ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در سوئد

رشته ریاضی در سوئد

سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است و بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند. تحصیل رشته ریاضی در سوئد به معنای ورود به بازار کار یکی از کشورهای مطرح اروپایی و دریافت اقامت حوزه شنگن است که مورد توجه قرار می گیرد. با توجه به امکان اخذ ویزای همراه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور همچنان ترجیح می دهند تا سوئد را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند و راهی این کشور شوند.

تحصیل در سوئد مزایای بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت اما معایبی نیز به همراه دارد که شما به عنوان متقاضی ورود به این کشور باید آن ها را نیز در نظر داشته باشید و با بررسی همه جوانب مهاجرت به این کشور آن را برای مقصد نهایی خود انتخاب کنید. دانشجویان در سوئد مشکل چندانی برای تامین هزینه های زندگی خود نخواهند داشت اما هزینه های تحصیل در این کشور کمی سنگین تر از بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از برترین موسسات در اعزام دانشجوی به سوئد در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کافی در خصوص شرایط تحصیل رشته ریاضی در سوئد را ارائه کنیم.

  • بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در رشته ریاضی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در سوئد برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا دانشجویان می توانند در حین تحصیل در کشور سوئد به کار مشغول شوند؟
  • درآمد یک متخصص رشته ریاضی در سوئد چگونه است؟

موسسات علمی معتبر رشته ریاضی در سوئد

تردیدی وجود ندارد که سوئد یکی از معتبرترین و با ارزش ترین مقاصد تحصیلی در جهان است. زمانی که شما به عنوان یک شهروند خارجی در سوئد مدرک تحصیلی خود را در اختیار می گیرید، این فرصت را خواهید داشت که در تمامی کشورهای حوزه شنگن و کشورهای مطرح قاره آمریکا و اقیانوسیه به ادامه تحصیل بپردازید یا خود را آماده دریافت یکی از فرصت های شغلی در این کشورها کنید.

در سوئد دانشگاه های معتبر زیادی برای تحصیل در رشته ریاضی وجود دارد که هر یکی از آن ها می تواند به نوعی ضامن آینده موفق دانشجویان خود باشند. دانشگاه آپسالا در شهر آپسالا را می توان به عنوان بهترین دانشگاه سوئد برای تحصیل در رشته ریاضی معرفی کرد چرا که این دانشگاه جایگاه 103 جهان را در این رشته به خود اختصاص داده است. در کنار دانشگاه آپسالا می توان نام موسسه تکنولوژی رویال در شهر استکهلم را دید که جایگاه 205 جهان را به خود اختصاص داده و جایگاه 185 در رشته ریاضی را در اختیار گرفته است. دانشگاه تکنولوژی چالمرز نیز با قرار گرفتن در جایگاه 190 جهان در رشته ریاضی همچنان یکی از گزینه های اصلی دانشجویان خارجی برای تحصیل در سوئد به حساب می آید.

علاوه بر دانشگاه هایی که از آن ها یاد شد، برخی دیگر از بهترین گزینه های تحصیل ریاضی در سوئد عبارتند از:

  • دانشگاه لینائوس در شهر کالمار
  • دانشگاه مالاردالن در شهر وائستراس
  • دانشگاه اسکووده در شهر اسکووده

همه این دانشگاه ها در دسته دانشگاه های دولتی سوئد قرار دارند و شهریه دریافتی آن ها از دانشجویان بین المللی بسیار کمتر از دانشگاه های خصوصی این کشور است.

موسسات علمی معتبر رشته ریاضی در سوئد

هزینه تحصیل رشته ریاضی در سوئد

زمانی که صحبت از تحصیل در سوئد به میان می آید بسیاری از افراد فورا به دلیل هزینه های بالای تحصیل و زندگی در این کشور موضع گیری می کنند. شهریه تحصیل رشته ریاضی در سوئد برای دانشجویان بین المللی معمولا از 10000€ (یورو) در سال بیش تر نمی شود و در اندک دانشگاه های دولتی این کشور به 13000€ (یورو) در سال می رسد. در صورتی که به عنوان یک زوج قصد تحصیل در سوئد را دارید، در صورتی که یکی از زوجین در سوئد مشغول به تحصیل باشد، هزینه های تحصیل دیگری کاملا رایگان خواهد بود.

یکی از مزیت های تحصیل در سوئد امکان اخذ ویزای همزمان برای خانواده است. دانشجو در صورتی که بتواند اثبات کند که تمکن مالی کافی را در اختیار دارد، می تواند ویزای تحصیلی سوئد را به همراه ویزای همراه برای همسر و فرزندانش به صورت همزمان دریافت کند. همسر فرد متقاضی می تواند به صورت تمام وقت در کشور سوئد مشغول به کار شود ضمن اینکه خود فرد نیز بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان هیچگونه محدودیتی در انجام کار ضمن تحصیل نخواهد داشت و می تواند به صورت تمام وقت در ضمن تحصیل نیز مشغول به کار باشد. به همین دلیل تامین هزینه های زندگی در سوئد دغدغه ای برای متقاضی ایجاد نمی کند. با این وجود هزینه یک زندگی دانشجویی در سوئد را می توان بسته به شهر محل زندگی 800€ تا 1300€ (یورو) در ماه ارزیابی کرد.

درآمد متخصص ریاضی در سوئد

افرادی که در سوئد دوره تحصیلی خود را آغاز می کنند، می توانند به صورت تمام وقت به کار دانشجویی مشغول شود و پس از 13 ماه از گذشت ویزای تحصیلی خود می توانند آن را به ویزای کاری تبدیل کنند. در این صورت آن ها می توانند تحصیل رایگان را تجربه کرده یا از ادامه تحصیل انصراف دهند با این حال به عنوان یک متخصص ریای در کشور سوئد می توان به درآمدی عالی در ماه دست پیدا کرد. در نمودار زیر متوسط درآمد متخصصین ریاضی در کشور سوئد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور سوئد

همانگونه که در نمودار فوق مشخص شده است متوسط درآمد در سوئد بالاتر از متوسط هزینه های زندگی در این کشور است در نتیجه فرد می تواند به راحتی در صورت اشتغال به کار هزینه های زندگی خود و خانواده خود را تامین کند. سطح درآمد متخصصین ریاضی در کشور سوئد بالاتر از متوسط درآمد در اروپا است به همین دلیل افرادی که در این حوزه فعالیت دارند جز قشر با درآمد بالا در سوئد به حساب می آیند.

در صورتی که قصد تحصیل در کشور سوئد را دارید، بهترین گزینه برای تحصیل و کار دانشجویی را انتخاب کرده اید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا شما را در مسیر مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد و بسیاری دیگر از کشورهای مطرح جهان همراه کنند. در صورت تمایل حتما با ایشان در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *