ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در دانمارک

رشته ریاضی در دانمارک

دانمارک یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است و از نظر کیفیت زندگی در سال های اخیر در جمع 3 کشور برتر بوده است. تحصیل رشته ریاضی در دانمارک بخصوص در دهه گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرده و مورد توجه دانشجویان بسیاری قرار گرفته است. اگرچه هزینه های زندگی در دانمارک به نسبت بسیاری از کشورهای پیشرفته دیگر اروپایی بیش تر است اما باید در نظر داشت که شاغلین در این کشور نیز به نسبت درآمد بسیار بیشتری را دریافت می کنند.

انتخاب دانمارک به عنوان مقصد نهایی تحصیل رشته ریاضی بیش از 60 گزینه را پیش روی متقاضیان قرار می دهد و به همین منظور می توان گفت که دانمارک مقصدی است که می توانید با توجه به رزومه خود نهایتا در یکی از دانشگاه های آن مشغول به تحصیل شوید اما پیش از هرگونه انتخاب نهایی باید اطلاعات خود در این زمینه را تکمیل کنید و به سوالات ذهن خود در این رابطه پاسخ دهید. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل رشته ریاضی در دانمارک را در اختیار شما قرار دهیم.

  • بهترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته ریاضی در دانمارک چه مقدار است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در دانمارک مشغول به کار شد؟
  • درآمد یک متخصص ریاضی در کشور دانمارک چه مقدار است؟

موسسات معتبر رشته ریاضی در دانمارک

بهترین دانشگاه دانمارک برای تحصیل در رشته ریاضی دانشگاه کوپنهاگن است. این دانشگاه که در پایتخت دانمارک واقع شده است بهترین دانشگاه این کشور شناخته می شود و در جایگاه 34 جهان قرار دارد اما در رشته ریاضی جایگاه 103 جهان را به خود اختصاص داده است.

مدرسه بیزینس اسوندبورگ یکی دیگر از دانشگاه های مناسب این کشور جهت تحصیل است این دانشگاه دولتی امکان تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد را برای متقاضیان رشته ریاضی فراهم کرده است. مدرسه بیزینس کوپنهاگن در پاتخت این کشور نیز گزینه مناسبی برای تحصیل رشته ریاضی تا مقطع دکترا در دانمارک است. این دانشگاه که در سال 1917 افتتاح شد امروزه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دانمارک شناخته می شود.

دانشگاه آرهوس نیز یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی دانمارک است که در سال 1928 فعالیت خود را آغاز کرده است و امروزه یکی از دانشگاه های مطرح این کشور شناخته می شود. بیش از 44500 دانشجو در این کشور مشغول به تحصیل هستند که نشان از قدرت علمی این دانشگاه در دید عموم دارد.

دانشگاه جنوبی دانمارک در شهر اودنزه نیز یکی دیگر از دانشگاه های مورد تایید دانمارک برای تحصیل رشته ریاضی است که بیش از نیم قرن از فعالیت آن گذشته است و امروزه به عنوان یکی از دانشگاه های مطرح این کشور شناخته می شود. مدرسه بیزینس AVT نیز یکی از دانشگاه های تازه تاسیس در دانمارک است که در آغاز قرن 21 فعالیت خود را آغاز کرد و در مقطع دکتری نیز اقدام به پذیرش دانشجو می کند. 64 دانشگاه در دانمارک وجود دارد که به شما فرصت تحصیل در دانمارک در رشته ریاضی را اعطا می کنند که هر یک از آن ها می تواند برای شما گزینه ای مناسب ارزیابی شود.

موسسات معتبر رشته ریاضی در دانمارک

هزینه تحصیل رشته ریاضی در دانمارک

رشته ریاضی یکی از رشته های علوم پایه است و همین مسئله سبب می شود تا شهریه تحصیل در این رشته به نسبت بسیاری از رشته ها مانند پزشکی و علوم آزمایشگاهی بسیار کمتر باشد. شهریه تحصیل در کشور دانمارک برای شهروندان اروپایی کاملا رایگان است اما شهروندان خارجی باید شهریه خود را به صورت کامل پرداخت کنند.

شهریه تحصیل در دانشگاه های دانمارک برای شهروندان غیر اروپایی بین 6000€ تا 16000€ (یورو) در سال است. تفاوت بسیار زیادی در این بین وجود دارد و شما برای تحصیل در دانمارک باید پیش از اقدام هزینه های تحصیل را از سایت دانشگاه استخراج کنید. البته در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در دانشگاه های غیردولتی در کانادا معمولا بیش از 22000€ (یورو) در سال است ولی در بسیاری از موارد این دانشگاه ها نیز از نظر علمی کیفیت بسیار بالایی را ارائه می کنند.

در کنار همه این هزینه ها، باید هزینه های زندگی را نیز در این کشور مورد نظر قرار دهید. بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل در دانمارک را دارند، ماهیانه 800€ تا 1200€ (یورو) را صرف هزینه های زندگی خود در این کشور می کنند اما سبک زندگی و شهر محل زندگی شما نیز در این رابطه نقش بسیار زیاد دارد. البته دانشجویان می توانند در کشور دانمارک به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند و درآمدی مناسب برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور داشته باشند.

درآمد متخصصین رشته ریاضی در دانمارک

یکی از مهم ترین مزیت هایی که تحصیل در دانمارک در اختیار دانشجویان قرار می دهد، آن است که دانشجویان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود این فرصت را خواهند داشت که در این کشور مشغول به کار شوند و در نهایت اقامت این کشور را به دست آورند. درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کشور دانمارک به مراتب بالاتر از متوسط درآمد در این کشور است و از این نظر می توان تحصیل رشته ریاضی در دانمارک را گزینه ای مناسب برای انتخاب رشته دانست. در نمودار زیر متوسط درآمد متخصصین ریاضی در کشور دانمارک بیان شده است.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور دانمارک

به وضوح روشن است که شهروندانی که در رشته ریاضی مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده اند از شانس بالایی برای رسیدن به یک زندگی در رفاه کامل برخوردار هستند. هزینه زندگی در دانمارک به مراتب کمتر از متوسط درآمد متخصصین ریاضی در این کشور است و این افراد می توانند پس انداز بسیار مناسبی در آینده خود داشته باشند.

دانمارک یکی از کشورهای برجسته و شناخته شده در شمال قاره اروپا است و تمایل بسیار زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد اما در صورتی که یک گزینه مناسب با رزومه تحصیلی خود را انتخاب کنید، قادر خواهید بود تا پذیرش تحصیلی خود را در این کشور دریافت کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در دانمارک، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته ریاضی در دانمارک

  1. مهدی گفت:

    سلام و عرض ادب.من کارشناس ارشد ریاضی محض و.مدرس ریاضی هستم.امکان‌ اشتغال برای من وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا فرصت های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد ولی باید در نظر داشته باشید که برای رسیدن به کار در دانمارک شما باید یک پیشنهاد کاری از این کشور دریافت کنید و سختی مسیر مهاجرت شما نیز همین مسئله خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *