ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در سوئیس

رشته ریاضی در سوئیس

سوئیس را می توان کشور آرزوها معرفی کرد و تحصیل رشته ریاضی در سوئیس از جمله راه هایی است که می تواند مسیر رسیدن به آن را هموار سازد. اگرچه هزینه های زندگی در سوئیس بسیار زیاد است اما بسیاری از دانشجویان در این کشور هزینه های اندکی را برای تحصیل خود در سوئیس پرداخت می کنند. دانشگاه های معتبر بسیار زیاد در سوئیس وجود دارد که تحصیل در هر یک از آن ها به معنای شروع یک زندگی تازه در مسیر رسیدن به جایگاه های بزرگ در حوزه کاری در آینده پس از تحصیل فرد است.

باید صادقانه در این باره صحبت کرد و اعلام داشت که دریافت ویزای تحصیلی سوئیس به راحتی امکان پذیر نیست اما افرادی که از روزمه تحصیلی نسبتا قدرتمندی برخوردار بوده و از دانشگاه های مطرح سوئیس پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشند می توانند به دریافت ویزای تحصیلی خود نیز امید داشته باشند. به طور کلی در صورتی که تحصیل در سوئیس برای فردی امکان پذیر شود او قطعا گام بزرگی به سمت سعادت برداشته است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تلاش خواهیم کرد تا توضیحات تکمیلی در خصوص شرایط تحصیل ریاضی در سوئیس را در اختیار شما قرار دهیم.

  • بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل ریاضی در سوئیس کدامند؟
  • هزینه های تحصیلی در کشور سوئیس چگونه است؟
  • آیا می توان در حین تحصیل در سوئیس مشغول به کار شد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس چگونه است؟
  • آیا درآمد متخصصین ریاضی در کشور سوئیس برای زندگی مناسب است؟

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در سوئیس

تردیدی وجود ندارد که در هنگام جستجو کردن در جمع برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته های مختلف نام سوئیس را نیز به وفور مشاهده کنید. در جمع 100 دانشگاه برتر جهان در رشته ریاضی دانشگاه های سوئیس سه جایگاه را به خود اختصاص داده اند. موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس برترین دانشگاه این کشور در ارائه رشته ریاضی است چراکه در جایگاه 10 جهان قرار گرفته و از دید کلی این دانشگاه رتبه 26 جهان را به دست آورده است. دانشگاه اکوله پلی تکنیک فدرال لوزان در شهر لوزان در جایگاه 29 در ارائه رشته ریاضی قرار دارد و جایگاه کلی دانشگاه نیز 58 است. سومین دانشگاه برتر سوئیس برای تحصیل رشته ریاضی دانشگاه زوریخ است که جایگاه 94 جهان را به خود اختصاص داده است اما جایگاه جهانی دانشگاه 62 اعلام شده است.

علاوه بر دانشگاه هایی که از آن ها نام برده شد، چندین دانشگاه دیگر در سوئیس قرار دارند که در هنگام درخواست برای اخذ پذیرش می توانید آن ها را نیز انتخاب کنید. دانشگاه لوزان یکی از همین دانشگاه هاست که در سال 1537 افتتاح شده است و امروزه به عنوان یکی از قدیمی ترین و برترین دانشگاه های کشور سوئیس شناخته می شود. دانشگاه زوریخ نیز که فعالیت خود را از سال 1833 آغاز کرده است یکی دیگر از دانشگاه های برجسته در این کشور است که امروزه بیش از 26000 دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند و این خود گواهی روشن بر اعتبار این دانشگاه است. دانشگاه های فرایبورگ و همچنین دانشگاه بازل نیز از دیگر دانشگاه های شناخته شده در سوئیس هستند که دانشجویان خارجی امکان تحصیل در رشته ریاضی در آن ها را خواهند داشت.

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در سوئیس

هزینه تحصیل رشته ریاضی در سوئیس

در ابتدای این گفتار اشاره کردیم که هزینه های زندگی در سوئیس بسیار بالا است اما شهریه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان با توجه به جایگاه دانشگاه های سوئیس بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی به شدت به رشته تحصیلی آن ها بستگی دارد اما در رشته ریاضی هزینه های تحصیل معمولا کمتر از 15000CHF (فرانک سوئیس) برای کل دوره تحصیل است. یعنی دانشجویان به طور متوسط سالیانه 5000CHF (فرانک سوئیس) را به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت می کنند.

در کنار هزینه های تحصیل باید هزینه های زندگی در سوئیس نیز مورد توجه متقاضیان تحصیل در این کشور باشد. همه چیز بستگی به سبک زندگی دانشجویان دارد اما در یک دید کلی برای افرادی که در خانه های جداگانه زندگی می کنند، هزینه های زندگی در این کشور می تواند از 1200CHF تا 1700CHF (فرانک سوئیس) در ماه متغیر باشد.

دانشجویان بین المللی تا 6 ماه پس از ورود خود به سوئیس اجازه کار دانشجویی در این کشور را نخواهند داشت اما پس از این بازه زمانی در طول هفته تنها می توانند 15 ساعت به کار نیمه وقت مشغول شوند. این بدان معناست که دانشجویان تنها قادر خواهند بود تا بخشی از هزینه های زندگی خود را از این طریق تامین کنند و سایر هزینه ها باید از پس انداز شخصی آن ها پرداخت شود. در نظر داشته باشید که تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در سوئیس معمولا باعث دریافت بورسیه تحصیلی نیز خواهد شد.

درآمد متخصصین ریاضی در سوئیس

در صورتی که تحصیلات خود در سوئیس را به پایان برسانید، این فرصت را خواهید داشت که برای ادامه زندگی در این کشور اقامت دریافت کنید. سوئیس فرصت کوتاهی را برای کاریابی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد تا بتوانند شایستگی خود را به اثبات رسانده و در این کشور بمانند.

فارغ التحصیلان رشته ریاضی در سوئیس معمولا در فاصله کمی پس از پایان تحصیل خود می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. بسیاری از شرکت های برجسته سوئیسی در زمینه های مختلف صنعتی و تکنولوژی برای پیشبرد اهداف خود به متخصصین ریاضی نیاز خواهند داشت. در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد این افراد در سوئیس را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور سوئیس

هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در سوئیس در حدود 10000CHF (فرانک سوئیس) در ماه است و با توجه به متوسط درآمد یک ریاضی دان در این کشور می توان چنین گفت که این افراد از سطح رفاه بسیار بالایی برخوردار هستند. سوئیس یکی از کشورهای پیشرفته جهان است و زمانی که برای تحصیل این کشور را انتخاب می کنید، می توانید امید داشته باشید که آینده ای درخشان در پیش روی شما قرار گیرد. توصیه می کنیم که پیش از مهاجرت تحصیلی به کشور سوئیس، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا بتوانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *