ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در رومانی

رشته ریاضی در رومانی

تحصیل در رشته ریاضی در رومانی می تواند یکی از گزینه های جذاب و البته مقرون به صرفه برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در اروپا باشد. زمانی که رومانی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنید این فرصت را خواهید داشت که در قلب اروپا زندگی کنید. این کشور اگرچه عضو کشورهای حوزه شنگن نیست اما ساکنین این کشور به راحتی می توانند به کشورهای این حوزه سفر کنند. زمانی که تحصیل در رومانی را انتخاب می کنید این فرصت را خواهید داشت که به زبان های رومانیایی یا انگلیسی تحصیل کنید.

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور رومانی بسیار مقرون به صرفه است و به دلیل عدم قرارگیری در حوزه شنگن، پروسه دریافت ویزای این کشور نیز به مراتب آسان تر است. دانشجویان در رومانی می توانند به کار دانشجویی مشغول شوند و هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. اعتبار مدارک دریافتی از رومانی به شما این فرصت را خواهید داد تا بتوانید در بهترین کشورهای اروپایی مشغول به کار شوید. در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است تلاش خواهم کرد تا اطلاعات جامعی در خصوص تحصیل در رومانی در اختیار شما قرار دهیم.

  • شرایط تحصیل در رومانی در رشته ریاضی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل ریاضی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته ریاضی در رومانی چه مقدار است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور رومانی اقامت به دست آورد؟
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در رومانی چه مقدار است؟

موسسات علمی معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در رومانی

یکی از شرایطی که تحصیل در رومانی را برای بسیاری جذاب کرده است، گزینه های متعدد در دسترس برای تحصیل با وجود وسعت کم سرزمینی است. زمانی که این کشور را برای تحصیل خود در رشته ریاضی انتخاب می کنید، بیش از 10 گزینه مختلف را در دسترس خواهید داشت که به شما این فرصت را خواهد داد که بتوانید مدرک تحصیلی معتبری را دریافت کنید. در نظر داشته باشید با وجود اینکه بسیاری از دانشگاه های رومانی مورد تایید وزرات علوم ایران نیستند، اما در بسیاری از کشورهای اروپایی به تایید رسیده اند و در نتیجه می توان برای کار یا ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی از مدرک دریافتی از رومانی استفاده کرد.

یکی از بهترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل در رشته ریاضی تا مقطع دکتری، دانشگاه فنی گئورگ آساچی است. تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه معمولا 4 سال به طول می انجامد در حالی که معمولا این دوره در اروپا 3 ساله است. دانشگاه بیبزبولیای نیز شناخته شده ترین دانشگاه در کشور رومانی است که به دانشجویان خارجی نیز فرصت تحصیل تا مقطع دکتری را ارائه می کند. معمولا پایتخت کشورها برای دانشجویان بین المللی جذابیت بیشتری دارد و دانشگاه بخارست در پایخت رومانی نیز یکی از بهترین گزینه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی به شمار می رود.

دانشگاه الکساندر لوان کوزا و همچین دانشگاه غرب تیمیسوارا نیز از دیگر گزینه هایی هستند که می توان برای ادامه تحصیل در رومانی مورد توجه قرار داد اگرچه این دانشگاه ها در مقایسه با گزینه های دیگر یاد شده قدرت علمی نسبتا کمتری را دارند. به غیر از دانشگاه های یاد شده، 8 گزینه دیگر برای تحصیل در رومانی در رشته ریاضی همچنان می تواند در دسترس شما باشد.

موسسات علمی معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در رومانی

هزینه تحصیل رشته ریاضی در رومانی

یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در رومانی هزینه های به شدت مقرون به صرفه تحصیل در این کشور است. با توجه به هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در رومانی، دانشجویان خارجی نیاز چندانی به دریافت کمک هزینه های تحصیلی نخواهند داشت. با این حال باید پیش از سفر به رومانی به عنوان دانشجو باید شهریه و هزینه های زندگی خود در این کشور را در نظر داشته باشید. دانشجویان خارجی برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی خود باید حدود 2000€ (یورو) را به عنوان تمکن مالی به سفارت کشور رومانی ارائه کنند.

هزینه تحصیل در کشور رومانی بسته به رشته تحصیلی می تواند بسیار متغیر باشد اما برای تحصیل در رشته ریاضی شما می توانید با 1800€ تا 2500€ (یورو) در سال، شهریه خود را به طور کامل پرداخت کنید. البته مبلغ اعلام شده صرفا برای تحصیل در دانشگاه های دولتی رومانی اعلام شده است و شهریه در دانشگاه های غیر دولتی می تواند تا 5 برابر بیشتر ارزیابی شود.

علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی در رومانی را نیز در نظر داشته باشید. هزینه زندگی در رومانی برای یک دانشجو در طول ماه در حدود 160€ تا 300€ (یورو) در ماه است که قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نیست. با توجه به امکان کار دانشجویی در رومانی، شما نیاز چندانی به تامین هزینه های زندگی خود در رومانی نخواهید داشت و به راحتی می توانید آن را تامین کنید. در حقیقت تحصیل در رومانی را می توان یک تحصیل با کیفیت اما ارزان قیمت در اروپا معرفی کرد.

درآمد متخصص ریاضی در رومانی

زمانی که تحصیلات دانشجویان خارجی در رومانی به پایان می رسد، اکثر دانشجویان کشورهای حوزه شنگن را برای ادامه تحصیل یا کار انتخاب می کنند اما می توان در بسیاری از موارد مشاهده کرد که دانشجویان در رومانی اقامت دریافت می کنند و به کار در رومانی می پردازند. هزینه های مقرون به صرفه زندگی و درآمدهای مناسب با آن می تواند مسیر زندگی در رفاه را در رومانی برای بسیاری هموار سازد.

افرادی که به عنوان متخصص ریاضی در کشور رومانی مشغول به کار می شوند این فرصت را خواهند داشت که در حوزه های مختلف از جمله تدریس مشغول به کار شوند. درآمد متوسط فارغ التحصیلان رشته ریاضی در رومانی به شرح نمودار زیر است.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور رومانی

سطح درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در رومانی با بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی قابل مقایسه نیست اما هزینه های کم زندگی در رومانی، کار در این کشور را در حوزه ریاضی نیز بسیار جذاب کرده است. به طور کلی تحصیل در رومانی گزینه ای عاقلانه برای ورود به قاره اروپا ارزیابی می شود. شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل و زندگی در رومانی با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات ایشان در این زمینه بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *