ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در عمان

رشته ریاضی در عمان

عمان یکی از کشورهای گرانقمیت جهان برای زندگی و تحصیل است و علت اصلی آن بالا بودن ارزش واحد پول این کشور است. تحصیل در رشته ریاضی در عمان این فرصت را به متقاضیان کار خواهد داد که بتوانند شرایط اقامت خود را فراهم آورده و به درآمدهای بالا دست پیدا کنند. کشور سلطنتی عمان در رقابت با کویت در زمینه با ارزش ترین واحد پول جهان قرار دارد و به همین دلیل در تلاش است تا شرایط اقتصادی خود را بهبود بخشد و از همین رو به حضور شهروندان خارجی در حوزه آموزش و کار نیاز خواهد داشت.

آنچنانی که عمان در زمینه های مختلف پیشرفت داشته است، در حوزه آموزش و دانشگاه نتوانسته است پیشرفت چشمگیری را ارائه کند چراکه اکثر مهاجرت های صورت گرفته به این کشور برای تفریح یا کار بوده است. با وجود این در سال های اخیر تحولاتی در نظام آموزشی عمان بوجود آمده که سبب پیشرفت برخی از دانشگاه های این کشور شده است. رشته ریاضی نیز به عنوان یکی از رشته های علوم پایه در ساله های اخیر پیشرفت بسیار مناسبی را در عمان تجربه کرده است و به همین دلیل ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم به شرح شرایط تحصیل در این کشور در رشته ریاضی گرفته ایم.

  • بهترین دانشگاه های عمان برای تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در عمان چگونه است؟
  • آیا دانشجویان اجازه انجام کار دانشجویی در عمان را خواهند داشت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در عمان چگونه است؟
  • سطح درآمد متخصصین رشته ریاضی در عمان چه مقدار است؟

موسسات ارائه دهنده رشته ریاضی در عمان

اولین قدم برای تجربه تحصیل موفق در عمان، پیدا کردن یک دانشگاه مناسب است. زمانی که تحصیل در عمان را انتخاب می کنید، احتمالا تمایل بیش تر بر آن است که در شهر مسقط به عنوان پایتخت این کشور اقامت داشته باشید. برترین دانشگاه عمان نیز در همین شهر واقع شده است. دانشگاه سلطان قابوس در مسقط تنها دانشگاه دولتی این کشور است. در این دانشگاه معمولا امتحان ورودی برگزار نمی شود و دانشجویان با توجه به رزومه تحصیلی خود در دوره دبیرستان و یا مقاطع قبلی قضاوت می شوند. دانشگاه سلطان قابوس در عمان تنها دانشگاه این کشور است که به دانشجویان فرصت تحصیل تا مقطع دکترا در رشته ریاضی را می دهد.

علاوه بر دانشگاه سلطان قابوس دانشگاه نزوی نیز در این کشور فرصت تحصیل در عمان را به دانشجویان خارجی می دهد. این دانشگاه در فاصله 140 کیلومتری از پایتخت عمان واقع شده است و فعالیت خود را به عنوان یک دانشگاه خصوصی از سال 2004 آغاز کرده است.

دانشگاه ظفار نیز یکی دیگر از دانشگاه های کشور عمان برای تحصیل در رشته ریاضی و صرفا در مقطع کارشناسی است که در شهر صلاله واقع شده است. معماری ساخت این دانشگاه کاملا سنتی است و نشان دهنده سنت های عمان دارد. عمان دانشگاه های زیادی را در خود جای نداده است و به همین دلیل است که گزینه های تحصیل دانشگاهی در این کشور بسیار محدود هستند و دانشجویان باید تحقیقات لازم در این رابطه را با دقت انجام دهند. بدون تردید دانشگاه سلطان قابوس است که بهترین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

موسسات ارائه دهنده رشته ریاضی در عمان

هزینه تحصیل رشته ریاضی در عمان

هزینه های زندگی در عمان به نسبت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نسبتا بیش تر است. برای این که بتوانید به زندگی دانشجویی خوبی در این کشور داشته باشید، به حداقل 1000$ (دلار) نیاز خواهید داشت که این هزینه صرفا برای اجاره یک سوئیت، هزینه تجهیزات، اینترنت و خوراک مورد استفاده قرار می گیرد. یک نکته منفی در رابطه با تحصیل در کشور عمان آن است که دانشجویان بین المللی با دریافت ویزای تحصیلی این کشور اجازه کار حتی به صورت نیمه وقت را نخواهند داشت و در نتیجه باید هزینه های خود را تماما از پس انداز خود تامین کنند.

علاوه بر هزینه های زندگی در عمان، پرداخت شهریه دانشگاه نیز به عهده دانشجویان است. این هزینه ها در دانشگاه های مختلف عمان متفاوت است. شهریه تحصیل در دانشگاه سلطان قابوس در رشته ریاضی حدود 7000$ (دلار) در سال است. این هزینه در دانشگاه نزوی به 5200$ (دلار) کاهش پیدا می کند و در دانشگاه ظفار نیز 6130$ (دلار) تعیین شده است. با توجه به هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف و کیفیت تحصیل همچنان می توان چنین گفت که دانشگاه سلطان قابوس بهترین دانشگاه عمان برای تحصیل رشته ریاضی در این کشور است.

درآمد متخصصین ریاضی در عمان

زمانی که دوره تحصیلی دانشجویان بین المللی در عمان به پایان می رسد، آن ها فرصتی برای کاریابی در این کشور نخواهند داشت اما در صورتی که در طول دوره تحصیل بتوانند رضایت یک کارفرما را دریافت کنند، می توانند از وی به عنوان کفیل استفاده کرده و اقامت خود در این کشور را قطعی کنند. سطح درآمد در کشور عمان بسیار بالا است و به همین دلیل زمانی که شخصی در یک حرفه تخصصی مشغول به کار شود نیز قادر خواهد بود تا درآمد بسیار بیشتری را به دست آورد.

در نمودار زیر متوسط درآمد در عمان برای متخصصین ریاضی به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور عمان

با توجه به اینکه درآمد یک متخصص ریاضی در عمان بیش از 4000$ (دلار) در ماه است به راحتی می توان فهمید که سطح درآمد در این کشور پیشرفته حاشیه خلیج فارس چقدر بالا است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که عمان هرگز اقامت دائم خود را به شهروندان خارجی نمی دهد مگر در شرایط بسیار محدود و خاص. شما نیز در صورتی که تمایل به تحصیل در کشورهای نزدیک به ایران را دارید و می خواهید یک گزینه بسیار مناسب برای آینده زندگی خود انتخاب کنید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا ایشان ضمن بررسی رزومه شما، با توجه به شرایط برترین گزینه های ممکن را در اختیار شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *