ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در روسیه

رشته ریاضی در روسیه

اگر روسیه را برای تحصیل خود انتخاب کرده اید قطعا گزینه ای مناسب را برگزیده اید. رشته ریاضی در روسیه به عنوان یکی از رشته های علوم پایه به شدت مورد توجه دانشگاه های روسیه قرار گرفته است و علاقه مندان فراوانی دارد. دانشگاه های روسیه در سال های اخیر با حمایت دولت این کشور پیشرفت بسیار زیادی را تجربه کرده اند و این مسئله را به خوبی می توان در رده بندی های جهانی و همچنین تعداد دانشجویان خارجی در این کشور مشاهده کرد.

5 دانشگاه بسیار قدرتمند در کشور روسیه وجود دارد که امکان تحصیل در رشته ریاضی را به دانشجویان خارجی اعطا می کند و البته تعداد دانشگاه هایی که در این کشور امکان تحصیل به دانشجویان در رشته ریاضی را می دهند نیز بسیار زیاد است. هزینه های مقرون به صرفه و شرایط مناسب اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به شما این فرصت را خواهد داد تا در یک بازه کوتاه مدت پس از تصمیم گیری در رابطه با تحصیل خود در این کشور، به هدف خود برسید. ما در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است شرایط تحصیل رشته ریاضی در روسیه را تشریح خواهیم کرد.

  • بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • تحصیل رشته ریاضی در روسیه چه هزینه هایی را در بر خواهد داشت؟
  • آیا می توان در روسیه ضمن تحصیل مشغول به کار شد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در روسیه چگونه است؟
  • درآمد فارغ التحصیلان ریاضی در روسیه چه مقدار است؟

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در روسیه

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید برای تحصیل در رشته ریاضی در روسیه بیش از 220 گزینه را پیش روی خود خواهید داشت. اما همه این دانشگاه ها از نظر علمی مورد تایید نیستند. متقاضیان تحصیل در کشور روسیه پیش از اینکه بخواهند دوره تحصیل خود در این کشور را آغاز کنند باید در دوره های پادفک شرکت کنند. تحصیل در این دوره برای دانشجویان در تمامی مقاطع الزامی است. در حقیقت این دوره آموزشی دوره برای معادل سازی مدرک تحصیلی در روسیه است. دانشجویان در این دوره علاوه بر دروس اصلی رشته تحصیلی خود زبان روسی را نیز می آموزند.

دانشگاه لومونوسوف در مسکو بدون تردید بهترین دانشگاه روسیه برای تحصیل در رشته ریاضی است چراکه در این رشته در جایگاه 48 جهان قرار گرفته است. دانشگاه دولتی سنت پطرزبورگ نیز دانشگاهی بسیار مناسب برای تحصیل در روسیه است. این دانشگاه جایگاه 75 را در رشته ریاضی بدست آورده است و دانشگاه ملی تحقیقات روسیه نیز در شهر مسکو جایگاه 82 جهانی را در آموزش رشته ریاضی به خود اختصاص داده است. تحصیل در این سه دانشگاه در رشته ریاضی به سادگی امکان پذیر نیست و تنها با در اختیار داشتن رزومه های درخور می توان در این دانشگاه ها پذیرش دریافت کرد.

دانشگاه نووسیبریسک با قرار گرفتن در جایگاه 144 و همچون موسسه فیزیک و تکنولوژی با قرارگیری در جایگاه 171 نیز گزینه های بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل در روسیه هستند. البته گزینه های بسیار جذاب دیگری نیز وجود دارد که می توان برای تحصیل در رشته ریاضی به آن ها مراجعه کرد که از حوصله این بحث خارج است.

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در روسیه

هزینه تحصیل رشته ریاضی در روسیه

زمانی که کشور مقصد خود را برای تحصیل انتخاب می کنید، باید هزینه های تحصیل خود را نیز در نظر داشته باشید. یکی از مزیت های تحصیل در کشور روسیه آن است که دانشجویان دغدغه چندانی برای تامین هزینه های تحصیل خود نخواهند داشت و بیشتر باید در اندیشه اخذ نمرات بهتر باشند تا بتوانند رزومه تحصیلی خود را تقویت کنند.

متوسط هزینه های تحصیل در کشور روسیه برای دانشجویان خارجی 1750$ (دلار) در سال است. این هزینه در بسیاری از دانشگاه های روسیه کمتر است اما در برخی از دانشگاه های این کشور که از نظر جایگاه علمی رتبه بسیار خوبی را به دست آورده اند، هزینه تحصیل در حدود 2500$ (دلار) در سال است. با این وجود همچنان می توان تحصیل در روسیه را به عنوان گزینه ای مناسب برای تحصیل از نظر اقتصادی خواند اگرچه پیش تر در رابطه با قدرت علمی دانشگاه های روسیه نیز توضیحاتی را ارائه کردیم.

علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان باید به شدت نسبت به هزینه های زندگی خود در روسیه نیز حساس باشند. بر اساس قوانین دولت روسیه بسیاری از دانشجویان خارجی اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت پس باید در نظر داشت که پس اندازهای شخصی تنها راه تامین هزینه های زندگی در روسیه برای دانشجویان خواهد بود. به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی در روسیه برای یک دانشجوی در حدود 400$ (دلار) در ماه است.

درآمد متخصصین ریاضی در روسیه

باید در نظر داشته باشید که امکان کار پس از تحصیل در روسیه برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است و این مهم تنها در صورتی میسر می شود که دانشجو بتواند با ارائه رزومه تحصیلی قدرتمند دولت روسیه را مجاب کند که می تواند در کشور روسیه تحولاتی را ایجاد کند. حقیقت امر این است که کاریابی در روسیه پس از تحصیل کار ساده ای نیست اما بسیاری از افراد پس از پایان تحصیل خود در روسیه می توانند شغل مورد نظر خود را بیابند.

درآمد متخصصین و فارغ التحصیلان رشته ریاضی در روسیه به نسبت بسیاری از مشاغل و متوسط درآمد در این کشور بیش تر است ولی در مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی نمی توان درآمد این افراد را بالا و مناسب ارزیابی کرد اما به طور کلی این افراد از رفاه کامل در روسیه برخوردار هستند.

متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی را می توانید در نمودار زیر مشاهده کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور روسیه

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که درآمد این افراد در روسیه اگرچه برای زندگی در این کشور بسیار مناسب است اما نمی تواند جذابیت چندای را در جامعه جهانی داشته باشد چرا که در کشورهای مشهور اروپایی درآمد فارغ التحصیلان ریاضی تا حدود 7 برابر بیش تر از درآمد در روسیه است. در صورتی که می خواهید در کشور روسیه به ادامه تحصیل بپردازید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *