجتماعی است. هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در کشور بلغارستان در حدود 2200€ (یورو) در ماه است و این بدان معناست که با در اختیار داشتن متوسط درآمد، می توان به راحتی هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده را پوشش داد. البته در نظر داشته باشید که بلغارستان از واحد پول خود با نام لوا استفاده می کند.

در صورتی که در نظر دارید برای ادامه تحصیل به کشوری پیشرفته در اروپا، آسیا، اقیانوسیه یا آمریکا مهاجرت کنید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *