ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در تایلند

رشته ریاضی در تایلند

زمانی که برای تحصیل رشته ریاضی در تایلند خود را آماده می بینید، گزینه های فوق العاده بسیار زیادی را پیش روی خود خواهید داشت و این می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد. تایلند کشوری زیبا در شرق آسیاست که مناظر طبیعی بسیار زیادی را در خود جای داده است. این کشور در سال های اخیر رشد بسیار زیادی را از نظر علمی تجربه کرده است و دانشگاه های این کشور از نظر جایگاه علمی پیشرفت چشمگیری را پیدا کرده اند اما برای رسیدن به جمع دانشگاه های برتر جهان همچنان مسیر بسیار طولانی را پیش روی خواهند داشت.

به طور کلی کشور تایلند در تلاش است تا فاصله خود با کشورهای شرق آسیا را از نظر علمی کاهش دهد اما رقبای بسیار قدرتمندی برای آن ها وجود دارد. رشته های علوم پایه در کشور تایلند با کیفیت بسیار بالایی ارائه می شود و آن ها در تلاش هستند تا با پیشرفت در این رشته های تحصیلی، زمینه پیشرفت در سایر رشته ها را نیز برای خود فراهم آورند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا اطلاعاتی جامع در خصوص شرایط تحصیل رشته ریاضی در تایلند را در اختیار شما قرار دهیم.

  • شراط تحصیل رشته ریاضی در تایلند چگونه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در تایلند اقامت گرفت؟
  • درآمد متخصصین علوم ریاضی در تایلند چه مقدار است؟
  • آیا دانشجویان می توانند در کشور تایلند مشغول به کار شوند؟
  • هزینه زندگی و تحصیل در تایلند چگونه است؟

معرفی موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در تایلند

برای اینکه بتوانید در رشته ریاضی در تایلند تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کرده یا ادامه دهید، 38 گزینه را پیش رو خواهید داشت. بدیهی است که در میان این دانشگاه ها تفاوت هایی از نظر علمی وجود داشته باشد و به همین دلیل است که شما نیاز خواهید داشت تا تحقیقات کامل در خصوص تحصیل در این دانشگاه ها را انجام دهید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

بهترین گزینه ای که برای تحصیل ریاضیات در تایلند پیش روی شما قرار دارد، دانشگاه ماهیدول در شهر ناخون پاتوم است و این دانشگاه در رده بندی های جهانی موفق شده است جایگاه 511 جهان و اول در تایلند را به دست آورد. یکی دیگر از دانشگاه هایی که برای تحصیل رشته ریاضی در تایلند می توانید مورد توجه قرار دهید، دانشگاه سریناخارینویروت است که اقدام به پذیرش دانشجویان در رشته های مختلف تا مقطع دکترا می کند.

دانشگاه سیلپاکورن در شهر بانکوک را نیز می تون به عنوان یکی دیگر از دانشگاه های مناسب در کشور تایلند برای تحصیل رشته ریاضی معرفی کرد این دانشگاه که در اواسط قرن 20 تاسیس شد یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در تایلند است. کالج بورومارانجونانی یکی دیگر از موسسات علمی معتبر برای تحصیل در رشته ریاضی در شهر بانکوک است. دانشگاه نارسوآن در فیتسانولوک نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که به شما فرصت تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی در رشته ریاضی را می دهد. به غیر از دانشگاه هایی که در فوق از آن ها یاد شد، برای تحصیل در مقطع دکترای رشته ریاضی در تایلند گزینه دیگری را در دسترس نخواهید داشت اما همانگونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، 38 دانشگاه برای تحصیل رشته ریاضی در تایلند وجود دارد.

معرفی موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در تایلند

هزینه تحصیل رشته ریاضی در تایلند

یکی از مهم ترین بخش هایی که در مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور باید مد نظر قرار گرفته شود، هزینه هایی است که در طول سال تحصیلی یک دانشجو با آن روبرو خواهد شد. این هزینه ها را می توان در دو بخش هزینه های تحصیل و زندگی تقسیم کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه های تایلند به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی مقرون به صرفه است. به طور متوسط شهریه یک سال تحصیلی برای دانشجویان خارجی در تایلند 1700$ تا 4000$ (دلار) ارزیابی می شود. البته دانشگاه هایی نیز در تایلند وجود دارند که شهریه تحصیل در آن ها کمتر یا حدود 1000$ (دلار) باشد اما عموما دانشگاه هایی هستند که از نظر علمی اعتبار چندانی ندارند.

بر خلاف بسیاری از کشورهای مطرح در جهان، دسترسی به بورسیه تحصیلی و یا کمک هزینه های تحصیل در تایلند بسیار دشوار است و از همین رو دانشجویان باید کل هزینه های دوره تحصیل خود را شخصا تامین کنند. علاوه بر هزینه های تحصیل هزینه زندگی در تایلند نیز مسئله ای است که دانشجویان باید در نظر داشته باشند. هزینه زندگی دانشجویی در تایلند را ماهیانه 600$ (دلار) می توان ارزیابی کرد و این مبلغ به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بسیار مناسب ارزیابی می شود.

با توجه به امکان کار دانشجویی در تایلند، دانشجویان در این کشور این فرصت را خواهند داشت تا حداقل بخشی از هزینه های زندگی خود را در این کشور پوشش دهند. باید این نکته را نیز در نظر داشت که دانشجویان در تعطیلی بین دو ترم می توانند بدون محدودیت کار کنند و برخی از گروه های شغلی قادر به تامین مخارج تحصیل نیز خواهند بود.

درآمد متخصصین ریاضی در تایلند

دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از تایلند دریافت کرده باشند نمی توانند در این کشور مشغول به کار شوند مگر آنکه از اداره کار و اداره مهاجرت در این کشور اجازه کار در تایلند را دریافت کنند. در این صورت است که یک فرد خارجی با شرایط خاص فرصت خواهد داشت تا فعالیت خود در کشور تایلند را آغاز کند. فارغ التحصیلان رشته ریاضی در تایلند نیز می توانند در حوزه های مختلف شغلی از جمله تدریس فعالیت داشته باشند. مسئله آموزش در سالیان اخیر به شدت مورد توجه تایلند قرار گرفته است و به همین دلیل رشد نسبتا مناسبی در میزان درآمد این افراد در تایلند دیده شده است. در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در تایلند را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور تایلند

در نظر داشته باشید که سطح درآمد یک متخصص ریاضی در کشور تایلند برای گذران زندگی یک خانواده 4 نفره نیز بسیار مناسب است و به همین دلیل افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند دغدغه مالی نخواهند داشت. در صورتی که تمایل به تحصیل در منطقه شرق آسیا را دارید یا به دنبال کشوری مناسب برای زندگی خود هستید، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده راهنمایی شما در این زمینه هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *