ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در فیلیپین

رشته ریاضی در فیلیپین

رشته ریاضی در فیلیپین به عنوان یکی از رشته های پرمتقاضی و البته پر مخاطب در این کشور شناخته شده است که در سال 2021 برای آن اقدام میشود. افرادی که دوره تحصیلی خود در این رشته را به پایان می رسانند می توانند امیدوار به یافتن شغل مناسب برای آینده خود باشند. فیلیپین نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا این اجازه را به دانشجویان خارجی خواهد داد تا برای رسیدن به خواسته های خود در این کشور اقامت داشته و کار کنند. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در فیلیپین این کشور را5 به مقصدی نسبتا جذاب برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است.

متقاضیان تحصیل در فیلیپین در علوم پایه و به خصوص ریاضیات، گزینه های بسیار زیادی را برای انتخاب پیش روی خود دارند و می توانند با توجه به رزومه تحصیلی و همچنین هزینه های تحصیل در این کشور یک گزینه مطمئن را برای خود انتخاب کنند. دانشجویان خارجی در فیلیپین معمولا می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند اما تامین هزینه تحصیل در این کشور به سادگی ممکن نمی شود. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با توجه به اهمیت این موضوع در این گفتار شرایط تحصیل رشته ریاضی در فیلیپین را مورد بررسی قرار داده اند.

  • بهترین دانشگاه های فیلیپین برای تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در فیلیپین چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجوی خارجی در فیلیپین کار کرد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در فیلیپین چگونه است؟
  • درآمد یک فارغ التحصیل ریاضی در فیلیپین چگونه است؟

موسسات علمی معتبر رشته ریاضی در فیلیپین

از نظر وسعت، کشور فیلیپین جایگاه 72 جهان را به خود اختصاص داده است اما به دلیل اهمیت آموزش در رشد اقتصادی این کشور دانشگاه های بسیاری در این کشور احداث شده و به دانشجویان فرصت علم آموزی را می دهند. در حال حاضر 88 دانشگاه فعال در فیلیپین وجود دارند که به دانشجویان خارجی فرصت تحصیل در رشته ریاضی را داده اند.

اگر برنامه ریزی بلند مدتی را برای ادامه تحصیل در فیلیپین دارید، بهتر است از ابتدا دانشگاه هایی را انتخاب کنید که به شما فرصت تحصیل تا مقطع دکترا را اعطا می کنند. 15 دانشگاه در کشور فیلیپین وجود دارد که به دانشجویان خارجی فرصت تحصیل تا مقطع دکترا را می دهد و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای جهان، 15 دانشگاه برای تحصیل در رشته ریاضی وجود ندارد.

دانشگاه آتینئوی مانیل یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فیلیپین است که فعالیت خود را از سال 1859 آغاز کرده است و تا به امروز رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است به طوری که امروزه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های این کشور شناخته می شود.

دانشگاه دولتی غرب ویسایا در شهر ایلویلو نیز یکی دیگر از دانشگاه معتبر فیلیپین است که در آغاز قرن 20 میلادی فعالیت علمی خود را آغاز کرده است. دانشگاه دولتی نگروس اورینتال نیز یکی دیگر از دانشگاه های برجسته این کشور برای تحصیل رشته ریاضی تا مقطع دکترا است. دانشگاه فیلیپینی دیلمن نیز یکی دیگر از دانشگاه های قدرتمند فیلیپین است. دانشگاه کاراگا نیز یکی دیگر از دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته ریاضی در فیلیپین است.

موسسات علمی معتبر رشته ریاضی در فیلیپین

هزینه تحصیل رشته ریاضی در فیلیپین

یکی از مسائل مهمی که دانشجویان به عنوان دغدغه با آن روبرو خواهند بود، هزینه های زندگی دانشجویی و شهریه ای است که سالیانه باید به دانشگاه پرداخت کنند. این هزینه در بسیاری از کشورهای اروپایی به گونه ای است که متقاضیان توان پرداخت آن را نخواهند داشت و در نتیجه از تحصیل در خارج از کشور صرف نظر می کنند. با همه این تفاسیر شرایط در کشور فیلیپین متفاوت است.

هزینه تحصیل در رشته ریاضی در کشور فیلیپین در بسیاری از دانشگاه های این کشور کم تر از 1000$ (دلار) در سال است و به همین دلیل می توان تحصیل در این کشور را مقرون به صرفه خواند البته در برخی از دانشگاه های این کشور ممکن است شهریه سالیانه تا 2500$ (دلار) نیز افزایش داشته باشد و معمولا این اتفاق در دانشگاه های خصوصی رخ می دهد. بنابراین به زبان ساده می توان گفت که شهریه تحصیل در فیلیپین بسیار کمتر از کشورهای مطرح جهان است.

بخش دوم هزینه های تحصیل در فیلیپین مربوط به هزینه های زندگی در این کشور است. دانشجویان خارجی معمولا برای گذراندن زندگی خود به سبک دانشجویی به سالیانه 5100$ (دلا) نیاز خواهند داشت و با توجه به این که بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، فیلیپین اجازه کار دانشجویی را در اختیار شهروندان خارجی قرار داده است، می توان چنین گفت که شهروندان خارجی می توانند با کار در این کشور بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

درآمد متخصصین ریاضی در فیلیپین

یکی از موارد حائز اهمیت در کشور فیلیپین، امکان کار پس از تحصیل در این کشور است. با توجه به شرایط اقتصادی این کشور، بازار کار در فیلیپین را نمی توان چندان قدرتمند بیان کرد با این حال افرادی که به عنوان یک متخصص در این کشور فعالیت می کنند به درآمدهای بسیار بالایی نیز دست خواهند یافت. یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در فیلیپین در حوزه های مختلف علمی قادر به فعالیت خواهد بود و به همین دلیل است که از نظر مالی نیز می توانند در شرایط بسیار مناسبی قرار داشته باشند. نمودار زیر نشان دهنده متوسط دستمزد فارغ التحصیلان ریاضی در فیلیپین است.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور فیلیپین

اگرچه به نسبت بسیاری از کشورهای جهان درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی کم به نظر می رسد اما باید بیان داشت که با توجه به هزینه های زندگی در این کشور، می توان چنین بیان کرد که متوسط درآمد این افراد برای گذران زندگی یک خانواده 3 نفره به راحتی کفایت می کند.

با همه این تفاسیر فیلیپین را نمی توان در جمع کشورهای معتبر آسیایی قرار داد. به همین دلیل است که اقبال عمومی نسبت به این کشور کم است. با این وجود در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در شرق آسیا می توانید با مشاورین خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از راهنمایی های ایشان در زمینه مهاجرت به خارج از کشور به روش های قانونی استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *