ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در فنلاند

رشته ریاضی در فنلاند

رشته ریاضی در فنلاند به عنوان یکی از رشته های علوم پایه توجه بسیاری از دانشجویان خارجی را به خود جلب کرده است و مورد توجه می باشد. هزینه های مقرون به صرفه زندگی، شهریه های نسبتا کم و همچنین کیفیت بالای آموزش و زندگی در این کشور همگی از جمله دلایلی هستند که فنلاند را به مقصدی جذاب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده اند. دانشجویان برای تحصیل در کشور فنلاند چندین دانشگاه معتبر را در دسترس خود خواهند داشت و می توانند با توجه به رزومه تحصیلی خود بهترین دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند.

زمانی که فردی دوره تحصیلی خود در فنلاند را به پایان می رساند، این امکان را خواهد داشت تا با یافتن یک شغل در این کشور اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کند و همچون یک شهروند عادی در این کشور به کار مشغول شود. قانون حمایت از نیروی کار در فنلاند به شهروندان خارجی این آسودگی خاطر را خواهد داد تا بتوانند با آرامش در این کشور مشغول به کار شوند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار، شرایط تحصیل در رشته ریاضی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به سوالات مهم متقاضیان پاسخ خواهیم داد.

  • بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • آیا می توان در فنلاند به کار دانشجویی مشغول شد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند چگونه است؟
  • درآمد متخصصین ریاضی در فنلاند چگونه است؟

موسسات علمی معتبر رشته ریاضی در فنلاند

علاقمندان به تحصیل رشته ریاضی در فنلاند 10 گزینه را پیش روی خود خواهند داشت و می توانند از میان آن ها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. چند دانشگاه در کشور فنلاند وجود دارد که توانسته اند جایگاه نسبتا مناسبی را در رشته ریاضی برای خود به دست آورند. دانشگاه هلسینکی بدون تردید بهترین دانشگاه فنلاند برای تحصیل رشته ریاضی در این کشور است. رتبه کلی این دانشگاه 86 است اما در رشته ریاضی توانسته است در جایگاه 179 جهان قرار بگیرد. دانشگاه آلتو در شهر اسبو را نیز می توان به عنوان دومین دانشگاه برتر کشور فنلاند برای تحصیل رشته ریاضی معرفی کرد به طوری که این دانشگاه در جایگاه 264 جهان قرار دارد اما در رشته ریاضی توانسته است جایگاه 188 جهان را برای خود به ارمغان آورد.

دانشگاه ییواسکیلا در شهری با همین نام نیز جایگاه 221 جهان در رشته ریاضی را به خود اختصاص داده است در حالی که امتیاز کلی دانشگاه آن را در جایگاه های نه چندان خوب 525 جهان قرار داده است. از سایر دانشگاه های این کشور که به دانشجویان خارجی نیز فرصت تحصیل در فنلاند در رشته ریاضی را می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه تامپره
  • دانشگاه اولو
  • دانشگاه واسا
  • دانشگاه آکادمی آبو
  • دانشگاه علوم کامپیوتر تورکو
  • دانشگاه یوئنسو
  • دانشگاه تکنولوژی تامپره

بدون تردید تحصیل در هر یک از دانشگاه هایی که از آن ها یاد شده است می تواند مزایای زیادی را برای متقاضیان به همراه داشته باشد اما این بر عهده خود دانشجو است که پیش از انتخاب مقصد تحصیلی خود تحقیقات لازم در رابطه با دانشگاه را انجام دهد.

موسسات علمی معتبر رشته ریاضی در فنلاند

هزینه تحصیل رشته ریاضی در فنلاد

تا پایان سال تحصیلی 2016-2017، تحصیل رایگان در فنلاند برای همه دانشجویان بومی و بین المللی امکان پذیر بود اما از آن تاریخ به بعد دانشجویان خارجی موظف به پرداخت شهریه کامل خود به دانشگاه هستند. شهریه دانشگاه های فنلاند بسیار متفاوت است و زمانی که از آن صحبت می شود، گویی در حال بررسی هزینه تحصیل در چند رشته یا چند کشور مختلف هستیم. ارزان ترین دانشگاه های فنلاند شهریه ای معادل 1500€ (یورو) را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند اما متوسط هزینه های تحصیل در فنلاند در حدود 5000€ تا 11000€ (یورو) در سال برای رشته های علوم پایه از جمله ریاضی است.

هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند نیز در حدود 700€ تا 1100€ (یورو) در ماه است و با توجه به اجازه کار دانشجویی در فنلاند، آن ها می توانند این هزینه ها را پوشش دهند. به طور کلی بر اساس قوانین کار در فنلاند، دانشجویان بین المللی می توانند در طول ترم های تحصیلی تا 25 ساعت در هفته کار کنند و از طرفی این اجازه را دارند تا در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. در تعطیلات بین ترم های دانشگاهی نیز دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت در تمامی مشاغل فعالیت داشته باشند. معمولا دانشجویان نمی توانند شهریه دانشگاهی خود را در فنلاند تامین کنند اما تامین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور دشوار نیست.

درآمد متخصصین ریاضی در فنلاند

در بخش اول اشاره کردیم که دانشجویان خارجی این فرصت را در اختیار خواهند داشت تا پس از پایان دوره تحصیل خود در فنلاند، در صورت یافتن یک شغل مناسب، اقامت تحصیلی خود را به کاری تبدیل کرده و به صورت بلند مدت در این کشور بمانند. در صورت وقوع چنین اتفاقی، فرد به اقامت بلند مدت فنلاند دست پیدا خواهد کرد و می تواند در نهایت شهروندی فنلاند به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان را به دست آورد.

با این وجود مسئله اصلی آن است که فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کشور فنلاند چه درآمدی را کسب می کنند و از نظر اجتماعی و اقتصادی در چه سطحی قرار دارند. با توجه به اینکه هزینه های یک خانواده 4 نفره در کشور فنلاند برای یک زندگی در رفاه کامل در حدود 5000€ (یورو) در ماه است باید دید آیا یک متخصص رشته ریاضی می تواند چنین درآمدی را به دست آورد یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توان به نمودار زیر مراجعه کرد.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور فنلاند

کاملا قابل مشاهده است که یک نیروی کار فارغ التحصیل رشته ریاضی در فنلاند می تواند در این کشور هزینه های زندگی خود و خانواده را پرداخت کند و هیچ گونه نگرانی مالی برای آن ها وجود نخواهد داشت. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص تحصیل در خارج از کشور داشته یا می خواهید در این مسیر گام بردارید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *