ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در فرانسه

رشته ریاضی در فرانسه

رشته ریاضی در فرانسه یکی از بهترین رشته های آموزشی در این کشور است به طوری که 6% از دانشگاه های برتر جهان در این کشور قرار دارند. زمانی که رشته ریاضی در فرانسه را انتخاب می کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که در آینده در حوزه فعالیت خود از دانش بسیار بالایی برخوردار خواهید بود و می توانید به سرعت در حوزه کاری خود پیشرفت کنید. فرانسه یکی از پیشرفته ترین کشورهای غرب اروپاست که هر ساله جمعیت بسیار زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور و اخذ اقامت آن اقدام می کنند.

با وجود کیفیت بسیار بالای آموزش در کشور فرانسه هزینه های تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است و در صورتی که فردی در شهری غیر از پاریس، به عنوان گران ترین شهر فرانسه، اقامت داشته باشد می تواند انتظار هزینه های مقرون به صرفه برای زندگی خود را داشته باشد. زمانی که تحصیل رشته ریاضی در خارج از کشور را انتخاب می کنید، باید فرانسه را به عنوان یکی از گزینه های مهم خود در نظر داشته باشید و از همین روست که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی آن خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در فرانسه چگونه است؟
  • آیا می توان ضمن تحصیل در فرانسه کار کرد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه چگونه است؟
  • درآمد یک متخصص ریاضی در فرانسه چه مقدار است؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در فرانسه

اولین قدم برای شروع تحصیل در فرانسه، انتخاب دانشگاه مورد نظر برای تحصیل در این کشور است. کافی است به یکی از موسسات ارزشگذار رشته های تحصیلی مراجعه کنید و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید تا متوجه شوید جایگاه هر رشته تحصیلی در فرانسه چگونه است. در رشته ریاضی بهترین دانشگاه نه تنها در فرانسه بلکه در جهان دانشگاه سوربن است به دست آوردن جایگاه 43 جهان از نظر کیفیت آموزش در تمامی رشته ها و جایگاه یک جهان در رشته ریاضی این دانشگاه را به بهترین گزینه تبدیل کرده است.

دانشگاه پاریس نیز در جایگاه 6 جهان در رشته ریاضی قرار دارد و به طور کلی به عنوان شصت و هشتمین دانشگاه برتر جهان شناخته می شود. دانشگاه مارسی نیز یکی از دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل رشته ریاضی در فرانسه است و این دانشگاه نیز در جایگاه 55 جهان در این رشته قرار گرفته است. مدرسه پلی تکنیک فرانسه نیز با قرار گرفتن در جایگاه 65 جهان در رشته ریاضی یکی دیگر از برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته ریاضی است.

دانشگاه پاریس دوفین نیز با توجه به این که جایگاهی در میان دانشگاه های برتر جهان ندارد، در ارائه رشته ریاضی، جایگاه 78 جهان را به خود اختصاص داده است. مدرسه اکوله نورمال سوپریوره پاریس نیز با قرار گرفتن در جایگاه 97 جهان در رشته ریاضی، ششمین دانشگاه برتر این کشور در این رشته تحصیلی است. سایر دانشگاه برتر فرانسه عبارتند از:

  • دانشگاه پائول ساباتیر
  • دانشگاه کلود برنارد لیون
  • دانشگاه بوردو
  • دانشگاه لیل
  • دانشگاه مرکزی لیون
  • دانشگاه گرنوبل آلپس
  • دانشگاه لوراین

توجه داشته باشید که کلیه دانشگاه های نامبرده در جمع 200 دانشگاه برتر جهان در رشته ریاضی قرار دارند.

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در فرانسه

هزینه تحصیل رشته ریاضی در فرانسه

هزینه زندگی دانشجویی در پاریس بسیار بالاتر از سایر شهرهای فرانسه است. هزینه زندگی در پاریس برای یک دانشجوی 1200€ تا 1800€ (یورو) در ماه است و اگر کسی در خوابگاه های دانشجویی زندگی کند می تواند هزینه های زندگی خود را بین 900€ تا 1400€ (یورو) در ماه نگه دارند. البته هزینه زندگی در سایر شهرهای فرانسه را می توان در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه برآورد کرد. با توجه به اینکه هزینه دانشجویان بین المللی در فرانسه اجازه کار نیمه وقت را خواهند داشت، باید انتظار داشت که بخش عمده ای از هزینه های زندگی در این کشور از این طریق تامین شود.

بخش دوم هزینه های مهم تحصیل در فرانسه، مربوط ه شهریه ای است که دانشجویان باید به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی و در دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان خارجی می توانند سالیانه با پرداخت 2770€ تا 3770€ (یورو) در سال شهریه کامل دانشگاه خود را پرداخت کنند. همچنین برخی از دانشجویان نخبه فرصت استفاده از بورسیه های تحصیل در این کشور را خواهند داشت که علاوه بر شهریه می تواند پوشش دهنده بخشی از هزینه های زندگی آنان نیز باشد.

درآمد متخصصین ریاضی در فرانسه

یکی از نکات مثبت در خصوص شرایط تحصیل در فرانسه آن است که فرد پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، در صورتی که بتواند شغل مناسبی پیدا کند، قادر خواهد بود تا در فرانسه مانده و اقامت کاری این کشور را به دست آورد. 5 سال زندگی در فرانسه به عنوان نیروی کار به معنی دریافت اقامت دائمی فرانسه خواهد بود. یک سوال مهم برای متخصصین و فارغ التحصیلان رشته ریاضی در فرانسه آن است که درآمد آنان در فرانسه چه مقدار خواهد بود.

در مرحله اول درآمد یک فرد به شهر محل خدمت و همچنین شرایط کاری او بستگی دارد اما باید به این نکته اشاره داشت که بسیاری از فارغ التحصیلان رشته ریاضی در فرانسه جذب مراکز آموزشی و یا علمی بزرگ می شوند و از همین روست که سطح درآمد آن ها بسیار بالاست. در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در خصوص شرایط درآمدی متخصصین ریاضی در فرانسه به دست آورد.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور فرانسه

از نمودار فوق به خوبی می توان دریافت که درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در فرانسه بسیار مناسب است و آن ها به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود و حتی یک خانواده 4 نفره را تامین کنند. فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. این امکان برای شما نیز وجود دارد که بتوانید شرایط تحصیل در فرانسه یا سایر کشورهای پیشرفته جهان را داشته باشید. برای این کار کافی است با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته ریاضی در فرانسه

  1. سارا گفت:

    سلام من ۴۵ سالمه. لیسانسریاضی کاربردی و ارشد مشاوره خانواده دارم و ۲۰ ساله برا آموزش پرورش کار میکنم به عنوان دبیر ریاضی و معاون و مربی کامپیوتر و …
    میخوام کالج زبان شرکت کنم . آیا امیدی به پذیرش من هست؟
    البته ۲۲ سال قبل لیسانس گرفتم و امسال ارشد .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که هدفتون فرانسه باشه ممکن است کمی کار دشوار باشه برای شما اما کشورهای دیگه می تونن مسیر ساده تری رو برای شما فراهم کنند.
      توصیه می کنم حتما با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند. شاید در رزومه شما مواردی باشه که امکان تحصیل در فرانسه رو هم ممکن کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *