ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در شیلی

رشته ریاضی در شیلی

شیلی یکی از کشورهای پیشرفته آمریکای جنوبی است و با توجه به وسعت کم سرزمینی خود دانشگاه های زیادی را در خود جای داده است. رشته ریاضی در شیلی یکی از رشته های پرمتقاضی در این کشور است چراکه علوم پایه در کشورهای کمتر شناخته شده بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. هزینه های تحصیل در شیلی به نسبت بسیاری از کشورهای مطرح دنیا ناچیز است و هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است.

زمانی که یک دانشجو شیلی را برای تحصیل رشته ریاضی را انتخاب می کند، 16 دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود پیش رو خواهد داشت که می تواند با توجه به رزومه تحصیلی و جایگاه علمی دانشگاه برترین گزینه ها را برای خود برگزیند. دانشجویان پس از تحصیل در شیلی این فرصت را خواهند داشت که برای ادامه تحصیل به کشور دیگری مهاجرت کنند یا برای کار در این کشور بمانند اما در بسیاری از موارد دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود راهی یکی از کشورهای پیشرفته آمریکای شمالی می شوند.

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهیم کرد تا شرایط تحصیل رشته ریاضی در شیلی را در این مقاله بازگو کنیم تا شما پیش از انتخاب راهنمای دقیقی در این رابطه در اختیار داشته باشید.

  • بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل رشته ریاضی در شیلی کدام است؟
  • تحصیل در شیلی چه هزینه هایی را دربر خواهد داشت؟
  • آیا می توان ضمن تحصیل در شیلی کار کرد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در شیلی چگونه است؟
  • درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در شیلی چگونه است؟

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در شیلی

اولین قدم برای انتخاب مقصد تحصیلی می تواند انتخاب دانشگاه مورد نظر باشد. هیچ کس به اندازه یک متقاضی از شرایط خودش با خبر نیست و نمی تواند در رابطه با آینده خود تصمیم گیری کند. تحصیل در دانشگاه های برتر جهان به معنای ناتوانی در انجام فعالیت های جانبی از جمله کار دانشجویی است و زمانی که قصد دارید چنین تصمیم بزرگی را اتخاذ کنید باید از تامین بودن هزینه های تحصیل و زندگی خود اطمینان داشته باشید. در صورتی که رزومه در سطح عالی ندارید، هرگز به فکر تحصیل در دانشگاه های رده بالای جهان نباشید.

دانشگاه شیلی با قرار گرفتن در جایگاه 390 جهان، برترین دانشگاه شیلی برای تحصیل در رشته ریاضی است و اکثر دانشجویان همین دانشگاه را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند. دیگر دانشگاه خوب کشور شیلی برای تحصیل رشته ریاضی دانشگاه دولتی تالکا است که در شهری با همین نام واقع شده است. دانشگاه آمریکا در شهر سانتیاگو نیز از دیگر گزینه هایی است که برای تحصیل رشته ریاضی می توانید آن را انتخاب کنید.

دانشگاه کانسپشن در شهر کانسپشن نیز که در سال 1918 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد در جمع دانشگاه های برتر کشور شیلی برای تحصیل قرار دارد. دانشگاه آنتوفاگاستا و دانشگاه لوس لاگوس نیز از جمله دانشگاه های برتر شیلی برای تحصیل هستند. همه دانشگاه هایی که از آن ها نام برده شد در قاره آمریکا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل دانشجویان بین المللی می توانند با آسودگی خاطر آن ها را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در شیلی

هزینه تحصیل رشته ریاضی در شیلی

از جمله مزیت های تحصیل در شیلی، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در این کشور است. هزینه های تحصیل در شیلی در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد دانشجویان بین المللی افزایش چند برابری داشته است و در حال حاضر برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی شیلی دانشجویان خارجی باید سالیانه مبلغی در حدود 2500$ تا 5500$ (دلار) را در نظر بگیرند. شهریه دقیق هر دانشگاه در سایت آن مشخص شده است.

نکته دیگر در رابطه با هزینه تحصیل در شیلی، هزینه های مقرون به صرفه آن است. دانشجویان که در این کشور زندگی می کنند می توانند با پرداخت ماهیانه 600$ تا 900$ (دلار) به راحتی از پس تامین مخارج خود در شیلی برآیند. اقامت در خوابگاه های دانشجویی و طبخ غذا در خانه از جمله بهترین راه هایی هستند که دانشجویان با انجام آن ها می توانند هزینه های زندگی خود در شیلی را تا حد زیادی کنترل کنند.

بورسیه های دولتی و خصوصی زیادی در شیلی وجود دارد که دانشجویان می توانند با کمک آن ها بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند اما بهتر است امکان دریافت بورسیه تحصیلی را در نظر نگرفت چرا که در صورت عدم دسترسی به آن دانشجویان با کمبود بودجه روبرو خواهند شد.

فرصتی که دولت شیلی به دانشجویان داده است آن است که دانشجویان در شیلی می توانند در صورت دریافت مجوز از مسئولین اداره کار و مهاجرت و همچنین دانشگاه خود به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول به کار شوند و از این طریق بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

درآمد متخصصین ریاضی در شیلی

بسیاری از دانشجویانی که دوره تحصیل خود در شیلی را به پایان رسانده اند تلاش می کنند تا ویزای تحصیل خود را به ویزای کاری شیلی تبدیل کنند تا از این طریق بتوانند اقامت خود در شیلی را قطعی سازند. دریافت اقامت در شیلی به معنای بالا بردن شانس دریافت پاسپورت این کشور است. سطح درآمد در شیلی به نسبت کشورهای پیشرفته تر آمریکای جنوبی چندان بالا نیست اما با توجه به هزینه های داخلی زندگی در این کشور، متخصصین و فارغ التحصیلان رشته ریاضی می توانند به در اختیار داشتن درآمدهای بالاتر از متوسط جامعه در این کشور امید داشته باشند.

در نمودار زیر، متوسط درآمد متخصصین ریاضی در شیلی را اعلام کرده ایم.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور شیلی

همانطور که گفته شد درآمد در شیلی برای فارغ التحصیلان ریاضی بسیار مناسب است و آن ها می توانند به راحتی در رفاه نسبی در شیلی زندگی کنند اما به نسبت درآمد در آمریکای شمالی، درآمد این افراد بسیار کمتر است. با همه این تفاسیر شیلی گزینه چندان مطمئنی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور نیست و بسیاری از افرادی که این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند در پایان با شکست مواجه شده اند. اگر هدف خاصی برای مهاجرت به شیلی دارید و می خواهید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی در باب رشته ریاضی در شیلی

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته ریاضی در شیلی پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته ریاضی در شیلی انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ تحصیل رشته ریاضی در شیلی به دلیل وجود موسسات آموزشی معتبر و اساتید مجرب در این رشته تحصیلی بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • طول دوره تحصیل رشته ریاضی در شیلی در مقطع کارشناسی چقدر است؟ همانند اغلب کشورهای مدرن جهان، تحصیل رشته ریاضی در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال تحصیلی طول می کشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *